Thread: Een haatdrager
View Single Post
Old 23-08-2006, 19:14   #11
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf
Hij kan misschien verstand hebben van honden, en misschien ook niet. Verstand van wolfhonden of hybrides heeft hij niet.
En Nanouk, ze zijn niet allemaal kind killers. Sommige wel dan? Ik vind dit te ver gaan en totale onzin. Ik kan niet garanderen dat er nooit wat gebeurd, ook niet van andere rassen overigens.
Het verhaal dat spelende kinderen plotseling prooi worden is onzin. Niets meer als andere hondenrassen. Als ze kinderen in gezin als roedelgenoten zien zien ze ze ook niet als prooi, net zo min als wolven eigen welpen als prooi zien wanneer ze vallen.
Meer wolf geeft wel kans op dominantie problemen tussen eigenaar en wolfhybriden. Een wolf accepteerd niet makkelijk een mens als alpha. En als de alpha deze positie niet waardig is zal zijn instinct hem ertoe aanzetten deze functie over te nemen. Deze motivatie is sterker dan bij honden.
Jos de Bruin
wolves-unlimited
Jos sorry hoor, maar we hebben het hier over wolfhybrides...en ik heb dan wel geen stichting wolves unlinited maar weet hoe wolven in een roedel met bv de omega omgaan... dik balen dan als dat net je kind is , of een vriendje dat net even op bezoek kwam !
Een hond, en ook de SWH en de TWH mogen dan wel van de wolf afstammen, maar zijn geselecteerd en gefokt op bepaalde eigenschappen. Pluk er de vruchten van dat het gebeurd is, maar is geen reden om het willekeurig te herhalen.
Verder geef je zelf al aan, meer wolf geeft dus ook meer kans op dominantie problemen, en geloof me; wat voor een wolf een simpele correctie is, en zover ik weet deelt in een wolvenroedel niet alleen de alpha die uit, is voor mijn haarloze kwetsbare velletje toch wat anders als wanneer dat in bij wolven/ honden onderling gebeurd.
Snap helemaal niet, dat jij, met stichting wolves unlimited achter je, het fokken en houden van hybrides hier gaat verdedigen. Of is dat werkverschaffing
nanouk jest offline   Reply With Quote