Thread: Hoe oud?
View Single Post
Old 09-06-2004, 22:53   #4
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Bedankt voor jullie reacties.

Het is dat je hier zo mooi kan fiesten en ik altijd met Piroska (de terveurense teef) heb gefietst. Zij is nu 8 jaar en rent nog graag een stukkie mee, meestal zo hard dat ik het bergje op niet bij kan houden
Manó (Moroz Crying wolf 30 jan 2004) loopt al wel elke dag met ons mee. Heb hem nog niet 1 keer moeten "meesleuren" omdat hij ging liggen van vermoeidheid of dat ik merkte dat hij het zat was. We lopen toch gemiddeld een uur per wandeling. 's Ochtens en 's avonds omdat de middagen wel erg warm aan het worden zijn hier. Ff klimmen de bergen in om dan af te koelen in het berg "riviertje", waar Manó met zijn mond open in gaat staan om te kunnen drinken Grappig gezicht elke keer weer. (stroomt lekker hard op het moment). Vraag me soms wel eens af of het niet teveel voor hem is, maar hij rent zelf toch steeds harder en vaker achter Piroska aan, dat ik denk het zit wel goed met hem. Hij is ook zo gek als een deur als we weg gaan, net als de oudste. Heb wel eens gehoord/gelezen dat te veel beweging (of verkeerd bewegen) de kans op HD vergroot. Is dat ook zo? Is het niet zo dat dat erfelijk bepaald is of kunnen ze het ook "oplopen"? Voorlopig heb ik het idee dat hij in prima conditie is. Wat ik wel jammer vind is dat hij echt alles op wil eten wat hij tegen komt. Ben ik van Piroska echt niet gewend. Soms word ik gewoon moe van me zelf.. "Nee Manó!" "Los Manó" Ook vind hij het heerlijk om zich overal in te wentelen. Vooral dode kikkers en padden zijn favoriet

Groetjes uit Hongarije
Piroska jest offline   Reply With Quote