View Single Post
Old 12-05-2008, 09:52   #12
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn
????? Ik snap echt niet wat je hiermee bedoelt! Ik denk echt niet dat ook maar een fokker zich kan en wil permiteren om hier op wolfdog "ongezonde" (wat je hiermee dan ook maar bedoelt) of niet raszuivere TsW's bij de nestaankondigingen te plaatsen!!

Quote:
maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wat wil je hiermee suggereren????
Op wolfdog.org en wolfhond.org worden worden alleen TsW's met een stamboom vermeld.

Quote:
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???? .
Zoals eerder gezegd zal niemand "ongezonde honden" willen aanprijzen.. Daarnaast kan alleen een DA constateren of een pup of herplaatser gezond is.
Dus lijkt het mij zinvol om daarover van te voren af spraken te maken met eigenaar/fokker (vragen om gezondheids verklaring en daarna second opinion door eigen DA)

Daarnaast ben ik het met Judith eens dat "buitenland" ook redelijk bereikbaar is. En tevens vallen er in veel gevallen daarnaast ook "haal /breng" afspraken met fokkers en/of eigenaren en/of anderen te maken (wanneer zelf halen niet mogelijk is).

Maar wanneer je ,zoals je nu bij voorbaat al vertelt, dat je twijfels over stambomen/fokkers hebt, denk ik niet dat mensen je snel tips zullen geven.

Verder kan je natuurlijk zelf ook verschillende fokkers persoonlijk mailen. Want diverse fokkers hebben wel oudere pups of honden waar ze evt. een nieuw thuis voor zoeken. Ze hebben daar geen haast mee en zetten ze daarom niet allemaal op wolfdog. Maar dat zal je wellicht ook al gehoord hebben van de mensen die je begeleiden

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote