Hallo Femke!
Ik loop vrijwel dagelijks een groot stuk over de Veluwe en kom regelmatig reeën, edelherten en ander wild tegen. Zodra ze te ruiken zijn gaat Casca in de jachtstand lopen (erg mooi om te zien) en is alert op alles dat beweegt. Ze krijgt de kans niet om er achter aan te gaan, ze zit aan de lijn (natuurgebied met regelmatig boswachters op het pad, dus moet het wel). Een lange lijn die aan mijn riem vast zit en ik dus mijn handen vrij heb. Misschien een optie als jullie de hond altijd mee en bij jullie willen hebben? Ik zou het niet vertrouwen om haar los te laten in en gebied met wild... Ze heeft het iets eerder in de gaten dan ik en kan erg snel wegsprinten.
In gewone parken loopt ze wel los en probeert dan wel achter eekhoorntjes en konijnen aan te gaan. Vaak ben ik op tijd om haar terug te roepen, maar niet altijd. Ik vind dit gedrag geen probleem, hoort er bij en probeer het er dus niet uit te krijgen, maar dat lijkt me wel erg moeilijk...
Wat me ook lastig lijkt; de honden van de bezoekers... Het is dan hopen dat jou toekomstige hond een tolerant typetje is, dat zijn ze tenslotte lang niet allemaal. Casca in ieder geval lang niet altijd.
Maar, niets is onmogelijk!
Heel veel succes! Ook met het wildpark, lijkt me erg mooi om zoiets op te zetten!
Groeten, chris
|