Meestal krijg je met een allergie test boven water waar het probleem zit, maar soms helaas ook niet
Heb zelf bij twee honden ooit zo'n test laten doen. De een bleek een vlooien allergie te hebben bij de ander was niets duidelijk vast te stellen.
Soms helpt het ook zoals Jos al zei om heel precies na te gaan wanneer het ongeveer begonnen is en wat er toen "anders dan anders" was. Want soms is de oorzaak bizar simpel.
(bij een van mn doggy's dacht ik ooit dat het altijd alleen door/in de rui periode kwam, maar later bleek het ddor een verandering van (haren) borstel over te zijn)
Bij de hond waarbij nooit wat gevonden werd kwam ik, na wat proefperiodes met voer, toevallig bij het standaard voer van de aldi terecht. Hierbij werd z'n huid direct veel minder vurig. Daarnaast heeft hij zijn leven lang in periodes dat het weer heftig werd prednison gekregen (ben ik niet echt voor, maar je moet wat als je hond echt gek wordt van de jeuk) Bij hem werkte de prednison ook niet levensverkortend, maar was het eerder een soort "conserveringsmiddel" want hij werd ruim 17 1/2 jaar!)
Aangezien een interessant item als jeuk problemen nu wat ondergesneeuwd is in een ander forum topic, ga ik vandaag proberen om alle reacties hierover naar een nieuw Forum topic te verplaatsen.
Ik hoop dat dit mij met het nieuwe systeem ook lukt!