View Single Post
Old 09-02-2006, 14:51   #4
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Hoi Flora,

Omdat onze shadow te weinig beweging krijgt (in zijn hok van 100 2m ligt onze lambal de hele dag te slapen) ben ik gaan fietsen met hem, en hij vind het geweldig! Ik heb zo'n springer voor de fiets op m'n verjaardag gehad en ga nu bijna elke dag een stuk met hem fietsen. Op stukken waar ie los kan (in het bos of een als ik een stuk langs de maas rijd) laat ik hem gewoon los meelopen. Erg leuk voor baas en hond. Voor jezelf is de inspanning in verhouding een stuk minder dan voor de hond en dus prima vol te houden. Je moet alleen niet gaan overdrijven met de snelheid maar zolang je em lekker laat meedraven gaat het prima. Tevens een goede oefening voor honden die niet zo vaak in aanraking komen met het verkeer en alle randverschijnselen daaromheen. Als je hiermee begint raad ik je wel aan om in het begin goed te letten dat er geen slijtage van de zooltjes onder je hond zijn poten optreed, de meeste honden zijn het niet gewent om kilometers in draf over het asfalt te lopen en kunnen door hun voetzolen heenslijten. Als je het rustig opbouwd wennen de poten hieraan en is er nix aan de hand. Wel laat ik Shadow het liefst toch in de berm lopen naast bijv een fietspad, dat is voor de hond een stuk prettiger.

Ps. we hebben sinds kort ook een kat erbij en het gaat geweldig samen met onze 2 honden. hieronder een 2 tal foto's.

Groeten,

Barry