View Single Post
Old 13-02-2012, 11:31   #49
Ekoetzier
Junior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Maarssen
Posts: 65
Send a message via MSN to Ekoetzier Send a message via Skype™ to Ekoetzier
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Als mijn reu een teef was geweest had ik niet eens geaarzeld Erik. Geloof me.
Ik weet dat het bij Denzel niet gaat, omdat ondanks dat hij de reu waarschijnlijk gewoon accepteerd, er veel te ruig mee gaat spelen. Ik heb hier verschillende reuen in huis gehad van vrienden om een dag op te passen of een weekend en dat gaat prima met denzel. Ik ben gewoon veel te bang dat die dwerg het met zijn nek en rug hier niet gaat overleven.

De dwerg zou bij een rustige teef of reu geplaatst moeten worden. Waarbij er wel gespeelt word, maar dan op een rustige manier. Bij een ras dat van nature niet echt dominant is. Of bij een oudere hond die over het algemeen wat rustiger zijn.
Ik kan me hier zeker in plaatsen.
Maar ik zelf zou bv ook geen dwergteefje kunnen hebben. Onze teef kan op bijeenkomsten echt heel lief spelen met de dwergjes (ze staat op veel foto's op de site van de TWK samen met dwergjes) maar ze is soms ontzettend ruig, Ik heb soms wel eens medelijden met onze reu, die fysiek toch echt veel sterker is, maar die krijgt af en toe op zijn kop van haar joh. En in huis is ze heel dominant tegen andere honden, terwijl de reu precies andersom is, die vind het hier in huis wel best, maar loopt buiten de macho uit te hangen
Ekoetzier jest offline   Reply With Quote