Thread: Behendigheid
View Single Post
Old 02-03-2012, 01:13   #78
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Net terug van de behendigheid. Een nieuw seizoen met weer nieuwe honden en oude bekende. 2 nieuwe BC waaarvan 1 reu maar alle eigenaren houden rekening met de beperkingen van mijn hond.. nou eigenlijk zijn er meer honden met een kort lontje , blijkbaar het kneuzen groepje

Maar goed vandaag voor de 1e keer met de Ready Treat gewerkt en het lijkt een aanrader te zijn voor de motivatie van Barry. Hij snapt het systeem nog niet zo goed, ja bakje open is hapje opeten, maar dat hij daar iets goeds voor moet doen begint snel in te zinken.

eerste keer achter de schutting en toen moest ik hem helpen om de beloning te zoeken, 2e keer achter slurf en dat ging al beter , en de 3e keer achter de palen... alleen toen had hij door dat de RT daar stond en dacht hij ... MOOI dat lekkertje is voor mij en maakte de palen niet af, jammer voor hem maar dan natuurlijk geen open bakje, 3 x mee terug moeten nemen waarbij hij steeds driftiger werd om dat voertje te pakken zien te krijgen, uiteindelijk maar weer alle strips om de palen en toen maakte hij de palen driftig maar goed af en kreeg hij zijn lang verwachte beloning

Ik denk dat dit een handig trainingsapparaatje is en voor een heleboel doelen te gebruiken.

Wat ik van de week ga oefenen, is hierkomen terwijl hij langs het dichte appraatje moet lopen om als hij bij mij is te belonen met het appraatje waar hij langs is gelopen. Op een gegeven moment moet hij natuurlijk ook op het behendigheidsveld langs de RT kunnen lopen zonder meteen op het bakje te duiken, dus koppeling van OK (goed gedaan) en zoek (bakje open) en de click van het openen moet de beloning gaan worden

In ieder geval hebben wij weer iets om verder te trainen......... op naar volgende week, wij hebben er weer zin in
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote