Hoi allemaal
Ik wil jullie bedanken voor de adviezen.
Mijn man en ik hebben uitgebreide gesprekken samen gevoerd over hoe nu verder gaan,
en we hebben toch besloten om gezamelijk de stap te zetten met nieuwe honden.
Ik sta bij een fokker op de lijst voor een TsW pup, maar wil natuurlijk eerst even langs gaan om persoonlijk kennis te maken.
Ik vindt het heel belangrijk dat het ook tussen fokker en eventueel nieuw baasje klikt,
en natuurlijk moet ook de fokker op voorhand de kans hebben om te zeggen "liever niet".
Verder hebben wij inmiddels een bulldog-pup gekocht die in de week 35 ons gezin komt uitbreiden.
We zijn 5 uur bij de fokker op bezoek geweest, en daarna is van beide kanten de beslissing genomen dat een pup van hun bij ons komt wonen.
Mijn man en ik willen gezamelijk met de pups naar de puppie-lessen gaan, en als de honden later interesse hebben en uitgegroeid zijn Agillity gaan doen.
Zou het nu met de tsjech pup niet lukken, wacht ik inderdaad tot de bulldog twee jaar is voordat er nog een hond bij komt.
Ik wil namelijk dat de honden ongeveer gelijk aan leeftijd zijn,
om de eventuele machtstrijd die normaal rond de 7 maanden komt gelijk te laten verlopen.
Ik ben natuurlijk wel bang dat de bull misschien met 2 jaar oud ons teveel gaat opeisen en problemen krijgt met gezinsuitbreiding,
maar dat is afwachten hoe zijn karakter tegen die tijd is.
Falco was in iedergeval door het dolle heen, toen we thuis kwamen van de fokker,
en heeft mij totdat ik het bad had opgezocht van alle windrichtingen lopen afsnuffelen.
Ik heb nog geluk gehad, dat door zijn gekwispel de staart er niet is af gevallen,
hij vindt het zo te merken allemaal prachtig.
Groetjes
Tatiana
|