Elise,
De eerste link die je plaats verwijst naar steppen met je hond voor de step.
De tweede naar steppen met je hond naast de step wat natuurlijk mag net zoals fietsen met de hond. Je kan n.l. niet zomaar met honden voor de step gaan lopen ze moeten dan toch wel de basis commando's links, rechts, vooruit en natuurlijk stoppen kennen.
Hieronder een stukje uit de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren zie lid 2 punt D
Hoofdstuk III De zorg voor het welzijn van dieren
Afdeling 1 Algemene bepalingen
Artikel 36
- 1.Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.
- 2.Tot de in het eerste lid verboden gedragingen worden in ieder geval gerekend:
- a. een dier arbeid doen verrichten, welke kennelijk zijn krachten te boven gaat of waartoe het uit hoofde van zijn toestand ongeschikt is;
- b. een koe met overvolle uier vervoeren of op een markt of openbare verkoping ten verkoop houden;
- c. bij de verlossing van een koe gebruik te maken van dierlijke trekkracht of van een niet door Onze Minister daarvoor toegelaten krachttoestel;
- d. een hond als trekkracht gebruiken.
- 3.Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen
@ Casa Lupo ik zou graag de voorwaarde waaronder het wel zou mogen ontvangen in een PB'tje nog liever gewoon als reactie op het forum zodat een ieder het kan lezen.
Heb ondertussen een mail gestuurd aan de dierenbescherming of het nu wel of niet mag. Is het als hobby steppen met de honden arbeid?
Als ik antwoord heb gehad zal ik dit plaatsen.
Gerard