View Single Post
Old 12-01-2013, 01:03   #22
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Het valt me op dat je normaal gesproken (naar mijn mening) echt goed onderbouwde kritiek hebt en kennis van zaken hebt, maar dat deze discussie vooral op emotie gevoerd lijkt te worden. Ook lees je niet goed wat ik zorgvuldig probeer te formuleren.

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Grappig om te zien dat jij toch heel anders tegen de dingen aankijkt dan ik... (het positieve van mensen zien ipv kritisch zijn..)......
Het is niet erg om het niet met elkaar eens te zijn of te worden. Een discussie kan ook iets verhelderen zonder dat je het met elkaar eens wordt.
Wat deze discussie betreft zit ik er als volgt in: ik zie zeker niet alleen het positieve in van mensen. Ten eerste, als mensen alleen maar goed doen zouden de honden niet in deze situatie terecht gekomen zijn. Ten tweede doe jij net alsof iemand die in principe niet negatief ten opzichte van het opnemen van buitenlandsde honden staat automatisch geen kritische houding meer kan aannemen ten aanzien daarvan. Dit is voor het eerst dat ik hoor dat deze twee eigenschappen elkaar per definitie uitsluiten... Om voor mezelf te spreken, kritisch ben ik wel degelijk, maar wel wanneer ik de feiten ken en niet om het kritisch zijn.

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Dat doen honden ook... echter hebben zij niet de macht om voor zichzelf op te komen wanneer het (en dat gebeurd volgens mij best vaak) misgaat.

Dus al dat zweverige dat je hierboven loopt te verkondigen klinkt allemaal heel mooi... Echter is de werkelijkheid " te vaak" anders...)
Al dat zweverige... lekker onderbouwd, daar kan ik wat mee. Ik zie echt niet in wat er zweverig is aan mijn verhaal, noch aan het adopteren van een herplaatser, of die nu uit NL of uit een ander land komt. Ik weet heel goed dat niet alle stichtingen correct handelen, dat geldt vast ook voor een aantal asielen en dat geldt vast ook voor een aantal fokkers. Maar gelukkig hebben wij onze kritische blik die ons helpt een goede keuze te maken, of is dat te positief/ zweverig van me

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
En nee ik ken deze dame ook niet... en ik zeg ook niet dat ik "weet" dat ze een slecht persoon is... Maar soms is het best eens goed om de dingen van een kritische kant te bekijken i.p.v. iemand "die je niet kent" te gaan lopen verdedigen op een openbaar forum omdat het "lijkt" alsof er iets goeds gebeurd...)
We zijn het roerend met elkaar eens dat je de situatie van een kritische kant moet bekijken. Als ik zou overwegen deze hond in huis nemen zou ik uitgebreid met deze dame gaan praten, haar motivatie willen weten om dit te doen en me in de stichting verdiepen.
Het stoort me wel dat je hier beweert dat ik deze dame verdedig op dit forum. Iedereen kan hier direct terug lezen dat ik juist expliciet NIET op deze dame/stichting ben ingegeaan omdat ik daar niks van weet, maar een ALGEMENE situatie geschetst heb van een stichting die met goede bedoelingen honden herplaatst. Kwestie van goed lezen.

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Ik zie niets verkeerds...... dat zei de Duitse bevolking vroeger ook......
Sorry, deze opmerking zet je verhaal wat mij betreft geen kracht bij.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote