View Single Post
Old 23-04-2007, 10:02   #10
herder
Musketier

herder's Avatar

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream
Hallo uit Belgie,

.................................................. ...
Ik hoop dat er geen mensen zijn die mij zouden beschuldigen van belangenvermenging, want ik heb in de club al meer geld ingestoken dan ik met die enkele puppies heb kunnen verdienen.
.................................................. ...
groeten
Patrick
Deze opmerking is voor mij wel belangrijk als ik lid zou willen worden!!!

Wie een rashond heeft weet ook dat er genoeg 'hobby'fokkers zijn die het vanzelfsprekend vinden dat zij geld over houden aan het fokken. Dit omdat zij er een hoop tijd, energie en geld in stoppen. Maar een hobby KOST geld!! ( Op het moment dat iemand een financiele beloning verwacht voor geleverde arbeid dan lijkt het al meer op werk/handel)

Dit verschil van mentaliteit is voor mij wel belangrijk als ik lid zou willen worden van b.v. de Labrador rasvereniging.

Een voorzitter die de mentaliteit uitstraalt zo als Patrick dat in mijn ogen doet met zijn bovenstaande opmerking is er één die ik zou zou zoeken op het moment dat ik lid wil worden.
Puur uit hobby en passie een vereniging opzetten, wat hem alleen maar tijd, energie en geld KOST. Petje af!!!!!!!!!!

Maar we kunnen het ook omdraaien! Je kan ook lid worden van een rasvereniging juist omdat je het NIET eens bent met de door het bestuur ingezette koers. Als je dat met een groep gelijk gestemden doet is het nog effectief ook, immers de leden zijn uiteindelijk het 'machtigste' orgaan.

In beide gevallen is het in mijn ogen dus belangrijk wie er in een bestuur zitten van een rasvereniging.

Ik wil op geen enkele manier de indruk wekken dat Letty haar lidmaatschap af zou laten hangen van wie er in het bestuur van de RVB zit, maar dat het BELANGRIJK is wie er in een bestuur zitten word hiermee wel ondersteund.

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Die geruchten gaan ook hier in Nederland al een paar jaar de ronde.

Maar het ene bestuur van de Raad van Beheer staat kort voor de invoering en dan komt er op een of andere manier een ander bestuur en dat bestuur vindt het minder interessant of noodzakelijk en dan wordt het weer van tafel geveegd.

......
Letty
Voor de volledigheid mijn teksten zijn puur bedoeld om te motiveren waarom het in mijn ogen belangrijk is wie er in een bestuur van een rasvereniging plaats nemen. Vergelijkingen met bestaande verenigingen zijn niet aan de orde anders dan daar waar ik ze benoemd heb.

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote