Mag jij zo doen hoor Barry,is jou hond,ik doe het lekker op mijn manier en die werkt.Nee de honden grommen hier niet naar me als ik langsloop,ze grommen naar elkaar alleen nog maar als de afstand kleiner wordt als cm of 30,dus dichter bij als hier op foto te zien is.
De hond in de mand,is hier pas paar maanden en had behoorlijk voernijd in het begin,want stumper had soms dagen niet te eten gehad.Gromde dus bij elk stukje eten wat hij had.Zowel de andere honden als wij reageren daar amper op.Zeg gewoon rustig iets tegen hem,zo in de trand van,"Ga je lekker?"Of "Zo kan hij wel weer". Nooit boos geworden of zo.
Voernijd is over zoals je kan zien.Ze kluiven hier ontspannen naast elkaar en als de eerste kluifwoede eraf is ,krijg je de dans van een ander z'n kluif is lekkerder en maken ze er een spelletje van om een andere kluif te pakken te krijgen.
Het werkt dus ,zonder de werp op rug methode,die hier zelden wordt toegepast.Meestal al een keertje in puptijd en dat is genoeg voor het leven.
Bij beetje SWH helpt het ook helemaal niks,zeker niet als je teven hebt.Die staan op,schudden zich uit en kijken je aan of je wel helemaal normaal bent.
Denk ook dat het daarom is dat jij een TsW hebt,en ik een SWH.
Heb trouwens deze vraag ook voorgelegd op SWH forum en grappig is,dat waar hier veel regeren met de domineer methode,het daar juist andersom is.
Vraag me af of dus het grote verschil van vele honden door het ras komt of door de eigenaar
Maar maakt me dus niet uit hoor,hoe mensen het doen,als het effect heeft,mij best.
Gr. Christa