View Single Post
Old 04-04-2006, 10:24   #12
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Wat leuk om te lezen dat de mensen elkaar helpen en tips geven,is echt een uitkomst deze site.
Om even op Jolanda terug te komen,ja Angel is een broer van Igor,ik denk als je gaat kijken naar het nest waar ze uitkomen dat de honden allemaal anders zijn.Ik kijk maar naar mijn 3 zoons en die zijn ook verschillend.Denk dat het met dieren ook zo is,ze hebben zelf ook een karakter en er zullen zeker dingen zijn wat ze erven van de ouders.Angel kan op onverwachte dingen ook wat schuw reageren,met schuw bedoel ik stokstijf blijven staan en staren naar het vreemde ding.Op zo'n moment dwing ik hem niet maar loop zo normaal mogelijk verder en praat zachtjes tegen hem dat het goed is,dan lijkt het wel of ik hem zie denken,nou vrouwtje zal het wel weten dat het niet gevaarlijk is.Angel is erg nieuwsgierig en dat buit ik ook uit,hij snuffelt heel graag,laat hem dus ook mensen besnuffelen(die dat zelf willen,ga dus niet naar iedere vreemde toe,hoor)en ook met andere honden en kinderen.Trek hem niet zomaar weg.

Verder dat schuwe gedrag naar mensen wat dan van een wolf zou komen,herken ik niet echt in Angel.Hier laten mijn oudste zoons en man hem ook uit en hij gaat graag mee.In het bos loopt hij los,en naast de fiets ook(in het bos)onze ervaring is dat hij ons echt niet uit het oog verliest en netjes meeloopt als je verder gaat.

Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote