Wij hebben gisteren in ieder geval een leuke dag gehad, veel tsjechten gezien en ook byzondere handelingen van eigenaren waargenomen voordat ze met hun hond de ring in gingen 

Mensen die hun hond nog een flinke borstelbeurt gaven voordat ze de ring in gingen ? Er moet toch juist een flinke bos haren op je hond zitten tot mensen die de hond nog even een kattenwasje (waar kinderen zo blij mee zijn als hun ma dat bij ze doet) gaven 

Voor Barry was het zijn eerste 'echte'show, wel 2 x eerder met een KC clubmatch mee gedaan, waarvan de eerste niet echt een succes was..... hapte toen naar de keurmeester die zijn bek los trok... hij was er nog niet klaar voor dus. De 2e was gekeurd door Jan de Gids die ik overigens erg goed vond omgaan met de honden (zowel de saarlozen als de tsjechen) en daar ging het dus goed

Ondertussen zijn wij ook regelmatig bij de ringtraining geweest dus Barry wist wel wat er van hem verwacht werd. Tanden kijken hebben we flink op geoefend 

zodat gisteren de keurmeester zelfs zei: zover hoef ik zijn kiezen niet te zien hoor 

gaat voornamelijk om de P1. Ik heb niet eens gemerkt dat Barry zijn ballen zijn gecontroleerd werden dus naar mijn idee ging het allemaal erg gemoedelijk. Natuurlijk is dit voor honden die dit niet hebben geoefend een lastige taak om je door een vreemde te laten betasten... als ik eerlijk ben geef ik ook iemand een knal voor zijn kop als die me opeens gaat betasten

Ik vond inderdaad dat er wel wat honden bijliepen die aan de magere kant waren, waar wel een paar kilotjes bij zou mogen... maar ja misschien lukt dat de eigenaar niet , sommige honden krijg je gewoon geen spekje op.

Van mij had de keurmeester ook net even wat meer op het gedrag mogen letten en de honden die bijna identiek waren (volgens haar normen) naar goed gedrag mogen plaatsen. Dus hond met prima gedrag 1 en de andere 2.

Maar ja... shows blijven vleeskeuringen.... de ene keurmeester let meer hierop en de andere meer daarop. Ach ja zo krijg je tenminste een varieteit aan honden waar verder mee gefokt kan worden 

Ik ben in ieder geval blij met mijn keurings rapportje en Barry zijn gedrag, zodat we ook nog naar utrecht en misschien ook nog wel naar de winner gaan.