Quote:
Originally Posted by jmvdwiel
Hoe zit het met het drijvermogen van de tsjech? kan die echt iemand uit het water zeulen ? ik heb mijn lievertje namelijk nog niet zien zwemmen   wel heerlijk zien plonsen en rennen in het water.
.
|
Tsjechen hebben een prima drijfvermogen en zijn uitstekende zwemmers!

Natuurlijk kunnen ze niet gelijk iemand uit het water zeulen en/of boten trekken

Om dat op te bouwen zal je ook eerst behoorlijk moeten trainen.

Het meest lastige punt is vaak het eerste begin, waarbij ze moeten leren met
een dummy in hun bek lichte dingen al zwemmend naar de kant te slepen. (apporteren is vaak niet de sterkste kant van TsW's!

)
Maar de groep die ik nu train maakt ook op dat gebied echt ongelooflijke vorderingen!
Op 1 na slepen ze allemaal al (met een dummy in hun bek!) boeien naar de kant en vandaag voor het eerst zelfs ook al onze Annie Rexie (een etalagepop met duikpak en zwemvest)
En daarnaast springen ze ook al allemaal al uit de boot naar hun eigenaar om samen naar de kant te zwemmen

De foto's zullen we binnenkort laten zien !
Voor deze keer alleen wat oude foto's van Chezka, die al met volledig gewicht belast kan worden(maar die er ook al heel wat trainingsuren op zitten!) Hieraan kun je zien dat ook een TsW een goed drijfvermogen en behoorlijke trekkracht heeft 
pop naar de kant brengen:

uit boot springen:
Aan het zwemtuig een mens naar de lant slepen (drenkeling zwemt niet mee en laat zich volledig slepen)
drenkeling op surfplank naar kant brengen: