Hier nog een berichtje voor Patty. Onze Timber (teefje), erg originele naam trouwens, zie hem bij heel wat mensen staan, maar goed is ook 6 maanden oud, dus wij zijn echte lotgenoten. Jij schreef dat je erg benieuwd was naar reacties van andere eigenaren, dus hier komt ie.
Komt me allemaal erg bekend voor wat je schrijft. Toen mijn moeder laatst bij ons op visite was dacht ik dat Timber wel los kon omdat mijn moeder aardig goed met honden om kan gaan. Nou vergeet het maar, wat een ramp. Sindsdien zit ze als er visite is in de bench en mag ze kennismaken aan de riem.
Dan is ze ook veel relaxter, dus voor iedereen beter.
Wel heb ik eergisteren een rotervaring gehad. Ik dacht leuk ik neem haar mee naar de tennisbaan. Mijn dochtertje moest tennissen en dan gaan ik ondertussen lekker met Timber wandelen. Ik bracht haar naar de baan en wilde toen de tennisclub verlaten en liep samen met een vriending weg van de banen. Timber werd helemaal wild van al die kinderen en die ballen echt een ongeleid projectiel. Ze wist blijkbaar niet wat ze met die stress of opgewondenheid aan moest en hap ze bijt zo in mijn vriendin's been. Die werd gigantisch boos, en verweet mij dat mijn hond niet goed was opgevoed. Heel gezellig dus. Feit is dat ik denk dat het voorlopig even beter is om haar even in de auto te laten wachten terwijl ik mijn dochter weg breng, maar ik moet natuurlijk wel dit soort gedrag kunnen voorkomen.
Ik hoop dan ook dat de die hards als Jolanda en Mijke en Letty en Koos dit lezen en mij advies kunnen geven.
Ook wil ze nog steeds fietsters achterna, maar sinds ik haar afleid zodra ik fietsers zie 9tip van Jolanda en Mijke) gaat het heel erg goed. Supergoed zelfs, nu nog met de hardlopers want die vind ze nog steeds erg interessant. Waar woon je? Ik in Almere. Als je niet te ver woont, kunnen we een keertje samen wandelen. Ik hoor het wel. Groeten, Conny
|