Hallo,
Ik kan het alleen maar met Christa eens zijn.
Ga van het allerergste uit, dan valt het altijd mee.
De meeste mensen denken, dat als je van een fokker hoort, dat er het een en ander kan gebeuren, het erg overdreven is en niet dat het maar een verhaaltje is. Eerlijke voorlichtng, ook door de fokker, is van groot belang voor de hond en de toekomstige koper om te overwegen of hij daar wel tegen kan.
Ramen en deuren openen van binnen en van buiten is niets ongewoons, benches slopen, die niet tegen wolfshonden bestand zijn, zijn ook aan de orde van de dag, over de tafel heen lopen als ze een dolle bui hebben is de normaalste gang van zaken ook al verbiedt je ze het 20 x. Alles stelen van tafel, aanrecht , e.d. als er iets eetbaars is, niets ongewoons en ja, schoenen, tassen kleding, meubilair, wordt direkt tot schroot gebombardeerd.
Mijn leuze is, de eerste 4 maanden oud, zijn het schatjes, daarna zou je ze het liefste achter het behang en een muur van cement willen plakken, totdat ze ongeveer 1,5 jaar oud zijn. Dan mogen ze weer te voorschijn komen, mits ze zich kunnen gedragen.
Denk er toch maar eens goed overna, een pup is leuk maar heeft heeeeeel veeeeel streken en koop hem niet omdat hij er zo schattig uit ziet, net zoals Christa schrijft.
en ja, de Tsjech blijft met je duelleren, zijn hele leven lang. Telkens weer proberen om een stapje op die ladder omhoog te komen.
Mocht je er toch toe besluiten, dan hebben wij Wolfshonden bestendige benches. Deze zijn echter niet op te klappen en mee te nemen, ze moeten dus een vaste plaats hebben en daar hebben wij de laatste 7 jaar geen problemen mee gehad, dat ze die verbouwen en er uit komen.
Ik wens jullie verder veel succes in jullie besluitvorming,
Letty de Graaff. Ook een fokker van Tsjechoslowaakse Wolfhonden
|