View Single Post
Old 11-04-2006, 16:42   #5
casa lupo
Junior Member

casa lupo's Avatar

Hoi Conny,

Hier even een tip, voed je hond op zoals dat het beste past bij jou en je hond, dit kan via een bepaalde methode zijn (hoeft natuurlijk niet) maar laat ook je eigen gevoel meespreken, belangrijk is denk ik dat je opserveerd waar je hond het beste op reageert.

Bij onze Tsjechen zou de clicker methode niet werken, simpelweg omdat ze helemaal niet op eten gefixeerd zijn, dus vinden ze een brokje helemaal niet de moeite waard om iets voor te doen.

Belangrijk is dat je een goede leider bent voor de hond, een echte Alpha, net als in de natuur heb je binnen je huisgenoten een rangorde (dit wordt een lang verhaal merk ik ...).
Ze moeten altijd op je kunnen vertrouwen.

Bij ons thuis ben ik de alpha, al onze 3 honden hebben ieder een eigen aanpak nodig, zo is een van onze Tsjechen een echte omega en daar moet je voorzichtig mee omgaan, ze is bijna slaafs naar mij toe, de ander is een echte dominante tante, die een consequente strakke aanpak nodig heeft omdat ze graag de baas wil spelen. Alle drie reageren ze bij ons het beste op de beloning knuffelen en spelen.

Maar zoals al gezegd iets moet bij jou karakter passen en dat van je hond, maar ik denk dat een van de belangrijkste dingen toch wel geduld is ...

groetjes Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote