View Single Post
Old 15-09-2009, 14:23   #10
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Ik snap niet zo goed waar iedereen zich zo druk om maakt.

tsja. shows zijn nu eenmaal dingen die gekeurd worden door keurmeestere, en iedere keurmeester heeft zijn persoonlijke voorkeuren, en de ene houd van dunne honden /de andere van felle honden en de andere wil weer brave honden.

Wil je niet mee doen aan een show... wat mij betreft prima, ga je lekker behendigheid doen (maar ja als je wedstrijden gaat lopen krijg je wel weer te maken met jawel keurmeesters ) of gehoorzaamheid maar ook hier geldt hetzelfde dus weer die keurmeester.

Misschien een gezellige wandeling.. maar ja ook hier krijg je weer te maken met mensen die zich met je gaan bemoeien (dus een soort van keurmeester).

Dus wat mij betreft of je doet mee en je maakt van zo'n dag gewoon een 'gezellige' dag of je blijft gewoon thuis, en ontloopt mensen met andere honden en in dit geval tsjechen.

en die 2 Utjes/ZGtjes voor het fokken die kan iedereen binnen halen.

Ik vind het wel grappig om aan een clubmatch deel te nemen, om eens te zien wat voor tsjechen er allemaal zijn.. en ik moet zeggen er zitten mooiere en minder mooie honden tussen (naar mijn smaak maar ja gelukkig ben ik geen keurmeester ) , maar ik denk dat het voor het ras alleen maar goed is dat het nog geen eenheidsworst is en er dus verschillen zijn, en dat het dus kan gebeuren dat de keurmeester iemand anders zijn hond mooier vind.

Maar Stefanie.. ik vond je honden wel erg lief hoor , dus volgend jaar gewoon mee doen met de clubmatch en dan er achter komen of ze ook mooi genoeg zijn
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote