Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Overig (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   twh spoorloos verwenen (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10329)

of_Mercedes_Dream 18-02-2009 11:45

twh spoorloos verwenen
 
Hallo,
Ik kreeg net een telefoontje van de heer Plompen, eigenaar van Fibby of mercedes dream met roepnaam Renco. Sinds eergisteren is deze twh weggelopen. De 2 jarige reu heeft een goede conditie. Hij is gewoon om naast het paard vele km te lopen. Het baasje zou al 250km afgereden hebben om te zoeken.
De woonplaats is 9175 Wachtebeke. Dit ligt in de buurt van Zelzate.
Politie en dierenasielen zijn verwittigd. De hond kan dus ook in Nederland terecht komen. Maar dan moet hij wel de gevaarlijke expressweg over.
Indereen die een ECHTE tip heeft mag de heer Plompen bellen. 0032 (0)488 29 18 72.
De chipnummer van Renco is 0560 98100 321241
Het baasje denkt dat het verspreiden van foto affiches een paniekreactie voor een loslopende wolf zal veroorzaken.

Alvast bedankt voor de hulp
patrick

miran 18-02-2009 14:12

Als op het affiche duidelijk wordt vermeld over wat voor een hond het gaat zal die paniek wel meevallen. Afgelopen weekend hebben we juist door dat soort bekendheid een saarloos terug kunnen vinden omdat wandelaars hem gezien hadden.
Ik ben juist van mening hoe meer bekendheid hoe minder paniek er rond de wolfhond rassen ontstaat en hoe meer mensen er dan juist ook naar kijken en melding maken als ze iets gezien hebben.

Zowiezo een tip om het op zoveel mogelijk forum te zetten. En ik hoop dat hij niet de weg over steekt. Ik hoop dat hij snel gevonden is . Het is dat ik 2 uur weg zit en door de weeks het dus niet haalbaar is om te komen helpen zoeken. Als hij van het weekend nog vermist is kan ik wel kijken of ik kan helpen.

Ik heb hem zowiezo even vermeld op wolfhonden online en misschien is het een tip om op een hondenforum te zetten.

wolfwoman-stefanie 18-02-2009 17:31

Ik hoop dat hij gauw gevonden wordt.
Ik heb het bovenstaande op 20 verschillende hondenforums geplaatst !!!!

wolfwoman-stefanie 18-02-2009 17:57

@ Patrick


Misschien is affiches maken toch beter,
nu denken de mensen misschien dat het een ontsnapte wolf is,
en schieten ze hem dood :cry:
Hoe meer mensen er op de hoogte zijn dat
dit een normale hond is, hoe beter !!!

Xhrista 18-02-2009 19:12

En er loopt ook een SWH los daar in die hoek en daar zijn wel al heel veel affiches voor gemaakt en zelfs op regionale TV.Deze 2 kunnen dus nu voor verwarrende meldingen gaan zorgen.

Gr. Christa

of_Mercedes_Dream 18-02-2009 20:14

Hallo,
Renco zou een "gareel" aanhebben. Zo een ding om te trekken. Ik hoop dat de mensen toch direct snappen dat het geen wolf is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Patrick

wolfwoman-stefanie 18-02-2009 22:39

Kun je misschien een foto van Renco plaatsen ?
Dan kan ik die op andere forums zetten !

ELISE 19-02-2009 15:13

@Patrick: is Renco al ergens gesignaleerd inmiddels?

loco 19-02-2009 17:13

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 191837)
Ik heb het bovenstaande op 20 verschillende hondenforums geplaatst !!!!

:shocked Zoveel,...........wist niet eens dat er zoveel hondenforums waren.
En bij alle 20 ben je nog eens lid ook :shock: ???

wolfwoman-stefanie 19-02-2009 17:48

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192111)
:shocked Zoveel,...........wist niet eens dat er zoveel hondenforums waren.
En bij alle 20 ben je nog eens lid ook :shock: ???

ja, gezellig hoor, zowel in Nederland als enkele in België :lol:

Henk 19-02-2009 18:55

Dag allemaal,

Zoals jullie begrepen hebben, is Renco dinsdagochtend op wandel gegaan.

Het is een reu van 2j, met een leren gareel aan.

Voor een Tsjech is hij niet erg schuw, maar ik vermoed dat hij het gezelschap van konijnen verkiest boven dat van mensen.

Ik heb dinsdag onmiddelijk de politie van Wachtebeke, Stekene en Zeeland ingelicht, en de dierenasielen van Evergem, Eeklo, St-Niklaas, Zele en Zeeland.

Dankzij de spontane hulp van Mr. en Mw. Dierickx is gebleken dat iemand een wolfshond heeft gezien aan de tunnel van Zelzate - momenteel zijn zij aan het zoeken wie dat was, waar en vooral wanneer.

Bioj deze nogmaals bedankt voor het spontaan komen opdraven voor een tot nog toe vruchteloze zoektocht!

Het stomme beest is in goede conditie, doet mogelijks non-stop 10km/h en kan ondertussen dus al voorbij Parijs zijn.

Jullie reacties hebben me ervan overtuigd om toch affiches op te hangen.
Ik kan ze hier niet opzetten, maar als iemand er wil, dan mail ik ze wel door: laat iets weten op [email protected]


Ik ga verder zoeken - ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Henk

loco 19-02-2009 19:17

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 192129)
ja, gezellig hoor, zowel in Nederland als enkele in België :lol:

:shock:
Zal het niet tegen je gebruiken ;-), we hebben allemaal recht op een gebrek :evil_lol.
Groette Martine.

loco 19-02-2009 19:19

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 192147)
Ik ga verder zoeken - ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Henk

Heel veel succes.
Groette Martine.

Henk 19-02-2009 21:00

Allen,

We hebben deze namiddag heel de dag gezocht in de buurt van Zelzate, omdat er daar een wolfshond gesignaleerd zou zijn.
Op het einde van de dag bleek dat de informatie onjuist was.
Renco is dus al bijna 3 dagen weg, zonder enig teken van leven.

Morgen gaan we posters hangen in de Nederlandse polders rond Hulst, en in Vlaanderen boven de N49 (van Wachtebeke over Stekene tot in Doel).

We houden jullie op de hoogte!

(met dank ook aan Dhr. en Mw Dierickx voor hun spontane hulp!)

PS: WIE hEEFT ER ERVARING MET WEGGELOPEN WOLFSHONDEN?

Groetjes,

Henk
[email protected]

wolfwoman-stefanie 19-02-2009 23:08

Hoi Henk
Ik zal deze foto op alle forums plaatsen.
Mensen van verschillende forums hebben deze oproep ook weer doorgestuurd naar hun hondenschool en vrienden.
Ik hoop dat Renco snel gevonden wordt.
Sterkte

Ik heb van Patrick een foto van Renco doorgemailt gekregen,
om op het forum te plaatsen:

http://img8.imageshack.us/img8/8134/imgp0618en5.jpg

Henk 20-02-2009 00:04

Stefanie,

bedankt!

Henk

miran 20-02-2009 01:14

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 192193)
(met dank ook aan Dhr. en Mw Dierickx voor hun spontane hulp!)

PS: WIE hEEFT ER ERVARING MET WEGGELOPEN WOLFSHONDEN?

Aan christel en Stefan heb je zowiezo twee goeien Henk.
Verder is het jammer dat door de weeks veel mensen aan hun vaste dingen gebonden zitten. Maar daar waar men kan wil bijna iedereen helpen.

ELISE 20-02-2009 07:55

Radio
 
@Henk, heb je inmiddels de regionale radiozenders gevraagd om een oproep te plaatsen? Dat lijkt mij nog veel doeltreffender dan affiches ophangen!

Tatti 20-02-2009 09:34

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 192273)
@Henk, heb je inmiddels de regionale radiozenders gevraagd om een oproep te plaatsen? Dat lijkt mij nog veel doeltreffender dan affiches ophangen!

Ik zou ook even een belletje aan MnM (Donna) en Q doen.
Het zijn nog altijd twee veel gehoorde zenders,
en met een hond die zo een uithoudingsvermogen heeft zou ik meteen landelijk gaan.

Deze morgen vanaf 5 uur heb ik al onze klanten die op de vrachtwagen zitten en die bij De lijn werken ingelicht,
dat zodra ze iets zien waarvan ze denken dat het een wolfhond is zoals die van mij,
ze meteen de politie bellen, en er aub melding van maken.

Inmiddels hangt er ook een affiche in mijn winkel.

Ik hoop dat Renco snel weer terug is.

Gr
Tatiana

wolfwoman-stefanie 20-02-2009 19:00

Is er al nieuws ?? :confused2

wolfwoman-stefanie 21-02-2009 12:51

laatste nieuws van vandaag :( ;

Vandaag hebben we wat folders uitgedeeld in omliggende dorpen zoals koewacht - stekene - meerdonk ! Zondag moet ik werken en dan hang ik er nog een paar in Doel - Kallo - Kieldrecht - Verrebroek maar dat is toch al een heel eindje verder !

In hoogstraten gaan we ook zo een affiche hangen !!!

Hij is spijtig genoeg nog niet gesignaleerd!

ELISE 21-02-2009 13:09

Heeft iemand het nog via een oproep geprobeerd op de radio???? Iedere dag dat de hond niet wordt gevonden, is er 1 teveel :evil:

ELISE 21-02-2009 13:11

Op Hyves zijn er ook veel groepen te vinden waar je deze hond zou kunnen melden als vermist.

miran 21-02-2009 15:12

Ook altijd handig om ook alle asiels te melden van hoe of wat.

Ilse H 22-02-2009 12:59

Ik heb ook maar even een advertentie op zeelandnet gezet, onder vermiste dieren, dat wordt hier altijd veel gelezen.

Staat hij al op andere sites als marktplaats ed onder vermist?

Groetjes Ilse (Axel, zeeland)

Ilse H 22-02-2009 14:22

Is er trouwens al een uitgebreide mailing in de rondte gedaan?
Als iedereen die mail zo veel mogelijk doorstuurd en die mensen ook weer enz enz heb je binnen de korste keren heel nederland, belgie en een deel van frankrijk op de hoogte gesteld!!!
(heb hier al een mailtje rondgedaan)
Had helaas zo snel ff geen goede foto van een tjech wel een saarloos dus die heb ik er bijgedaan.
Kan er iemand voor zorgen dat er een duidelijke foto van Renco op de site komt?

Het mailtje:

GEZOCHT: Renco
Tsjechische Wolfshond: reu van 2 jaar.
Weggelopen op dinsdagochtend 17/02/09 in Wachtebeke.
Draagt leren gareel. Lijkt op een wolf maar is niet agressief.

Henk Plompen – Cornilstraat 20 –9185 Wachtebeke –0498 570 564 - [email protected]


De eigenaar hoopt zijn hond heel graag snel terug hoopt te zien.
Hou dus allen de ogen open en meld het alstublieft zodra u de hond ziet!!!
Weggelopen in Belgie maar kan nu ook in zeeuws vlaanderen zijn. En gezien de goede conditie van de hond en het geweldige uithoudingsvermogen van het ras eigelijk overal ondertussen.

Helaas kan ik geen foto`s van deze hond plaatsen, de foto die u ziet is een saasloos wolfshond.
Deze Rassen lijken veel op elkaar en geeft u een idee waar naar te zoeken.
Renco is echter iets donkerder van kleur en draagt een leren tuigje.

Naam en telefoonnummer eigenaar:
Henk Plompen – Cornilstraat 20 –9185 Wachtebeke –0498 570 564 - [email protected]


Ilse Kraamwinkel

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 20:41

Ik heb een oproep op alle forums gedaan,
om deze oproep naar alle honden-liefhebbers via
de mail of de hyves door te sturen.
Als alle lezers van hier het ook naar alle
vrienden/bekenden enz. enz. doorsturen,
bereiken we ongeveer heel Ned. en België.

@ Patrick-Henk
Is hij al ergens gesignaleerd en
hebben jullie al reacties gekregen ??

Henk 22-02-2009 22:36

Nog niets
 
Politie en dierenasielen opgebeld, bijna elke dag.
Op verschillende sites geplaatst.
Flyers uitgedeeld, opgehangen, lokale radio, dinsdag het nieuwsblad, hopelijk nog de lokale TV AVS.

Tot nu toe geen meldingen :(.




Henk

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 22:43

OOOHHHH, Shit...:evil:
ik had zo gehoopt dat hij al ergens gezien was !!!

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 23:48

@ Henk, nog niets gehoord...?

Deze tip kreeg ik op een Belgisch forum:

Misschien is dit een goed idee.

Via www.jachtinfo.be kan je misschien vragen of de WBE's op de hoogte kunnen worden gesteld.
Zo geraak je aan de jachtwachters .

Henk 24-02-2009 11:24

markten
 
Gisteren flyers uitgedeeld op de markt in Zelzate.
Een jongetje van 8 heeft hem gezien op de Walderdonk, aan de andere kant van Zelzate, vrijdagnamiddag.
Het eerste goeie nieuws sinds zijn ontsnapping!

Dit is wel weg van de plaats waar we samen met Stefaan de hele namiddag hebben lopen roepen. Is hij weggevlucht van ons? Of ging hij op mijn geluid af, maar in de verkeerde richting?
Is ook zo dicht bij huis dat hij niet verloren kan zijn. Dus toch een loops teefje?

Er staat vandaag een artikel in het Nieuwsblad.
Behalve iemand die met doodgebeten ganzen zit (van voor Renco zijn ontsnapping) nog geen bericht.

Enkel de lokale radio is op de hoogte; AVS is niet geinteresseerd.
Ik zal Q en MnM proberen, maar zolang hij geen schapen doodbijt zal dat moeilijk zijn.

Ik hou jullie op de hoogte!

Henk

Tatti 24-02-2009 13:17

Verdorie ik had gehoopt op thuiskomst nieuws, maar gelukkig zit hij blijkbaar nog in de buurt.

Ik blijf duimen dat jullie hem snel weer terug hebben.
Sterkte

Tatiana

wolfwoman-stefanie 24-02-2009 13:38

He, jammer....
Maar hij is in ieder geval vrijdag nog gezien !
Ik hoop voor je dat hij echt snel geonden wordt.

miran 24-02-2009 15:45

Echt balen dat ie nog niet thuis is.
Wel moet ik zeggen dat ik ergens blij ben dat hij in iedergeval in de buurt gezien is.

Nu maar hopen dat ie ook snel thuis is.

wolfwoman-stefanie 24-02-2009 17:36

Op wolfhonden-online schreef Arnolda:

Misschien iets om te overwegen maar de Nederlandse televisiezender SBS6 wil in haar programma regelmatig aandacht besteden aan onderwerpen zoals vermissing van huisdieren.
Aangezien Renco op de Belgisch/Nederlandse grens verdwenen is zou dat misschien een mooi medium kunnen zijn.
Ik hoop dat jullie snel weer herenigd kunnen worden!!


dat vind ik wel een goed idee, als je ze mailt komen ze misschien wel langd

Henk 24-02-2009 21:25

Door het bericht in de krant zijn nog volgende meldingen binnengekomen:
- iemand heeft in de buurt een dode opgevreten gans, maar das maandag al gebeurd: kan Renco dus niet geweest zijn.
- iemand heeft hem de morgen van zijn ontsnapping gezien in centrum Zelzate (waar ik werk en waar de zoon naar school gaat)!
- iemand heeft vandaag in Waasmunster een donkere herder gezien met lang haar - zal hem niet geweest zijn.


Voorlopig blijft de meest recente melding dus deze van de Walderdonk, enkele km van hier.


Ondertussen heb ik op internet zitten kijken naar zenders om de honden mee op te sporen.
GPS-systemen zijn wel leuk maar hebben het nadeel dat de batterijen maar enkele dagen meegaan.
Radio-systemen geven enkel richting en afstand ipv locatie op een kaart, maar daar zou ik op dit moment maar al te blij mee zijn.
Grootte-orde van prijs: 600€ voor de ontvanger, 150€ per halsband - als we dit in groep doen komt dit dus niet zo duur uit.
Als ik hem terugvind wil ik dit graag op poten zetten.

kobesen 26-02-2009 15:22

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 193572)
Ondertussen heb ik op internet zitten kijken naar zenders om de honden mee op te sporen.
GPS-systemen zijn wel leuk maar hebben het nadeel dat de batterijen maar enkele dagen meegaan.
Radio-systemen geven enkel richting en afstand ipv locatie op een kaart, maar daar zou ik op dit moment maar al te blij mee zijn.
Grootte-orde van prijs: 600€ voor de ontvanger, 150€ per halsband - als we dit in groep doen komt dit dus niet zo duur uit.
Als ik hem terugvind wil ik dit graag op poten zetten.

Dit vind ik een heel goed idee! Moeten we 2 clupjes hebben. 1 in nederland en 1 in Belgie. Dus 1 ontvanger in Belgie en 1 ontvanger in nederland.
Misschien dat we dit hier op wolfdog op poten kunnen zetten??!!

Ik hoop dat Renco zsm de weg terugvindt en aan komt lopen. Hebben jullie al geprobeert een geur spoor voor hem uit te zetten? Je weetwel met luchtjes uit je huis.

Groetjes Kim

ELISE 26-02-2009 23:02

Is er al nieuws over Renco?????

Henk 01-03-2009 11:15

In de loop van de week heb ik mijn actieradius verruimd richting Wetteren, Lochristi en Oostakker.
Langs de drukke wegen heb ik affiches gehangen op de bomen.

Vrijdagnamiddag kreeg ik dan telefoon van een postbode die een wolf had zien lopen in de Laurentiusstraat in Oostakker, richting dorp, om 10.00u.
Hij leeft dus!
Ben gaan kijken, tot een stuk in de nacht staan roepen en overal affiches opgehangen: Oostakker, Lochristi en de Dampoort hangen vol.

Zaterdag ochtend tussen 8u en 12u hetzelfde.
Zaterdag namiddag een telefoontje van een jongedame wiens vriend een wolf had gezien in de Laurentiusstraat, weg van het dorp.
Zondagochtend weer ter plaatse gaan kijken.
Ter hoogte van een dierenwinkel, achter een hek, zag ik een Husky. Verdomme!
Eigenaar uit zijn bed gebeld, en die gaf toe dat dat mormel vrijdagochtend een toertje was gaan doen.
Laatste 2 alarmen waren dus vals.

Behalve het verhaal van een jongetje van 8 dus geen teken van leven na zijn ontsnapping.

Daarnet kreeg ik een telefoontje van een mevrouw wiens dochter een jogger had gesproken die lastig gevallen was in de loop van deze week door een grijze hond in de Kasteelstraat in Lochristi.
Wat moet ik daar nu mee - kan vanalles zijn.


Het enigste wat ik nu zeker weet, is dat affiches op de bomen werken.
In Wachtebeke, Zelzate, Lochristi en Oostakker gaat het over de tongen.

Met alle respect voor de wijze raad hierboven, ik denk dat de media bespelen veel werk is in vergelijking met affiches, en heel kortstondig in het geheugen van de mensen blijft.


Probleem is natuurlijk: waar?


Aangezien ik uiteindelijk geen reactie heb tot nu toe, moet ik de actieradius weer vergroten.
En hierbij ga ik de nadruk leggen op mijn eerste idee: de Zeeuws-Vlaamse polders.
Alleen daar kan hij zo lang ronddolen zonder opgemerkt te worden.




Wat betreft de zendertjes: wie wil hieraan meedoen?
Graag mailen naar [email protected] als je interesse hebt.

Henk 02-03-2009 13:18

Zondagnamiddag weer een oproep gehad.
Iemand heeft Renco deze ochtend gezien in de Laurentiusstraat - dus toch!
Rond 9u15 - toen was ik in die buurt aan het rondrijden, en aan het roepen!
Het was zeker geen Husky, hij had zeker een leren gareeltje aan, en liep zeer verward door de straat. Was dus zeker Renco.

Direct naar Oostakker gereden, en van 14u tot 20u gewandeld in de straat, en in de omliggende gebieden.
Deze keer met Guizmo, een Tibetaanse Terrier, om een geurspoor achter te laten.

Niets.

Deze ochten - maandagmorgen - tussen 8u45 en 10u30 rondgewandeld en geroepen. Ondertussen reed mijn vader in de omliggende straten rond.

Niets.

Wordt vervolgd.


Henk

Xhrista 02-03-2009 13:40

Henk als je volgende keer nu ergens een oproep van ontvangt,zet het dan meteen op de site.Dan kunnen mensen die misschien tijd hebben op dat moment helpen met zoeken.
Was deze ochtend thuis dus had je kunnen helpen,zover zit je niet weg.
Vraag desnoods of andere het willen plaatsen.

Gr. Christa

ELISE 02-03-2009 14:02

Henk, dat is hoopgevend!!!! Veel succes!!!!!!!

miran 02-03-2009 14:22

Fijn dat ie gespot is zeg. succes!!!!

Xhrista 02-03-2009 14:47

Ga nu op weg met 2 honden.Heb net Henk gesproken.Het is St. Laurentiuslaan.

Gr. Christa

loco 02-03-2009 14:57

Quote:

Originally Posted by xhrista (Bericht 195047)
ga nu op weg met 2 honden.heb net henk gesproken.het is st. Laurentiuslaan.

Gr. Christa

succes ;-).

mijke 02-03-2009 17:28

Succes!
Zal duimen dat zo een gezamenlijke actie met meerdere honden succes heeft:)

Azazel 02-03-2009 19:21

Yupz.. succ6 met de zoektocht.
Hopen dat het vandaag wellicht wel lukt om hem op te sporen.

Groetjes,
Barry

Xhrista 02-03-2009 22:28

Helaas,niks.
We kregen vanavond nog een melding van een jongen die dacht hem in een huis te hebben gezien,maar bleek welleswaar een tuig om te hebben,maar was een grote mechelaar.
Toen nog over een zandafgraving gelopen,maar geen teken dat er een wolfhond zat.
Hij kan natuurlijk net zo goed alweer op terugweg zijn.
Maar weer wachten op een teken van leven.

Gr. Christa

Henk 03-03-2009 09:24

Vanavond komt er een journalist van Het Laatste Nieuws.

Henk 03-03-2009 12:24

Weer een melding gekregen.
Laurentiuslaan, maar ze hebben het gareeltje niet gezien.

Ga er vanavond weer naartoe.

Henk 03-03-2009 12:34

Allen,

Heb effe nagedacht.
De mevrouw van de melding van zondag heeft me nog eens bevestigd dat ze ZEKER Renco gezien heeft, en dat ik niet mag opgeven.

Bij deze doe ik dus een oproep aan iedereen die er tijd voor kan vrijmaken, om te gaan wandelen in de St Laurentiusstraat in Oostakker.

Ik ga er vanavond ook naartoe.

Groetjes,

Henk

PBH 03-03-2009 17:44

Hallo,

erst einmal Entschuldigung für die deutsche Sprache, denn ich habe niemals die niederländische Sprache gelernt.
Ich selbst werde mich mit meinem Hund wohl kaum in der Suche nach dem entlaufenen Renco beteiligen können, da mein Hund nach seiner Kastration (nach 34 aufgefundenen und an die Besitzer wieder übergebenen Hunde) nicht mehr wirklich nach entlaufenen Hunden suchen mag, allerdings gibt es eine Seite ( www.hundentlaufen.de ) wo man professionelle Hilfe mit Pettrailing (Mantrailing speziell in der Tiersuche) bekommen kann.
Es müßte allerdings noch ein Geruchsartikel von Renco zur Verfügung stehen, der auch aus seinen Hundehaaren bestehen könnte.
Gruß
Heinz

Xhrista 03-03-2009 22:11

Heb samen met Bertus en Anubis en Storm weer paar uur daar gelopen vanmiddag.Kreeg net bericht van Henk dat hij gaat overnachten op de plek waar hij al paar keer gesignaleerd is.Laten we dus duimen dat Renco zich laat zien.

Gr. Christa

wolfwoman-stefanie 03-03-2009 22:39

Hopelijk laat Renco zich daar vannacht zien !!
Wij duimen ervoor..

Henk 04-03-2009 12:45

Helaas. Niets.

Was er tussen 19u en 7u, samen met Roefel, de Shiba Inu.
Die heeft zitten blaffen op katten, en mijn geur hangt er nu dus ook goed.
Heb mijn dekens en slaapzak laten liggen voor de geur.

Vanmorgen rond 11u is mijn vader vertrokken om rond te lopen.

Vanavond doe ik niets, anders krijg ik hier problemen met het thuisfront, die me sowieso al zot verklaren.

Henk 04-03-2009 15:37

Nog een melding: gisteren om 13u aan de Dampoort, komende uit de kasteellaan, gevolgd door iemand per fiets over de dampoort een straat in achter de GB aan de dampoort.

Kan consistent zijn met de melding uit oostakker gisteren om 11u30.
Had wel geen gareeltje meer aan! Dat zou kunnen want thuis heeft hij ook al 2 keer klaargespeeld om dit uit te trekken, en ik vermoed dat hij al wat vermagerd kan zijn.

Ook qua tijd kan dit: is maar 6km, doet hij in 30min.

De juffrouw van de melding zag duidelijk de verende tred en zwoer dat het geen Husky was, en ze herkende de stomme smile op zijn face.
Hij was wel zeer voorzichtig, maar zijn staart was zeker niet tussen zijn benen en hij was vrij zelfzeker.

Politie ingelicht. Story continues.

Henk 04-03-2009 16:37

Dampoort
 
Trouwens: ik heb Christa nog niet bedankt voor de moeite. Bij deze!!


Effe de kaart bekeken.

Mijn idee bij de eerste melding was: die wil in een cirkel lopen maar botst tegen het kanaal en trekt dus naar het zuiden.

Toen hij dit weekend enkele malen op dezelfde plaats bleef, dacht ik dat hij zich ging settelen.

De Dampoort-melding echter doet me denken dat hij gewoon gefourageerd heeft (het zat daar vol konijnen), en nu een reserve heeft om verder te trekken.

Gutt feeling: in de schemering trekt hij vanavond Gent door, om zijn circel verder af te werken.
Sorry voor de Gentenaars, maar Gent is niet zo groot en daar is hij zo door.

Als hij niet meer in Gent gesignaleerd wordt, verwacht ik de volgende melding dus rond Wondelgem.



Ondertussen komt het nog eens in Het Laatste Nieuws en in de Gentenaar; AVS vindt het niet goed genoeg voor in het nieuws.

Vanavond ga ik denk ik gewoon een pint pakken in Gent, om stand by te staan. En om mijn vriendin nog eens te zien.
Affiches hebben hier geen zin: tegen dat ze ophangen is hij de stad door.



Als het mijn hond niet zou zijn zou ik het best een spannend verhaal vinden.
En mijn volgende hond is een Malthezer.

Xhrista 04-03-2009 17:33

Het is al net als bij die SWH ze blijven maar cirkelen en loopt steeds stap achter.Waardeloos.

En wat die Malthezer betreft,heb je nog niet genoeg van die laagbenige lopen;-).

Nou hoop gewoon op een goede melding ,die ook snel te bereiken is.
Je weet vanaf zaterdag,maar desnoods ook vrijdagochtend (dan kan ik tot 2 uur) kan je me oppiepen.

Gr. Christa

Henk 06-03-2009 09:42

Schelde
 
Gisteren om 17u20 kreeg ik een melding van iemand die hem om 17u gezien had langs de Schelde, in Melle.

Hij reed op de ring van Gent, komende van Destelbergen richting Melle, en waar de autosnelweg over de Schelde gaat zag hij een wolf staan, links van het water.

Ik heb dan de ringvaart gevolgd tot aan de Leie, en dan de Leie gevolgd, met de auto, over een fietspad dat langs de schelde loopt, tot in Eke.

Geen resultaat: voorlopig dus wachten tot de volgende melding.

Xhrista 06-03-2009 09:47

Dat is dus ook de kant van de Saarloos,want die komt van Bavegem .
Plaats het verder.

Gr. Christa

miran 06-03-2009 11:26

Dan bestaat er natuurlijk ook kans dat mensen die denken Lycos te zien dus eigenlijk misschien wel Renco zien en visa versa????

Ik hoop dat beide nu toch wel snel gevonden worden en weer snel thuis zijn. Ik zit best een end weg maar als ik dit weekend iets daar kan doen om te helpen moeten jullie maar aangeven wat ik kan doen.

wolfwoman-stefanie 06-03-2009 14:08

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=TT26RR5C

loco 06-03-2009 15:39

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 196326)

Met zulke :huh stukken in de krant over de TSW, worden al die fairytale's rondom het ras toch wel weer erg geloofwaardig.
Werkelijk geen woorden voor :evil:.

Xhrista 06-03-2009 17:13

Ja dat is de pest met journalisten,ze verdraaien alles.Maar er staat wel een link hier naartoe en dat is wel gunstig.

Gr. Christa

loco 06-03-2009 17:38

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 196376)
Ja dat is de pest met journalisten,ze verdraaien alles.Gr. Christa

Ik kan alleen maar hopen dat daar de fout ligt :evil:.

Tatti 06-03-2009 20:48

Ik denk dat ze het hele artikel niet geplaatst hadden als de journalist niet dat rot regeltje erbij gezet zou hebben, laten we eerlijk blijven, een krant die niet met sensaties gooit verkoopt niet.

Mijn klanten op de vrachtwagen houden ook nog steeds hun ogen open, maar hebben Renco bij de ring zelf nog niets kunnen ontdekken.
Ik heb al een aantal keer Sky de winkel in gehaald om de mensen te laten zien hoe ook Renco ongeveer uitziet, en dat het dus echt honden zijn, en geen monsters.

Ik hoop zo dat hij snel terecht is, ik word gewoon gek van iedere keer de melding "weer niets" :cry:

Gr
Tatiana

Henk 07-03-2009 08:39

Ik hoop dat Renco en Lycos elkaar niet tegenkomen.
Met twee zullen ze zich helemaal anders gaan gedragen, en niet noodzakelijk in de goede zin.

Wat betreft de krant moeten we inderdaad tevreden zijn denk ik.
Wie de krant niet leest, is niet geinformeerd.
Wie de krant leest, is slecht geinformeerd.
We kunnen hierover een academische discussie openen, maar daar heb ik momenteel geen zin in.
Het enigste wat voor mij belangrijk is, is publiciteit maken om zoveel mogelijk meldingen te hebben.
En een oude, wijze man heeft ooit gezegt:
There is no such thing as bad publicity.
Voor zover je Mick Jagger als een wijze man kan bestempelen natuurlijk...

Enfin, voorlopig geen meldingen dus.

Vandaag gaat het (eindelijk) in de Gentenaar staan is mij beloofd.

ELISE 07-03-2009 09:47

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 196515)
There is no such thing as bad publicity.
Voor zover je Mick Jagger als een wijze man kan bestempelen natuurlijk..

Haha, MJ kan het weten!

Henk, veel succes weer met de verdere zoektocht!!!!!!

Henk 07-03-2009 09:47

Paard
 
Bedoeling was trouwens om vandaag te paard in Oostakker te gaan rondrijden met 2 paarden - de paarden die Renco kent.

Das voor als hij nog eens ergens blijft hangen - voorlopig heeft dat geen zin.

Xhrista 07-03-2009 09:49

Goed voor je hoofd ook even te paard.Moet ik ook nodig gaan doen,is d'r weer voor.
Wie weet staat de wind gunstig.

Gr. Christa

Henk 07-03-2009 10:21

Weer meklding, 9u20, Laurentiuslaan.
Ga er nu naartoe.
Is maar 15km van Melle.

Stom beest!

Henk 07-03-2009 12:03

Ben gaan kijken met Kathy en de 3 ander hondjes.
Vals alarm denk ik deze keer.
De getuige meldde dat de wolf in een bosje ging. Maar dat is het bosje naast de tuin waar de eerder besproken Husky in zit.
En die draad is nogal verwaarloosd.

Net Christa afgebeld - die wou ter plaatse gaan kijken - maar ik denk dat dat niet veel zin heeft.
In de late namiddag ga ik wel in de buurt gaan rijden, maar eerder om er zelf eens tussenuit te zijn.

Hoe meer affiches je ergens ophangt, hoe meer valse meldingen je krijgt natuurlijk.

Smokey 07-03-2009 13:53

Henk,ik hoop echt dat je hem snel vind!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=QN27FKE4

loco 07-03-2009 22:10

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 196515)
We kunnen hierover een academische discussie openen, maar daar heb ik momenteel geen zin in.

Ik heb hier ook geen zin in, vooral omdat het onderwerp me niet echt trekt :evil:.
Ik kan alleen maar hopen dat Renco zo spoedig mogelijk word gevonden.
Is voor de hond het beste, maar nu ook voor het ras :roll:.

jmvdwiel 07-03-2009 22:18

Is het nog een idee om een spoor te trekken met een loopse teef in de hand?

of_Mercedes_Dream 07-03-2009 23:04

de eigenaar van Goofy omd, die in Heusden bij Gent woont (slechts 2km van de brug over de schelde), gaat nu ook actief meezoeken.
Patrick

PBH 08-03-2009 09:48

Hellas,
wordt de betekenis van de acties die tot dusver in het zoek naar Renco in werking worden gesteld niet werkelijk geopend voor me. Aangezien men een hond zou willen leiden met het opmaken van geur-zuiver, misschien ook met hem vreemd honden en mensen, opnieuw huis. Alvorens een looppas weg hond met zulke, voor het wordt bezet, is van minder belangrijk belang van belang, zou zijn voeding moeten voordien worden gewaarborgd. Het volgt op daar één van zijn zeer eigen instincten, d.w.z. het behoud van zijn lichamelijke functies door de voedselverwerving door jacht of doorzoeken van vuilnisbakken aan te vinden voedselresten (van daar ook binnen gewoonde in waaiers). Niet alleen vanuit mijn ervaring is het raadzaam om de looppashond door vraag weg niet aan te trekken omdat in meer dan 90% van de gevallen één weg een looppashond reeds met deze poging verdreeft, zelfs als zijn eigenaar na zijn hond roept. Het mogelijke verklaringsbegin kon ook in de storing van de jacht in gerechtvaardigde gebieds betrokken liggen (is het met moeilijkheid mogelijke, als niet opleidt, een hond van een jachtsituatie op te roepen). Het zelfde is ook geldig ook voor het zetten van sporen voor de onbekende personen van de looppas weg hond en zelf het dier van de zelfde species.
Zelfs als mijn hond de looppas weg honden meer dan 34 weggelopen honden had uitgezocht en of het drijven of gemakkelijk aan me had gebracht, zodat ik op deze dan gesteund met veevoeder een Retrieverlijn en een hand kon zetten later hun eigenaars over. Beteken hond I voorlopig van het onderzoek naar looppas weg honden, sinds zijn castratie nam het niet volledig veilig is of hij ook gevonden de hond aan me brengt.
Meer in de duitse spraak onder: www.welt-des-odin.opage.de, Hund entlaufen.
Een site, de helpe kun brengen, heb ik hier al inzet.
Gruß
Heinz
PS: übersetz

Xhrista 08-03-2009 11:28

Het is beetje krom vertaald,maar ik denk dat ik het snap.
Maar je vergeet dat het hier om wolfhonden gaat en die zoeken elkaar altijd op.Dan zijn andere honden totaal onbelangrijk of ze elkaar nu wel of niet kennen.

En tot nu toe zijn er alleen maar bekende honden en Wolfhonden ingezet om te zoeken.

Gr. Christa

nanouk 08-03-2009 12:12

Die website vind ik goed, denk dat in dit geval het inzetten van spuerhonden zeker een goede optie is, al is met de afstanden die door beide wolfhonden worden afgelegd het net ff wat trickier denk ik als met veel andere honden..

Henk 08-03-2009 12:12

Partrick,

Kan je me asap het tel van Mr. Goofy doorsturen?
Ofwel is Renco daar geweest, ofwel is de melding a d Schelde Goofy geweest.

Weer een Melding. Lochristi, thv O'Cool, richting Dampoort, 10u.

Is nu 11u, we vertrekken.

Hopelijk zijn we in de buurt als er eindelijk eens iemand ONMIDDELIJK belt.

Groetjes,

de wolvenjager

Henk 08-03-2009 14:46

Niets.
Volgende keer beter.

PBH 08-03-2009 16:00

Hello Christa,
een looppas weg hond zal zijn basisbehoeften willen eerst tevredenstellen, daarom is het eerder onwaarschijnlijk dat het vreemd aan de sporen van het honden volgt, omdat, waar hij dan zou aankomen, het noodzakelijk geen veevoeder zou ontdekken (om worden gevoed). Dan tast hij eerder de huisvuilemmers voor maaltijdresten af of gaat op de jacht. Wegens dat is het ras toegeschreven kenmerk van reservationness tegenover mensen, het naast de menselijke nabijheid aan te willen niet onderzoek, het, is het wordt ziek en kan niet zelf langer leveren. Misschien zult u het met tegenzin, daarnaast, een Saarloos horen of een Tsjechoslowaakse wolfshond is en blijft hoewel enigszins origineel een hond. Een teef in loopsigheid op te dragen gangen, kon Renco in waaier van visie brengen, nochtans als, als het niet de rechte eigenaar van Renco is, wil één het in een nabijheid brengen, rond het lijn antebrengen. Als I oordeelt het ondertussen, am Renco op de industriezone van de havenpolders, waar hij hideout vond, van waar het op zijn dagelijkse excursies uitgaat. Het kan de afstanden terug naar de het waarnemen plaatsen zonder groot probleem zetten. Het moet ook plaatsgevonden een gebeurtenis (b.v. Schoten door dichte jagers) hebben die Renco van zijn woonplaats verdreef, omdat anders het zou gevonden hebben wegens betere betekenis de verwezenlijkingen opnieuw steunen en naar huis teruggekeerde morgen bij recentste volgende zouden zijn.
Gr. Heinz

Henk 09-03-2009 10:03

School?
 
Aangezien ik in Oostakker veel meldingen heb, maar geen resultaten, geloof ik inderdaad dat dit niet zijn slaapgebied is maar zijn jachtgebied.

De laatste melding, gisteren om 10u van Lochristi naar Oostakker, langs de steenweg, doet vermoeden dat zijn thuisbasis in Lochristi is.

Als je dan weet dat de zoon Frederic in Zelzate naar school gaat (5km per fiets) en de ochtend van zijn ontsnapping in Zelzate gezien is, en dat de dochter Cassandra in Lochristi naar school gaat (15km per brommer), dan begin ik me toch af te vragen of hij haar ook niet gevolgd is. Of heb ik teveel Disney-films gekeken?

In ieder geval gaat Cassandra in Lochristi meer affiches hangen en rondrijden met haar brommer.


Blijft natuurlijk de vraag hoeveel meldingen ik zou krijgen als ik Blankenberge vol hang met affiches...

Henk 10-03-2009 22:29

Kreeg een telefoontje van een dame uit Lochristi die vroeg of ik degene was die een wolf kwijt was - die van de affiches.
Ze zei dat hij gevonden was in Gent. Dat ik naar het gemeentebestuur moest bellen, want het stond in de krant dat ze hem hadden in Gent:bomb.

Stupiditeit is niet strafbaar.


En nog een melding vanuit Oostakker.
Heb net het geniale idee gehad om een rood halstertje te kopen om aan de meneer van de Husky te geven, zodat ze hem kunnen herkennen als hij op straat loopt.

Xhrista 10-03-2009 22:46

Ben je er nog achter of dat steeds die husky is die rondstruint?

Langzamerhand zal je er wel helemaal simpel van worden.Het obeservatievermogen van mensen is nihil ,daar ben je ondertussen ook wel achter.

Er moet toch weer eens goede tip binnenkomen zou je zeggen.Het wordt gelukkig weer wat beter weer,dus meer mensen buiten,dat scheelt misschien.

Groetjes Christa

wolfwoman-stefanie 10-03-2009 22:46

Quote:

Originally Posted by Henk (Bericht 197392)
Ze zei dat hij gevonden was in Gent. Dat ik naar het gemeentebestuur moest bellen, want het stond in de krant dat ze hem hadden in Gent:bomb.

is dit serieus ?

Ilse H 10-03-2009 23:00

Ik heb het eens op google eart zitten bekijken
Als het een goede jager is lijkt me het gebied tussen oostakker en lochristi id een goede plek om te jagen, open velden, bos en water.
Is dit toevallig bekend terein voor hem?
Misschien een idee om eens een paar nachtjes te gaan kamperen?
(wel hele dikke slaapzak meenemen dan..)
Weet je waar op de steenstraat is hij precies is gezien?
Als dit tussen de drieselstraat en de palingstraat is geweest zou ik het eens proberen op de hoogte van het kleine meertje wat daar zit, of iets verder aan de onderkant van het grotere meer.
Misschien ff aan een boer de situatie uitleggen en vragen of je op z`n land mag kamperen (een kratje bier doet wonderen) en wat geursporen uitzetten van de plek waar hij daar gezien is naar waar je zit.
Lopend, maar bv ook door een gedragen (oud) tshirt in stukken te knippen en her en der neer te leggen (of vastspijkeren aan een boom)

Ik zou zowiezo eens alle boeren in de buurt daar op de hoogte stellen, als hij daar weer gezien wordt zal het het snelste op het land zijn gok ik zo.

We blijven duimen
Gr Ilse

PBH 11-03-2009 13:55

Hello,
zou het niet meer zinvol een veevoederplaats, dan met een slaapzak ligt in wachttijd zelf ergens om te zetten moeten worden geleverd? Deze veevoederplaats zou nochtans moeten regelmatig worden gecontroleerd. De voordelen, die uit dit konden voortvloeien, zouden zijn:
1. de waarschijnlijkheid zou om Renco aan zijn woonplaatsgebied te binden vrij hogere
2. door goed geselecteerde plaats met uiting gevende grond zijn, kon men bepalen of de veevoederplaats ook door Renco (zijn pootafgietsels zijn wolf of herder-hond-typisch in de lengte ovaal als waarschijnlijk kleiner, eerder om een Huskys) alternatief kon één de grond met iets bloem of wit zand op donkere gronddekking wordt goedgekeurd, sporen
3. kunnen vormen. de geur van de eigenaar wordt door het mechanisme van de veevoederplaats en - steun op de plaats van de te vinden veevoederplaats, wat een vriendelijk heimwee met betrekking tot de levering van de hond met hond
4. kon vrij ook vrijgeven. als men de mogelijkheid heeft, een zouden de grote Kastenfalle controletellers om te kunnen (dierlijke bescherming, Tierparks of ook onder www.hundentlaufen.de mogelijk) een looppas weg hond eerder op zulk een plaats zijn om (gewenningsfactor, met het voeden naast eerst voortdurende Kastenfalle,) te vangen.
5. de druk op wilde en huisdieren kleiner wordt door het mechanisme van een veevoederplaats.
De nadelen konden nochtans ook uit het mechanisme van een veevoederplaats, hoe b.v. ook de gewenste niet aan sterke verbinding aan een gebied voortvloeien, waarin een veevoederplaats werd geleverd.
Behalve dockland zou Renco natuurlijk ook op een andere plaats kunnen zijn, maar door frequente waar te nemen, wat aan vrij wegens Schor zwerven zijn, zou de waarschijnlijkheid hoger zijn dat Renco zelf daar, zoals binnen de waaier van Destelbergen ook een slaapplaats leverde. http://www.bilder-hochladen.net/files/4mem-r-jpg.html
Groet Heinz

Henk 16-03-2009 12:14

Vorige week dinsdag 4 meldingen tussen 9 en 10, allemaal uit de Laurentiuslaan. De Husky dus.

Vorige week woensdag een melding -via via - van iemand die hem in Mendonk gezien zou hebben, maandag om 13u.

Dan nog iemand die belde uit Wondelgem, die zij dat ze Renco had gevangen.
Leek op een wolf, maar hij had een kettinkje aan. Met een andere naam. Ook niets dus.

Voorlopig lijkt het erop dat ik gewoon moet wachten...

mijke 16-03-2009 13:28

Bah... je zou er toch moedeloos van worden :cry:

Sterkte!

ELISE 21-03-2009 22:06

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?????

Henk 21-03-2009 23:11

Damvallei
 
Dinsdag een oproep gekregen dat hij maandag gezien was op de Vlaamse Kaai in Gent, verward en mager, richting de sassen.
Op de kaart gekeken, en dat ligt dus aan de andere kant van de Damvallei.

Dindagavond met de dochter Cassandra, Filip en vriendin uit Drongen de westelijke oever afgewandeld met twee loopse saarlozen.

Woensdagnamiddag en donderdagavond affiches rondgehangen.

Zaterdag 6u beginnen rondrijden met de brommer, vanaf de Nijverheidskaai langs de schelde, tot in Melle, en terug.

Natuurpunt op de hoogte gebracht - Damvallei zit vol met reservaatjes.

Overal affiches gehangen. Een oudere fietser had hem deze week gezien langs de schelde.
Later telefoon gekregen van een wielrenner die hem van de week ook gezien heeft langs de schelde.

Vanavond nog een telefoonte gekregen van iemand op de Dendermondsesteenweg die in het bos achter haar een wolvenprint gezien heeft, en kattenvoer dat verdween.

Morgen wil ik de paarderemorque in de Damvallei zetten, en een geurspoor trekken met de teven, met kleren, met een rotte biefstuk.
Ik wet alleen nog niet of ik dit in de Nijverheidskaai moet doen, of achter de Dendermondsesteenweg.

Xhrista 21-03-2009 23:31

Het moet hem dus wel zijn.Is nu al zo vaak gesignaleerd en steeds toch eigenlijk in dezelfde hoek.
Sterkte.
Als je wil kunnen wij anders een optie nemen en jij?Bel dan even morgenochtend.Of nu tot 12 uur.

Gr. Christa

Henk 25-03-2009 00:08

Donkmeer?
 
Al een paar dagen geen berichten meer,
tot nu toe geen sporen in de remorque.
Hij is 2 weken in Oostakker gebleven,
hij is nu 2 weken in Destelbergen,
de kans bestaat dat hij nu weer verder trekt.

Als ik op de kaart kijk, lijkt het me logisch dat hij de Schelde volgt tot het volgende groene gebied, en dat is langs Wetteren naar het Donkmeer.

Dit weekend ga ik posters hangen tot daar.


Vrijdag heb ik een pens omp in de diepvries te steken.
Kathy zal blij zijn.


Henk

Henk 29-03-2009 22:40

Vrijdag posters gehangen van Wetteren tot Schellebelle.

Zaterdag geen nieuws.

Zondagochtend de remorque verplaatst van Destelbergen naar Overmere.

Een journalist heeft de posters in Wetteren gezien, en heeft het in de Zondagskrant gezet.

Eén melding van een dode hond in Wachtebeke - moet ik nog gaan checken.
Twee meldingen uit Leuven: één uit Haacht, en één uit Herverlee. Te ver.

En last but not least: één melding van twee Antwerpse dames die ergens op de binnenwegen tussen de afrit in Destelbergen en Merelbeke een wolf gezien hebben. 's Nachts tussen 1 en 2u.

Hij is dus nachtdier geworden, conform de ervaringen met de wolf van Aalst. Vandaar dat hij de laatste week niet meer gezien is - hij is dus niet verder getrokken.

Ben de remorque dan maar weer gaan halen uit Overmere, en in de Veerdreef in Heusden gezet. Met verse pens. Zal genoeg javel mogen gebruiken om hem te kuisen, anders zullen de paarden er niet meer in willen.

Morgen staat het in de Gazet van Antwerpen.

The story continues.

jmvdwiel 29-03-2009 22:43

Ik hoop dat er binnenkort beter bericht is!

succes met het zoeken...

wolfwoman-stefanie 30-03-2009 19:56

En...nog steeds geen nieuws ?

Henk 30-03-2009 20:24

Geen sporen in de remorque.

Morgen komt Man Bijt Hond filmen.

of_Mercedes_Dream 30-03-2009 22:26

via facebook heb ik een interessante website gevonden : www.icareformydog.be.
o.a. voor verloren en gevonden honden.

Patrick

Liesbeth 31-03-2009 00:02

Mijn honden zijn ingeschreven bij I care.
Goed initiatief!


All times are GMT +2. The time now is 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org