dit lijkt niet op de indianenhonden die ik heb gezien
2 weken geleden heb ik tijdens de western exprience show kennisgemaakt met deze honden en wat ik gezien heb komt niet overeen met de negatieve reakties die ik hier lees. de honden waar ik mee kennisgemaakt heb lagen los zonder riem achter een sieraden verkoop kraam in de brabanthallen omgeven door duizenden mensen en kinderen. honden die voorbij kwamen, mensen die kwamen strijken en deze honden gedraagden zich heel netjes, daarover was ik nog verbaasd. een bruine teef heette Flint en was heel vriendelijk en de andere hond was iets groter grijze hond en wat schuchter, maar beide zeer gehoorzaam. ik zag ze later ook nog meelopen in een grote show met indianen en koetsen en schapen waarbij de honden een indiaanse slee trokken. de man waarmee ik heb gesproken was volgens mij de man van wendy en hij is indiaan en oerinwoner van amerika kon mij veel vertellen over deze honden. hij vertelde ook dat veel van het gedrag van de honden afhangt van de opvoeding zoals met allle rassen denk ik. de indruk die ik heb gekregen van deze american indian dogs is uiterst positief en ook de informatie die ik gekregen heb is heel eerlijk en veel omvattend. kortom een positieve indruk van deze fokker en van deze honden
|