View Single Post
Old 25-03-2008, 10:10   #12
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Misschien ben ik te nuchter,om daar ook maar iets van te begrijpen.
Je neemt een hond in huis,die moet je gewoon netjes opvoeden.
En ik vind gewoon,dat dat absoluut nix met een roedel te maken heeft.
ben ik het op zich mee eens. Voor mij is het gewoon mijn familie. Maar ik denk dat roedel en familie opzich hetzelfde betekend.
Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik ben geen alpha voor me hond,ik ben gewoon simpel weg zijn baas.
En omdat ik zijn baas ben, moet ik zorgen voor hem,dat houd in ,genoeg beweging afhankelijk aan de behoefte van de hond.
Niet alleen een rondje,zodat hij thuis nog tegen de muren aan springt.
Maar dat hij thuis gewoon te houden is.
ook mee eens.
Quote:
Originally Posted by loco View Post
Eten geven,niet teveel en niet te weinig.
En hier krijgen de honden ook eten voor dat wij aan tafel gaan.
ook bij mij krijgen ze vaak eerst te eten. De ene keer komt het uit dat ik eerst eet en de andere keer komt het zo uit dat de honden eerst krijgen. Het maakt eigenlijk niets uit wie wanneer te eten krijgt bij ons. Schooien doen ze toch wel, en als ik een keer een brom laat horen, omdat ik vind dat ze te dicht bij mijn bord komen, dan wordt er ook netjes door de doggies geluisterd .
Quote:
Originally Posted by loco View Post
Hond met dominantieproblemen???
Is volgens mij een hond die een baas heeft,die op een van boven staande dingen verzaakt.
Dominantieprobleem naar de baas toe, of naar andere honden. Want als een hond dominant is naar de baas, kan ik bovenstaande begrijpen.

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Pup van 4 maanden die gromt, als je te dicht bij zijn vretensbak komt,is in mijn ogen gewoon een gezonde pup.
Gaat vanzelf over.
Ik zou me zorgen maken,als ie er niet om zou mopperen.
dan is ie of te vol gevreten of ziek.
klopt idd, gaat idd vanzelf over. Tenminste hier wel. Ook naar elkaar toe zijn de honden erg respectvol naar elkaars eten toe, ondanks dat de 1 boven de ander staat. Ze laten elkaars eten met rust en ook elkaars botten. Cliff (hoger in rang) zal het bot van Denzel echt niet afpakken. Onder geen enkele voorwaarde. Wie ben ik dan (als hoogste in rang) om dat wel te doen en dan geen gemopper te verwachten???
Wij ruilen hier. Ik het bot (als het bedtijd is en de heren het bot nog niet op hebben) en zij een koekje of een fruithapje in de form van banaan en/of manderijn. Tegen woordig, kan het ook zonder ruilmiddel. Tussendoor wil ik het bot bij Denzel nog wel eens vast houden als ie aan het knagen is. Ik hou vast, hij knaagt. Geen probleem. Hij weet dat ik het niet wil afpakken en we maken er een spelletje van.
Quote:
Originally Posted by loco View Post
En ouderwetse,en nieuwe methodes om te trainen????
Ten eerste trainen, doe je als je een of andere sport met je hond beoefend,en anders heet het gewoon opvoeden.
Ouderwetse manier van trainen,of nieuwe.
Geloof ik ook niet in,het is misschien een manier.
Waar je nog niet van hebt gehoord.
En voor de een is het de manier van een hond africhten,en voor de ander een drama.
De manier is nog steeds degene die bij jou het beste past.
In mijn ogen zijn die trainingen er NIET voor de honden, maar voor de baas. De baas moet getraind worden om de hond te leren begrijpen en te leren op te voeden (consequentie).
Quote:
Originally Posted by loco View Post
En als me hond niet luistert??
Pak ik hem niet op een wolfsemanier aan..
Pak hem ff bij de wang,en vertel hem dat ie heeft te luisteren,en het ligt aan de manier van niet luisteren,anders kan ie ook nog een paar knallen krijgen.
En soms denk ik,er word veelste veel over nagedacht ,over een hond opvoeden.
Dat er zulke thermen zijn ontstaan.
Ik pak zijn bek beet of ik geef een grauw. En idd, pak hem ook vaak bij zijn wang, hahahaha

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En het is echt niet de bedoeling om iemand aan te vallen,of aftevallen.
Zoals er al werd gezegd,er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Groette Martine.
.
Kan me niet voorstellen dat iemand zich hier door aangevallen zou voelen. Dit is jou mening en manier en daar valt in mijn ogen ook niet over af te vallen .

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote