View Single Post
Old 23-02-2009, 14:46   #48
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by kim123456789 View Post
Na het lezen snap ik het ook wel waarom dat er zo fel gereageerd word, maar op deze manier jaag je eerder mensen weg dan dat je het doel bereikt wat je voor ogen hebt. Ik heb ook al een mail geschreven naar de Fokker waar hij vandaan komt met een aantal vragen. Het is niet zo dat ik alle info van de fokker heb, want bij haar heb ik alleen de pup gekocht. Alle info kwam uit Nederland. Dus op de fokker heb ik weining aan te merken. Ze staat hier trouwens ook op de site.

Ik zal in ieder geval wel plezier hebben van het forum en neem aan dat sommige mensen dit gewoonweg verkeerd hebben ingeschat.

Groetjes,

Kim

Hallo Kim

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar dit moet mij van het hart.
Persoonlijk denk ik, dat je zelf het negatieve naar buiten hebt gebracht door een verhaal op marktplaats te zetten die onjuist is. Met name de uitlating: "een raszuivere Tsjech heeft geen HD". En door een prijs te koppelen aan een dekking, waardoor het eerder lijkt op handelswaar, dan op het dekken van een teef ter bevordering van het ras. Vandaar de opmerkingen van enkele leden om als je een mooie reu hebt..deze op de dekreuenlijst te plaatsen.
De mogelijkheid bestaat, dat er een fokker is die dan van jouw reu een dekking zou willen hebben, mits alle voorwaarden die bij de dekking horen zijn voldaan.

Je bereikt een grote doelgroep via het medium marktplaats. Zo lezen heel veel mensen die de Tsjech niet kennen een verhaal dat niet juist is en krijgen een verkeerd beeld op deze wijze.
Ook bevreemd het mij, dat een fokker geen stamboom heeft verstrekt aan je en deze nog steeds in Frankrijk is. Immers de Tsjech is al oud genoeg om te kunnen fungeren als dekreu. Dit geeft mij een rare smaak in de mond.
Ik denk dan ook, dat je via wolfdog.org meer informatie krijgt van leden/fokkers waar je iets aan hebt en in die positie een dieper inzicht krijgt in de wereld van de Tsjechen.


mvg Andreas

___________________________________________

www.wolvenkennel.nl

allesandro jest offline   Reply With Quote