View Single Post
Old 30-10-2012, 17:49   #40
Rahne
Junior Member

Rahne's Avatar

Quote:
@ Rahne: waarom uberhaupt een vergelijking maken naar een specifiek ras? Dus deze bij naam benoemen? Je kan het toch gewoon algemeen houden. En dan verder eerlijke informatie over de Tamaskan geven?
Want als je niet wilt, dat mensen jou of jouw geliefde ras verwijten maakt, maak die dan ook niet naar een ander ras. Vind ik persoonlijk gewoon niet netjes. Weer los van het feit of het klopt of niet en het zal je gewoon een hoop frustratie besparen.
Ik snap wel wat je bedoeld maar mijn bedoeling met die tekst was niet om de Saarloos of Tsjech negatief af te schilderen, jammer dat sommige mensen het wel zo opvatten. Ik zeg nergens dat het negatieve of slechte eigenchappen zijn, maar ze zijn wel ongewenst bij de Tamaskan (in extreme mate). De reden waarom ik die vergelijking heb gemaakt is omdat de eerste vraag die bijna altijd wordt gesteld aan mij door mensen die interesse hebben in de Tamaskan is 'wat is het verschil met de Saarloos en de Tsjech?'.

Quote:
Het valt me trouwens wel op, dat je alweer niet ingaat op het feit dat de fokker van dit forumonderwerp de fout in is gegaan.
Ik vind het ook vreemd dat een vereniging in zee wilt gaan met een fokker die regels van een andere vereniging aan haar laars lapt.
Geeft ook geen positief beeld van de Tamaskan Club weer hoor
Ik ga daar bewust niet op in omdat ik verder niets met de NVTW te maken heb en ik niet op de hoogte ben van de regels van die club.

Er zit een groot verschil in denkwijze tussen de verenigingen. Waar jullie absoluut tegen het kruisen van jullie 'zuivere' honden zijn, is dat bij de Tamaskan heel anders. De TDR heeft wel een regel dat je niet zomaar je Tamaskan met iets anders dan een Tamaskan mag kruisen, zonder toestemming. Dit betekent dat wij niet willen hebben dat een Tamaskan eigenaar zijn Tamaskan de Labrador van de buren laat dekken voor de leuk, maar als een andere vereniging (zoals de AVLS of NVTW) of zelfs een individuele fokker ons zou benaderen met de vraag of ze een van onze Tamaskan mogen inkruisen, en daar echt een bedoeling bij hebben, dan staan wij daar open voor.
Rahne jest offline