De zelfde ervaringen heb ik hier met Denzel en Cliff. Cliff is mijn Duitser en heeft Denzel opgevoed. Ik had het zonder Cliff ook niet zo goed kunnen redden als nu.
Probleem met jou hond is eigenlijk, dat tegen de tijd dat je een pup hebt, je je hond misschien al moet laten inslapen.
Honden hebben wel eens de neiging, dat als ze pijn hebben, dit niet laten merken tenzij de pijn zo erg wordt dat ze er fysiek last van gaan krijgen. Pas dan kun je zien dat je hond ook echt pijn heeft en daar ook wat aan doen. Het zijn soms taaie rakkers, die vrienden van ons

.
Je melde dat het een snel groeiende tumor was. Heeft de dok je enige tijdsindicatie meegegeven?
Op zoek naar een aankomend nest en je bij goeie fokkers op de puppylijst laten zetten kan natuurlijk nooit kwaad!
Groetjes Kim
PS tsjechen zijn kleine bloedzuigers als ze klein zijn. Het zijn echt monsters. Een goede consequente opvoeding (liefst met hulp volwassen hond) is dan ook een vereiste. Net als een HEEEEELE stevige bench! En aardige buren, die s'nachts het gejank en gekef niet erg vinden.