Ja Noël wij hadden bijna hetzelfde. Wij hadden een afspraak met een fokker in Frankrijk om naar een nestje Saarloos wolfhondenpups te komen kijken en er één uit te kiezen. De pups waren toen 3 weken oud, dus het was de bedoeling dat we onze pup dan een maand later op zouden halen. We schrokken ons echt rot toen we met eigen ogen zagen hoe vreselijk schuw de Saarloos wolfhonden waren. Wij kenden er toevallig één die net een gewone hond is, dus heel spontaan en hartelijk, maar we wisten dat dit niet gebruikelijk was, maar dat ze zo schuw waren daar schrokken we heel erg van. De fokker fokt echter ook Tjechoslowaakse wolfhonden en laat daar nou net een nest van zijn dat de vorige dag gechipped was en dus klaar om mee te nemen en er was nog één teefje beschikbaar dus ja hoor daar kwamen we met een Tjech thuis. Ik kan inderdaad maar één ding zeggen, wat een verschil!! Wij hebben enorme zindelijkheidsproblemen gehad (niet ongebruikelijk bij wolfhonden). Nu gaat dat prima, maar dat was dus pas vanaf 6 maanden over. We hebben menig nacht een ondergepoepte hond staan douchen! Ook is ze enorm bijterig, alhoewel dit dankzij de goede tips van Mijke veel beter gaat. Daarnaast gaat ze inderdaad iedere dag kijken of ik echt nog wel de baas ben en ga zo maar door. Dus bezint eer ge begint! Wij hadden al een Witte Herder van 10 jaar dus wij dachten haar wel even op te kunnen voeden, maar we hebben aardig wat bijscholing van een hondengedragsdeskundige nodig gehad en nu zitten we op training. Ik zou er nog heel goed over nadenken en ik zou onze hond voor geen goud meer kwijt willen maar als het je eerste hond wordt raad ik je ook aan om eens naar de Witte Herder te kijken. Geweldige honden en goed te doen voor beginners. Succes!
|