Thread: BONITATIE ??
View Single Post
Old 27-06-2006, 13:53   #8
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Wanneer het niet te vegelijken is met politie-pakwerk zal het misschien best meevallen. Ik ken de trainingen daar niet. Maar mijn mening over agressie kweken en het nut ervan verandert niet. Overigens is ook de Saarloos voor zo,n doel gefokt, Saarloos kwam later pas met blinden geleiding omdat ter goedkeuring v/h ras de Europese Wolfhond een doel moest hebben. En vele rassen zijn gefokt voor een doel waar extra agressie aanwezig moest zijn. Denk maar eens aan Terriërs. Het is onnatuurlijk en de huidige maatschappij niet meer nodig. Nu zijn de meeste een huishond en liggen vaak in huis en bij kinderen. En dan kan dat gedrag tot problemen leiden. Honderd jaar geleden werden veel Terrïers afgemaakt als ze op de vlucht gingen voor een terug bijtende das. Een doorknokkende hond werd opgeknapt en werd mee gefokt. Nu ligt dit geselecteerd agressie hondje als een huishond de hele dag op een bank en moet geknuffeld worden. Men maakt soms de fout de wolf in te kruisen en te denken dat er dan extra pit in zit. Terwijl deze dieren juist socialer zijn dan de gemiddelde huishond. En ze gaan eerder gevaar uit de weg.
Er is nu net een pup kruising TsJech wolf verkocht aan een jager die hem wil africhten. Dit dier wordt dus totaal verpest en straks onhandelaar afgegeven in asiel en waarschijnlijk gedood. Of er gebeurd eerst nog wat anders.. Een Tjech wolf leren jagen? wat zouden daar de gevolgen kunnen zijn? Komt uit buitenland en schijnbaar in Beiëren (Duitsland)ergens terecht gekomen.
Ik ben gewoon een beetje bang voor de reputatie van de wolf en de wolfhond. Een paar mafkezen die voor ernstige bijtproblemen zorgen zijn voor ons dan ten nadelen. En voor onze honden. Ik wordt niet graag verplicht tot agressie testen met mijn SWH"s

Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote