View Single Post
Old 30-05-2005, 00:28   #24
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Default puppy's

Vrijdag werd Chezka behoorlijk onrustig en hijgerig en begon in de loop van de dag tig plasjes te doen... Alles wees er op dat ze ons die nacht wel eens zou kunnen gaan verrassen met pups

De dame had buiten enkele holen gegraven en heeft binnen een eigen kamer (de kamer van mijn zoon die op reis is) waar ook haar bench en werpkist staan. Dus liep ze de hele dag heen en weer en werden alle plekken steeds getest. Het prettigste vond ze steeds de bench en vooral als ik er half opgevouwen tegen aan hing! ))

Maar toen 's avonds even een kop koffie ging halen had ze nog een veel prettiger plek uitgekozen... ..
Ze was prinsheerlijk op het bed van mijn zoon bevallen van een reutje!!!!

Afijn, wij hebben haar maar lekker laten liggen, want het was toch al een zooitje geworden!

Dus zijn wij heel gezellig met z'n allen in de natte kledderzooi op bed naast Chezka gaan zitten om van de geboorte van dat mooie kleine spul te genieten

Chezka was heel relaxt en regelde alles netjes zelf. In vergelijking met andere rassen (waarbij we ook al vele bevallingen van meemaakten) vonden we dat de tsjechen pups na de geboorte ook een grotere "surviving drang" hadden. Ze protesteerden luid tegen het gelik van de moeder en probeerden zo snel mogelijk onder haar tong uit te komen om een tepel te pakken te krijgen!

Uiteindelijk werden er 4 gezonde pups geboren ( 2 reuen en 2 teven)
En eerlijk gezegd vinden we hier zo'n klein nest altijd een echt cadeautje Je kan dan zo lekker veel aandacht geven aan individuele pups!

Chezka had het prima naar haar zin zo op het bed En mijn kids zeiden dan ook "mam die krijg je nooit het bed meer af! Dat wordt voor jou in de werpkist slapen!"

Maar na de bevalling hebben we de pups in de werpkist gelegd en zonder een enkel probleem ging Chezka er direct bij liggen. Daarna zijn wij begonnen de natte kledderzooi van het bed op te ruimen (Dekbedden, kussens en zelfs het matras waren doorweekt!) Dus ik ben maar op een luchtbed naast de werpkist gaan liggen

En ik vond het echt heerlijk, om zo in mijn slaapzak zo naar zo iets moois te mogen liggen kijken!

Ondertussen blijkt Chezka ook in de praktijk een prima moeder te zijn Ze ligt heel relaxt met het kroost in de werpkist en houdt de pups en zichzelf netjes schoon. Met de pups gaat het ook uitstekend en ze groeien dan ook als kool!

Groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote