Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Fokken (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Dekreu op marktplaats (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10350)

SenE 20-02-2009 12:57

Dekreu op marktplaats
 
Deze advertentie is ook niet echt een aanwinst voor het ras, dekgeld 75 euro :evil:

Quote:

Prachtige tweejarige Tjechoslowaakse wolfshond met zeer goede stamboom als dekreu aangeboden.

Hij is zeer sociaal voor mens en dier en heeft een krachtig karakter. Wat je vaak hoort bij dit ras is dat ze schichtig zijn. Nou, hij loopt eerder de deur plat om je gedag te zeggen, dan dat hij in een hoekje gaat zitten. Voor kinderen is hij heel lief. Mijn dochter van 1 jaar kan bijna op hem zitten hahahaha. Naar andere honden weet hij goed de regels te hanteren waneer hij los is. Hij geeft zich tijdig over wanneer het moet en laat goed merken wanneer hij niet van de andere hond gediend is.
Het is een zeer leergierige hond met een eigen mening! Hij loopt netjes aan de riem en kent de basiscomando`s. Hij heeft ook een goede speurneus. Hij speurd makkelijk konijnen en andere dieren op. Het is geen type hond voor zware trainingen. Je kan wel goed met deze honden trainen maar het zal er niet altijd naar buiten komen wanneer jij dat graag wilt. Dit komt omdat ze een zeer hoge intelligentie hebben. Verder hangt het natuurlijk af van het baasje.

Deze reu wil je echt als vader hebben van je puppy`s. Hij ligt nog dicht bij de wolf waardoor alle ziektes er niet ingefokt zijn.

Voor meer informatie kunt u bellen naar 0617147593

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe



PS: 1. Hij is niet te koop
2. Mocht u zelf een Tjech hebben dan controlere we eerst de stambomen of ze geen familie zijn.
http://link.marktplaats.nl/230511047

Sten 20-02-2009 13:18

Is nog eens in de buurt ook, k zal er eens op af stappen;)

jmvdwiel 20-02-2009 22:24

lekker slim.......... verder laat ik me er maar niet over uit :rock_3

misty 21-02-2009 13:04

nou ik vind het niet normaal hoor dat ze hem zo op marktplaats zet.

meer wil ik er ook niet over uit.

jmvdwiel 21-02-2009 14:19

maar de dekprijs is al wel verdubbeld ;)

SenE 21-02-2009 16:42

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192585)
maar de dekprijs is al wel verdubbeld ;)


Leest de eigenaar hier misschien ook mee?

SenE 21-02-2009 17:56

Helaas weet ze ook niet helemaal wat voor ras ze heeft :lol: ze heeft het over een Tjechoslowaakse wolfshond ipv Tsjechoslowaakse wolfhond

wolfwoman-stefanie 21-02-2009 18:24

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 192366)
Is nog eens in de buurt ook, k zal er eens op af stappen;)

En nog iets te weten gekomen ?

loco 21-02-2009 18:41

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 192633)
Helaas weet ze ook niet helemaal wat voor ras ze heeft :lol: ze heeft het over een Tjechoslowaakse wolfshond ipv Tsjechoslowaakse wolfhond

Kan er nog eentje die zich hier in heeft vergist :roll:.
En dat had nix met een spelfoutje te maken :evil:.

Tatti 21-02-2009 21:08

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192640)
Kan er nog eentje die zich hier in heeft vergist :roll:.
En dat had nix met een spelfoutje te maken :evil:.

Ach vandaag in Hoogstraten zijn onze honden in de koppelklasse gemuteerd tot Tsjechse-saarloos-wolfhonden,
dus wat weten wij als de keurmeesters het al niet weten LOL
Ik heb Sky meteen verteld dat hij dus een bastaard is, wat eindigde in glach om ons heen.:rock_3

Gr
Tatiana

wolfwoman-stefanie 21-02-2009 21:18

Bert had op de advertentie gereageerd en info gevraagd omtrent HD en stamboom. Hij kreeg dit als antwoord;

Beste Gert,

De stamboomnaam ga ik even uitzoeken. Zijn Stamboomgegevens liggen nog in Frankrijk. Deze komen als het goed is volgende week binnen.
De hond is niet op HD-gerontgerd. Bij dit ras komt het niet voor en als het wel voor komt dan is het geen zuivere Tjech. Mocht u nog meer info willen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

Jolanda 21-02-2009 21:33

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 192678)
Bert had op de advertentie gereageerd en info gevraagd omtrent HD en stamboom. Hij kreeg dit als antwoord;

Beste Gert,

De stamboomnaam ga ik even uitzoeken. Zijn Stamboomgegevens liggen nog in Frankrijk. Deze komen als het goed is volgende week binnen.
De hond is niet op HD-gerontgerd. Bij dit ras komt het niet voor en als het wel voor komt dan is het geen zuivere Tjech. Mocht u nog meer info willen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

????????

Helaas weet niet iedereen wat voor een hond hij/zij in hun handen hebben.
Hoorde laatst bij iemand met een Border Collie: "Ik heb geen Herder" !!?

mijke 21-02-2009 21:50

Treurig zulke advertenties...:cry:
En het wachten is weer op de meest bizarre mixen :evil:

Deze mevrouw schijnt erg happig te zijn op extra inkomsten, want op de advertentie staat er nu al 2 x op!:evil:

SenE 22-02-2009 00:00

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 192678)
Bert had op de advertentie gereageerd en info gevraagd omtrent HD en stamboom. Hij kreeg dit als antwoord;

Beste Gert,

De stamboomnaam ga ik even uitzoeken. Zijn Stamboomgegevens liggen nog in Frankrijk. Deze komen als het goed is volgende week binnen.
De hond is niet op HD-gerontgerd. Bij dit ras komt het niet voor en als het wel voor komt dan is het geen zuivere Tjech. Mocht u nog meer info willen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

Wat sneu voor iedereen met een Tsjech met HD, die hebben zich allemaal bij de poot laten nemen, allemaal een bastaard gekocht voor veel geld ;-)

SenE 22-02-2009 00:02

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192585)
maar de dekprijs is al wel verdubbeld ;)

Nu is ie notk :diablotin

loco 22-02-2009 00:28

Denk dat het het eerlijkst is om Mevrouw van Nispe ff uit te nodigen of ze wil deelnemen aan deze discussie :rock_3.
Ipv der mailtje hier op een openbaar forum te plaatsen :roll:.

jmvdwiel 22-02-2009 09:06

goed idee... wie schrijft de uitnodiging? de vraag is natuurlijk of ze een echte met stamboom tsjech heeft want anders wist ze vast wel van dit forum af... of niet soms ?

jmvdwiel 22-02-2009 09:22

zelf maar even een emailtje gemaakt, hopelijk komt ze even een kijkje nemen op dit forum

Hoi Kim,
aangezien ik zelf een tsjechoslowaakse wolfhond heb ben ik geinteresseerd in je adverstentie op marktplaats.
Je zegt dat je hond een stamboom heeft maar dat je die nog niet hebt, ook zeg je dat er bij de tsjech geen gezondheidsproblemen voorkomen. Niks is echter minder waar, er zijn wel degelijk erfelijke gebreken bekend bij de tsjech waaronder echt HD.
Mijn vraag is of het wel zo verstandig is om je hond in het wilde weg te laten dekken voor in eerste instantie een prijs van 75, daarna 150 en nu een prijs NOTK.
Op het tsjechen forum www.wolfdog.org zijn er een flink aantal mensen (waaronder ik zelf) die zich ernstig zorgen maken over de advertentie.
Als je een hond met stamboom hebt en de heupen zijn gecontroleerd kun je hem natuurlijk ook als dekreu in zetten via de officiele kanalen. Natuurlijk moet je dan wel eerst hebben kunnen aantonen dat je hond aan de rasstandaard voldoet, maar ja als je een mooie hond hebt is dat geen probleem. Echter ik ben een beetje bang dat geld verdienen via de officiele kanalen niet gaat lukken.
Ik hoop dat je een kijkje komt nemen op www.wolfdog.org
met vriendelijk groeten Judith

loco 22-02-2009 11:49

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192714)
zelf maar even een emailtje gemaakt, hopelijk komt ze even een kijkje nemen op dit forum

Toppertje 8).

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 14:03

:shock: De advertentie is verwijderd

Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
http://fotos.marktplaats.com/kopen/t.../421796250.jpg Prachtige Tjechoslowaakse wolfshond als dekreu aangeboden!! http://statisch.marktplaats.com/images/triangle.gif


All times are GMT +2. The time now is 21:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org