hallo,
Op de Engels- en franstalige website is er de laatste tijd ook veel comotie rond pups die op internet te koop worden aangeboden. De man die daar altijd ter sprake komt, nl. ene Frank van kennel 'La louve Blanche', is de eigenaar van de papa van mijn jongste, Yuccah. Momenteel heeft hij zelf ook puppy's. Ik heb het gevoel dat die man wel begaan is met het ras en wel weet waarmee hij bezig is (qua fokken dan), maar misschien is hij wel iets te 'commercieel ingesteld' zoals het hem verweten word op de andere forums... Och, ik heb zoiets van: laat iedereen zijn ding een beetje doen. Zolang de honden er niet slechter van worden en zolang alle pups goed terechtkomen. Of dat dan is via deze website of via een andere internet-pagina. Maar ik begrijp dat de grens ergens moet getrokken worden en dat het altijd 'gevaarlijk' word als ze pups te koop beginnen aan te bieden buiten de rasclubs e.d. Ook was er op het frans forum sprake van pups die zonder stamboom verkocht werden. Dat baart mij persoonlijk meer zorgen dan dat ze op een koopjessite worden aangeboden, maar wel met goede bedoelingen en door een serieuze fokker die zijn potentiƫle puppy-kopers goed screent...
Maar persoonlijk ben ik natuurlijk ook geen voorstander van het aanbieden op zo'n sites. Maar om die man nu meteen allerlei verwijten naar het hoofd te slingeren en te doen alsof die een broodfokker is en het ras om zeep wil helpen... bijna een hondenhater en saboteur van heel 'weetikveelwat'... Hmmm, dat zou ik nu ook niet meteen doen. En dat die man dan nogal giftig reageert op al die beschuldigen, kan je hem moeilijk kwalijk nemen denk ik.
Dus, voor de geinteresseerden: Zie frans-talig forum.
groetjes,
liesbeth
PS: misschien komt het doordat ik psychologie studeer dat ik altijd het goede in de mensen probeer te zien...
Maar laat het aub duidelijk zijn dat ik ook niet achter dergelijke praktijken sta.
|