View Single Post
Old 16-01-2013, 18:20   #32
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Niet moeilijk, dat maakt mij geen ene moer uit zolang de omgeving waarin de puppen worden grootgebracht een beetje netjes is en de fokker geen rare fratsen uithaalt met gezondheidsuitslagen. Ik kijk meer naar de ouderdieren. Die leken bijvoorbeeld bij Shadow ook prima, dat hij dan achteraf HD blijkt te hebben is gewoon dikke pech. Verder heeft de fokker in feite weinig invloed op het karakter van de hond (als deze tenminste met 6/7 weken naar de nieuwe eigenaar gaat).

Dus verhalen van fokkers over hoe geweldig de omgeving wel niet is en dat ze met kinderen worden grootgebracht of al aan verkeer gewend zijn.... dat neem ik altijd met een korreltje zout.
Precies, het blijft dus een gok voor een klap geld. Inderdaad, elke hond kan HD hebben, ook als je je huiswerk doet en de fokker eerlijk is met gezondheidsuitslagen. De een wil deze gok aangaan voor een klap geld bij een fokker voor een rashond, en de ander doet hetzelfde voor een kleiner bedrag door een herplaatser te nemen, waar dan ook vandaan. Ik vind het daarom geen argument om te zeggen dat een herplaatser (waar dan ook vandaan) geen geld zou mogen kosten.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote