Thread: Behendigheid
View Single Post
Old 24-06-2011, 00:10   #45
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag de laatste les gehad van dit seizoen behendigheid ,
we hadden wat minder hindernissen dan normaal omdat de B1 een soort van examentje had met veel hindernissen, maar dat mocht de pret niet drukken

Vandaag getraind op de wissels en ja juf heeft hier ook nog een filmpje van gemaakt hoe we als debielen de franse wissel aan het oefenen zijn. Ik zelf vind de franse wissel een lastige wissel, dit omdat ik bijna altijd belgisch wissel. Voor de mensen die denken hier een kleine toelichting. Bij het maken van een belgische wissel blijf je naar je hond kijken en stap je zelf naar achteren in de richting waar je naar toe wil gaan je blijft je hond dus continu aankijken en weet precies wat hij aan het doen is. Bij de Franse wissel draai je met je rug naar de hond toe dus dan is het contact even weg, dit is voor mijzelf een erg lastige wissel en dit hebben we dus met een vliegtuigbeweging geoefend , als ik het fimpje krijg dan zet ik hem wel op het forum ,kunnen jullie ook nog eens lachen. Tijdens de oefening zaten de honden even aan de kant en waren we met de cursisten vliegtuigje aan het spelen.. en dit alles om de technieken te verfijnen hihihihihih.

A.S. zondag heeft Barry een drukke dag, nml clubmatch van de URV en op het andere veld weer een wedstrijd van de onderlinge competitie behendigheid, hij moet dus een keer of 4 of 5 aan de bak... zal hem dus waarschijnlijk wel bijna slapend mee naar huis nemen.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote