View Single Post
Old 27-05-2007, 12:52   #3
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Allemaal,

Er zullen meerdere mensen die deze uitnodiging gekregen hebben maar ik ben het met je eens Stefanie, dat je honden er geschikt voor moeten zijn.

Ook ik heb in het verleden een stukje geschreven over de Bonitatie en wat het allemaal inhoudt en ik denk toch, dat er mensen zijn, die er heel lichtzinnig over denken.

Dat het een kans is om dichtbij een Bonitatie te doen is natuurlijk geweldig. Anders ben je dus aangewezen op Tsjechie of Slowakije alhoewel er in Duitsland natuurlijk ook al een paar keer een Bonitatie geweest is. Maar het scheelt natuurlijk, dat je je hier in het Nederlands verstaanbaar kunt maken en het is inderdaad niet zo heel erg ver weg omdat het in de buurt van Antwerpen is.

Dat Sonja met de wandeling meeloopt om het karakter te bekijken is natuurlijk een goed ding maar het is niet zaligmakend. Uiteindelijk mag dit niet de doorslag geven voor de test maar er spelen nog andere dingen mee.

Veel honden hebben nog nooit een schot gehoord op een trainingsveld en hebben nog nooit alleen aan een ketting aan een paal gestaan en iemand dreigend op zich af zien komen en dit zijn toch een paar essenciele dingen, die op een Bonitatie aan de orde komen.

Ik heb diverse Bonitaties in de laatste 9 jaar meegemaakt. Elk jaar minstens een, en ik zie zelfs honden uit de oorsprongslanden helemaal in paniek raken als ze dit soort dingen meemaken, terwijl er diverse honden bij zijn, die b.v. regelmatig thuis aan de ketting liggen. Zo zie je dan, dat een andere omgeving en tenslotte ook wat stress van de eigenaar of alles wel goed zal aflopen, de hond een heel ander gedrag vertoont.

Ik hoop voor iedereen, dat het een gezellige dag zal worden en met een goede afloop eveneens voor iedereen en daarom wens ik ook iedereen veel succes.

Helaas waren wij ook van plan om er naar toe te gaan maar ook wij zijn dat weekend niet in Nederland.

Letty,

P.S. Bij de Jeugdbonitatie wordt de hond niet aan de ketting gelegd en is er ook geen schotproef. Wel wordt hij aan alle kanten gemeten en betast en dat moet hij ook zonder problemen toelaten.
Koos jest offline   Reply With Quote