Hallo allemaal,
Ik kan Igor op bekend terrein motiveren met wat lekkers.
Ben bij de puppycursus meteen begonnen om Igor voor de training geen eten te geven en daarbij meegenomen was hij al erg hongerig i.v.m. zijn darminfectie. Zijn lijf schreeuwde om eten. Hoe hij toen op zijn eten aanviel was schrikbarend en ik heb hem echt goed moeten begeleiden i.v.m. voedselnijd. Ik gebruikte bij de cursus (ook omdat ik het van een kennis had gekregen, waarvan de hond was overleden) gekookt runderhart. Dat wilde meneer wel!
Nu gebruik ik voor de behendigheid vaak Rodi-worst of Frolic brokken (die in vieren of zessen zijn gebroken, dus veel is het niet). Als ik -GOED ZO- zeg krijgt hij een brok erna, soms snel erachteraan of wat later. (is dus eigenlijk een clicker).
Helaas is hij niet te motiveren voor een speeltje.
Verder is het ook zo dat als meneer los in het park/bos is, dat hij ook niet altijd luisterd, maar doet wat hij zelf wil.
Ik weet verder ook dat Igor het trainen ook associeert met het trainingsveld. En dat hij de oefeningen daar veel beter uitvoert. Ik weet ook dat ik dus veel meer op andere plekken moet trainen, maar dan is Igor weer eerst met zijn omgeving bezig en ziet hij me nauwelijks staan. En in onze buurt zijn er bijna tot geen terreinen die volkomen stil zijn. Dus daar heb ik zijn angstige karakter tegen. Daarom heb ik zijn trainingslat ook niet meer zo hoog liggen. Laat hem maar eerst eens wat minder angstig worden en dan hoop ik ooit nog met hem te kunnen fietsen op de openbare weg.
Groetjes,

Jolanda