View Single Post
Old 05-02-2007, 12:12   #53
graa4516
Junior Member

Beste mensen,

Gisteren heb ik de wandeling van de Tsjechoslowaakse Wolfhonden Klup meegelopen. Wat een mooie ervaring was dat. Niet alleen voor mij, maar uit de reakties begrepen, voor iedereen.

Wat een opkomst had de organisatie. Ze hadden wel op een aantal wandelaars gerekend. maar dit overtrof alle verwachtingen. Er waren alleen al 25 Tsjechen en ook nog een 6 stuks van andere rassen en zo'n 40 personen. Zoveel Tsjechen zie dan ook maar zelden bij elkaar. Misschien als je ergens in een kennel gaat kijken, maar ik zou in Nederland niet weten waar.
Ook waren er mensen met hun honden uit Belgie aanwezig, wat ik persoonlijk zeer op prijs stelde. Dus er zat ook nog een internationaal tintje bij.

De stemming was uitstekend, er werden vele verhalen en gebeurtenissen aan elkaar uitgewisseld. Ook de aspirant kopers die mee wandelden om kontakt te krijgen met andere bezitters dan alleen met fokkers, waren zeer enthousiast

Ook het gezellige samenzijn op de Carolinahoeve waar we met zijn allen wat te eten en te drinken konden nuttigen, was voor velen aanleiding om weer met verhalen over hun honden naar voren te komen. Niet alleen de leuke dingen. Maar ook de problemen werden hier besproken. Met de discussies waren een aantal mensen toch weer wijzer geworden. En met deze verhalen en nieuwe kennis zijn we weer naar de auto's gewandeld waar we ongeveer 18.00 uur aankwamen.

Wij hadden wel wat gegeten, maar de honden mochten ook wel wat hebben. Door een niet te noemen persoon kregen de honden ook een versnapering om onderweg naar huis toch ook nog wat te hebben. Helaas waren er al een aantal mensen wat eerder naar huis vertrokken vanaf de Carolienahoeve en hebben deze versnapering voor hun hond gemist, maar misschien de volgende keer.

Voor de mensen die ook eens iets willen organiseren in de Carolinahoeve, wil ik die wel even waarschuwen. Veronique had een week eerder de route verkend en in de Carolinahoeve afspraken gemaakt omtrent het aantal mensen en honden die er eventueel zouden komen. Het zou geen probleem zijn om met de honden binnen iets te gebruiken. Maar de honden moesten aangelijnd zijn. Toen we echter zondag met de groep voor de deur stonden werden we niet binnen gelaten en moesten we buiten op het terras de comsumpties nuttigen. Gelukkig viel de temperatuur mee. Ook moesten we ondanks alle beloften zelf de bestellingen opnemen en het bestelde bij de mensen brengen.
Ook het afrekenen moest door Veronique gedaan worden. Dit gaf bij het afrekenen binnen een hele hoop problemen.,

WEES DUS GEWAARSCHUWD ALS JE OP DE CAROLINAHOEVE IETS WILT ORGANISEREN.

Veronique alle lof voor jou. Jij had alles geregeld. Jammer dat we naast het grote aantal mensen en honden nog een aantal ziekmeldingen kregen, die we moesten missen. Maar aan de andere kant misschien wel goed ook, dan hadden we met meer dan 40 honden gelopen, en voor sommige wandelaars, die we tegen kwamen, was het nu al de schrik van hun leven om zo'n kudde met zulke grote honden tegen te komen.

Nogmaals bedankt en graag tot een volgende keer.

Het was een werkelijke promotie voor ons mooie ras.

Koos

P.S. de foto's komen ook spoedig.
graa4516 jest offline   Reply With Quote