Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Bijeenkomste (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=98)
-   -   Activiteiten NVTW 2009 (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9925)

Azazel 05-01-2009 15:36

Activiteiten NVTW 2009

Maak even een topic aan waar alle activiteiten georganiseerd door de NVTW in vermeld staan, om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden.

En dan heb ik ook meteen een datum voor de ALV voor jullie, namelijk: 5 april a.s. te Erichem.

Meer info op www.wolfhond.org

groetjes,
Barry

mijke 05-01-2009 20:40

En wanneer is het toegezegde fokkersoverleg gepland?

Azazel 05-01-2009 20:46

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 181890)
En wanneer is het toegezegde fokkersoverleg gepland?

Geen idee, daar ben ik niet over geinformeerd.
Ik ben ook maar een lid.. ;-)

kobesen 05-01-2009 21:29

Nou ben blij dat het weer in het weekend gepland staat. Kan ik ook komen.
Door de week moet ik werken en als ik thuis kom gaan de doggies voor alle andere dingen, dus ook vergaderingen.

loco 05-01-2009 21:45

Ik zal dus ff een agendapunt insturen, want ik heb dit jaar toch echt (zoals gewoon is bij elke andere RV) een lidmaatschapskaartje nodig :roll:.

Azazel 05-01-2009 21:47

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 181905)
Ik zal dus ff een agendapunt insturen, want ik heb dit jaar toch echt (zoals gewoon is bij elke andere RV) een lidmaatschapskaartje nodig :roll:.

Jep... goed punt.
Voor bijvoorbeeld een UV examen is dat wel errug handig.. ;-)

loco 05-01-2009 21:55

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 181906)
Jep... goed punt.
Voor bijvoorbeeld een UV examen is dat wel errug handig.. ;-)

Weet ik :roll:.
Heb vorig jaar het lidmaatschapkaartje van de club Opmeer ( NBG) gebruikt, omdat je een beetje voor LULLO :evil: staat met je afschrifie van de bank om te kunnen aan tonen dat je wel lid bent :stupid.
Staat een beetje onproffesioneel hé, als RV zijnde :rock_3 ???

Azazel 05-01-2009 22:01

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 181908)
Weet ik :roll:.
Heb vorig jaar het lidmaatschapkaartje van de club Opmeer ( NBG) gebruikt, omdat je een beetje voor LULLO :evil: staat met je afschrifie van de bank om te kunnen aan tonen dat je wel lid bent :stupid.
Staat een beetje onproffesioneel hé, als RV zijnde :rock_3 ???

Hehe... zie je daar al helemaal staan met je afschriffie.. haha... :twisted:

loco 05-01-2009 22:10

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 181910)
Hehe... zie je daar al helemaal staan met je afschriffie.. haha... :twisted:

Geloof me maar dat gebeurd me niet :rock_3.

SenE 05-01-2009 22:15

Bij onze RV van de Pumi krijg je ook geen lidmaatschapskaart, dus zo gewoon is dat niet.

Maar als je de ledenadministratie even een mailtje stuurt zou je ook bij de nvtw gewoon eentje kunnen krijgen. Hier weet Barry alles van dat als je er een nodig hebt krijg je er eentje ;-)

Azazel 05-01-2009 22:21

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 181913)
Bij onze RV van de Pumi krijg je ook geen lidmaatschapskaart, dus zo gewoon is dat niet.

Maar als je de ledenadministratie even een mailtje stuurt zou je ook bij de nvtw gewoon eentje kunnen krijgen. Hier weet Barry alles van dat als je er een nodig hebt krijg je er eentje ;-)

Klopt.. toen ik me had opgegeven voor het UV heb ik er ook 1 van de NVTW gehad. :)

loco 05-01-2009 22:30

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 181913)

Ik zou dat er in de toekomst dus ff xtra vermelden voor de goede orde, dat ik dus de RV's van verschillende werkhonden dan bedoel waar dit dus "wel heel gewoon is" :roll:.
En ik geloof :ehmmm dat ik ooit bij jouw om een lidmaatschapskaartje heb gevraagd (via de mail) en toen kreeg ik als antwoord; Dat ik daar wel ff een afschriffie voor kon gebruiken :roll:, zolang ik dan nog geen kaartje had, kaartje heb ik overgens nooit gekregen))))))))))
Maar absoluut geen probleem, het agendapunt is ingediend ;-).

ELISE 05-01-2009 22:52

Ik heb er ook geen 1 ontvangen.....:rock_3

loco 05-01-2009 22:58

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 181927)

Wel om gevraagd dan ??

Azazel 05-01-2009 23:11

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 181927)

Hoi Elise,

Je moet het ontgroeningsritueel op de ALV ook nog door. :twisted:
Daarna krijg je pas een lidmaatschapskaartje.. *lol*

@all

Ik ben sinds 2004 lid en heb 1x een lidmaatschapskaartje gekregen toen ik me had ingeschreven voor het UV examen. (hiervoor heb je er namelijk 1 nodig) In 4 jaar heb ik nog nooit iemand gehoord over het missen van een lidmaatschapskaartje.

Maar het is mijninziens een kleine moeite om zo'n kaartje te maken.

Overigens kun je zoals Sandra ook al eerder vermeldde contact opnemen met onze Penningmeester/ledendministrateur, mocht je dus lid zijn en zo'n lidmaatschapskaartje nodig hebben, gewoon even een email sturen dan komt het allemaal best goed.

Nogmaals, een goed punt van Martine, maar niet iets om je heel erg druk over te maken mijnsinziens.

loco 05-01-2009 23:32

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 181929)
maar niet iets om je heel erg druk over te maken mijnsinziens.

Is ook absoluut niet de bedoeling dat iemand zich er druk over maakte :roll:.
Dat doen we wel op de Fokkersoverleg/ALV :evil_lol.

mijke 06-01-2009 02:09

In de tijd dat Marijke/Gerard de Moor/Saarloos in het bestuur van NVTW zaten kregen alle leden dat automatisch na betaling van lidmaatschap toegestuurd :)

Maar later was dit niet meer zo, maar konden/kunnen leden dit via een verzoek altijd gewoon toegestuurd krijgen. (handig voor examens, fokken etc)

Heb er zelf ook nooit van wakker gelegen of een punt van gemaakt :rock_3
En voor RVBH is het genoeg als je lid bent van "een RV" als je fokt :lol:

ELISE 06-01-2009 07:57

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 181929)
Hoi Elise,

Je moet het ontgroeningsritueel op de ALV ook nog door. :twisted:
Daarna krijg je pas een lidmaatschapskaartje.. *lol*

Ik krijg al zo'n vaag idee over wie dat ontgroenen heeft ingesteld.....:daysmile

loco 06-01-2009 16:13

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 181943)
Maar later was dit niet meer zo, maar konden/kunnen leden dit via een verzoek altijd gewoon toegestuurd krijgen. (handig voor examens, fokken etc)

:ehmmm waarom heb je een kaartje nodig als je gaat fokken ??
:oops: weet alleen dat er om word gevraagd bij examen of wedstrijd.

wolfwoman-stefanie 06-01-2009 17:44

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182013)
:ehmmm waarom heb je een kaartje nodig als je gaat fokken ??
:oops: weet alleen dat er om word gevraagd bij examen of wedstrijd.

Je hebt geen (lidmaatschaps)kaart nodig om te fokken,
sterker nog, je hoeft zelf helemaal geen lid te zijn van een rasvereniging.;-)

Voor een officeel examen moet je lid zijn van een Rasvereniging of een Kynologenclub:rock_3

loco 06-01-2009 18:40

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 182031)

Voor een officeel examen moet je lid zijn van een Rasvereniging of een Kynologenclub:rock_3

Dat weet ik en als het fokbeleid ooit strenger zal worden zullen er genoeg zijn die dat zullen gaan doen, maar zal het weer ff anders beschrijven :roll:.
Waarom is het "HANDIG" als fokker zijnde om een lidmaatschapskaartje te hebben ;-) ??
( Hoop dat het nu goed is :| ?)
En als we toch ook de Kynoclubs erbij gaan halen :roll: mag je ook wel ff de NBG vermelden want daar kan/mag je ook lid van zijn voor je examen/wedstrijd :rock_3.

nanouk 06-01-2009 20:31

Als lid van de RV is het toch goedkoper stambomen aanvragen? of vergis ik me daarin?

wolfwoman-stefanie 06-01-2009 20:47

Quote:

Originally Posted by nanouk (Bericht 182059)
Als lid van de RV is het toch goedkoper stambomen aanvragen? of vergis ik me daarin?

Dat klopt ja, maar als de nadelen niet opwegen tegen de voordelen,
zullen er altijd fokkers zijn die geen lid meer willen zijn/worden van een rasvereniging

mijke 06-01-2009 20:50

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 182031)

Tsja dat weet ik ook wel! :rock_3
Iedereen die een teef met een stamboom heeft, kan haar gewoon laten dekken door een reu van het zelfde ras. Verder hoef je geen lid te zijn van een RV, club etc.
Sterker nog een fokker hoefde zich ook niet aan wat voor fokregel voor een ras te houden en hoeft zelfs geen kennelnaam aan te vragen. En toch krijgen al die pups gewoon een stamboom voor dat ras.:shock:
Maar stapje voor stapje komt daar langzaam verandering in (invoering welzijnsparagraaf, invoering certificering etc)

Maar in het verleden was het zo dat als je als fokker lid was van een RV, dat je dan een ander (lager) tarief betaalde voor het aanvragen van stambomen.
Vandaar mijn eerdere opmerking over "handig"! :)

Maar misschien is die regeling inmiddels ook veranderd?

loco 06-01-2009 21:46

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 182062)
Dat klopt ja, maar als de nadelen niet opwegen tegen de voordelen,
zullen er altijd fokkers zijn die geen lid meer willen zijn/worden van een rasvereniging

Korting op de af te geven stambomen bij elke pup die je als fokker zijnde hebt gefokt :ehmmm, denk dat het wel heel aantrekkelijk is voor meerdere verschillende fokkers om dan lid te worden/zijn van de RV :roll:.
En als je als fokker zijnde niet lid bent bij een RV, (mijn idee tenminste :roll:) heb ik het idee dat je dan als fokker zijnde iets te verbergen hebt :evil:.
Dus vraag me dan af welke nadelen er dan in hemelsnaam groter kunnen zijn dan de voordelen als fokker zijnde geen lid van een RV te zijn :shock: ??????

loco 06-01-2009 21:48

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182078)
En als je als fokker zijnde niet lid bent bij een RV, (mijn idee tenminste :roll:) heb ik het idee dat je dan als fokker zijnde iets te verbergen hebt :evil:.
??

En voor het commentaar komt :roll:, ik heb het hier dus niet over een SaarloosRV ;-).

Azazel 06-01-2009 22:06

haha Martine... wat een open deur weer.

Nadelig is natuurlijk dat je je als fokker in de toekomst misschien moet houden aan het fokreglement van de RV. En dan kun je niet meer je teef laten dekken bij de eerste loopsheid (voor de 18 maanden) en meer dan het maximaal toegestaande nestjes produceren per fokteef. En niet meer ongelimiteerd met een dekreu aan de slag gaan binnen de landsgrenzen... en rekeninghoudend met bovenstaande OOK NOG korting krijgen van de RvB.

Maarja, die korting zal waarschijnlijk niet opwegen tegen het geld dat verdiend word met bepaalde hoeveelheden nestjes.. Dus dat zou dan een reden kunnen zijn om juist niet meer lid te zijn van een RV.....

Tuurlijk is bovenstaande puur hypothetisch. Mijninziens zal elke fokker toch wel lid willen blijven van de RV, om speculatie over het bovenstaande alleen al te voorkomen. Krijg je als fokker alleen maar een slechte naam door en zal daarom niet snel gebeuren.... hoop ik. :roll:

loco 06-01-2009 22:16

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 181905)

Had het agendapunt ingediend en kreeg als antwoord de zelfde mededeling als Sandra had gegeven :roll:.
Absoluut geen moeite mee ;-), maarrrrrrrrrrrrrr zorg dan ook dat dit ff bekend word bij de nieuwe leden of zoals ik een Rookie en totaal ontwetend van deze regeling :mrgreen:.
En als het goed is, gaat deze info dus zo spoedig mogelijk op de site vermeld worden en kunnen de ontwetende onder ons dit dus gewoon ff terug vinden op de site van NVTW 8).
Dus dit word nu dus niet besproken op de ALV en voor degene die vinden dat dit nu evengoed nog een agendapunt moet worden, ff indienen bij het bestuur :lol:.

Groette Martine.

loco 06-01-2009 22:32

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 182089)
:roll:

Tsssssss, dat is toch allemaal geen nadeel :| ??
Enne wat weet jij er nou van,..............of heb je ook fokplannen ??

Zal me ook nix verbazen,............ want dat schijnt tegenwoordig erbij te horen zodra er een teef over de drempel komt :roll:.
Enne buiten de RV om, kan je der altijd nog wel ff een nestje laten produceren :twisted:.

Groette Martine.

Azazel 06-01-2009 23:21

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182107)
Tsssssss, dat is toch allemaal geen nadeel :| ??
Enne wat weet jij er nou van,..............of heb je ook fokplannen ??

Zal me ook nix verbazen,............ want dat schijnt tegenwoordig erbij te horen zodra er een teef over de drempel komt :roll:.
Enne buiten de RV om, kan je der altijd nog wel ff een nestje laten produceren :twisted:.

Groette Martine.

Goed plan.. heppie interesse in een pupje van een 9 jaar oude teef?
Tis een geweldige hond met goed karakter.. :twisted: Moet er helaas wel een mechel opzetten aangezien me Tsjechenreu de ballen er niet meer voor heeft.. *lol*

Ps.... wist je dat er vanaf vandaag een aanvraagformulier online staat op de NVTW website voor het aanvragen van een lidmaatschapskaart?... dat heb je toch maar weer mooi voor elkaar gekregen als meedenkend lid.. hahahahaha...

We kunnen als vereniging maar wat blij zijn met leden die op een constructieve manier meedenken. Martine.. je bent een voorbeeld voor ons allen.. :thumbs

@all:

bovenstaande is natuurlijk een hoop gegein, maar het aanvraagformulier staat inmiddels wel online. (heej dat rijmt :)) Dus als je lid bent en je hebt een dergelijke kaart nodig, dan kun je deze online aanvragen. Op de website www.wolfhond.org is dit te vinden onder het menu item Formulieren > lidmaatschapskaart.

Hopende de leden hiermee van dienst te zijn geweest.

Groetjes,
Barry

loco 06-01-2009 23:26

Psst Barry, je moet ff dat spelfoutje van de site weghalen :(.

loco 06-01-2009 23:29

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 182123)
Martine.. je bent een voorbeeld voor ons allen.. :thumbs
Groetjes,
Barry

Tsssssssssssssssss,............................... ...........:roll: !!!!!

:huh YOU !!!!!

Azazel 06-01-2009 23:37

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182124)
Psst Barry, je moet ff dat spelfoutje van de site weghalen :(.

Woeps... issie nu goed?
Thanx voor het melden.. :)

Azazel 06-01-2009 23:39

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182125)
Tsssssssssssssssss,............................... ...........:roll: !!!!!

:huh YOU !!!!!

kom kom.... niet zo bescheiden Martine... :twisted:

loco 07-01-2009 21:17

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182078)
Dus vraag me dan af welke nadelen er dan in hemelsnaam groter kunnen zijn dan de voordelen als fokker zijnde geen lid van een RV te zijn :shock: ??????

Denk dat ik het me kan blijven afvragen :(.
Want afgezien van een :twisted: antwoord van Barry, no responce :|.
Zoooooooo jammer,..................................... !!!!

ELISE 07-01-2009 21:40

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 182322)
Denk dat ik het me kan blijven afvragen :(.
Want afgezien van een :twisted: antwoord van Barry, no responce :|.
Zoooooooo jammer,..................................... !!!!

Wie A zegt......., maar, misschien komt het antwoord nog wel :roll:

loco 13-01-2009 21:48

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 182330)
Wie A zegt......., maar, misschien komt het antwoord nog wel :roll:

Neverrrrrrrr nooooooooooiiiiiiiiit niiiiiiiiiiiiieeeeeeeeet,........ dus :roll:.

Maar heb wel vandaag al mijn lidmaatschapskaartje gekregen :thumbs.

loco 17-03-2009 19:50

@ Barry :twisted: ?????

Geef mij eens een paar goede redens waarom je straks mijn stem zal verdienen als bestuurslid :rock_3.
En met die motivatie die je in het clubblad zet :(, daar krijg je hem niet voor :roll:.
FF beter je best voor doen :).
Dusse hier is je kans !!!!!
Ben er erg nieuwsgierig naar ;-).

Groette Martine.
ps; Ja, dit is persoonlijk :evil_lol.

loco 17-03-2009 19:53

Enne valse hoop om ook maar 1 reaktie van de andere mogelijke toekomstige bestuursleden hier te krijgen ;-).
Dus daar begin ik niet eens aan :lol:.

Groette Martine.

Azazel 17-03-2009 20:57

Hoi Martine,

Naast mijn motivatie in het clubblad ben ik natuurlijk iemand die niet schroomt om te reageren in topics op wolfdog.

Die op het moment dat er gemopperd word over lidmaatschapskaartjes er voor zorgt dat je het dezelfde week nog ontvangt. ;-)
En er ook meteen een mogelijkheid word gemaakt voor andere leden om dit op een makkelijke manier aan te vragen.

Ik ben een luisterend oor voor eenieder die denkt dat het beter kan en ik ben ook iemand die openstaat voor verandering. Verder doe ik me niet anders voor dan dat ik ben, daarom ben ik soms erg direct in mijn antwoorden. :twisted:

What you see is what you get zeg ik maar. 8)

Als de leden "voor" mij stemmen ga ik ze niet beloven dat alles beter zal worden, maar wel dat ik mijn uiterste best zal doen. En mocht ik niet als bestuurslid worden gekozen, dan zal ik me nog steeds inzetten voor de vereniging hetzij via andere wegen.

Maar om heel eerlijk te zijn lig ik niet zo wakker van de stemmentelling rondom mijn persoon. :roll: Het aannemen van het vorig jaar vastgesteld fokreglement vind ik persoonlijk een veel belangrijker issue op de agenda. ;)

Hoop dat je hiermee uit de voeten kan?

Ps.. ik denk trouwens dat iemand uit de werkhondenwereld een prima bestuurslid voor de vereniging kan zijn, misschien iets voor jou? ;)

Groetjes,
Barry

Hmm ik heb per ongeluk een unhappy icoontje aangeklikt in mijn bijdrage, dit heeft verder niets te betekenen.. :)

loco 17-03-2009 22:17

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 198843)
What you see is what you get zeg ik maar. 8)

Als de leden "voor" mij stemmen ga ik ze niet beloven dat alles beter zal worden, maar wel dat ik mijn uiterste best zal doen. En mocht ik niet als bestuurslid worden gekozen, dan zal ik me nog steeds inzetten voor de vereniging hetzij via andere wegen.
Ps.. ik denk trouwens dat iemand uit de werkhondenwereld een prima bestuurslid voor de vereniging kan zijn, misschien iets voor jou? ;):)

Op dat eerste is het denk ik heel verstandig dat ik daar niet op in ga :twisted: :lol:, want dat word echt te persoonlijk :rock_3.

Het enige wat je me hoeft te beloven is tegengas en haar op je tanden :evil:.
En dan heb je mij stem ;-).

Enne moi als bestuurslid bij de NVTW :stupid:mrgreen: :evil_lol ??

NEE !!!

Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden :evil_lol.
Want het karakter van een werkhondenras als de TSW is nou eenmaal niet belangrijk voor het bestuur van de RV en een groot deel van de daarbij horende leden :evil:, maar voor mij wel erg belangrijk.
Mijn persoontje heeft al genoeg frustraties als lid van de NVTW :evil:, en hoeft dus echt niet die extra frustraties die bij een bestuursfunctie er nog eens bij komen :roll:.

Groette Martine.

Azazel 17-03-2009 22:49

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 198858)
Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden :evil_lol.

Bij deze ... :twisted::twisted::twisted: ( wel even als lid dan he.. )

Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...;-)

ps... ik heb er geen moeite mee om persoonlijk aangesproken te worden, dus schroom vooral niet dat te doen.. :)

groetjes,
Barry

loco 17-03-2009 23:26

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 198869)
Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...;-)

Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie :stupid :evil_lol.

Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw :roll:.
En dat dan nog eens word goed gepraat ook :agrr.
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word 8).

Azazel 17-03-2009 23:42

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 198877)
Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie :stupid :evil_lol.

En bedankt.. haha.. ;-)

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 198877)
Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw :roll:. En dat dan nog eens word goed gepraat ook :agrr.
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word 8).

Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?

Kijk, ik begrijp wat je bedoeld. Want die "bange" tsjechen, daar snap ik niets van. Maar is dat aangeleerd door de eigenaar of ben jij van mening dat dit ver-erft word? ik denk namelijk dat een groot gedeelte opvoeding is, en dat dit "bange" gedrag niet zozeer ter maken heeft met vererving.

Leuke stof om eens een nieuw topic over te beginnen. :)

Groetjes,
Barry

loco 18-03-2009 15:40

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 198881)
Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?

Een karaktertest zo ongeveer als een VZH'tje, (onder aan de pagina kom je het programma tegen van het VZH http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/...fdst_1_Alg.pdf

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.

Dit examen behoor je eerst te hebben om ook maar überhaubt een ander examen in het IPO gebeuren te mogen deelnemen.
Afgezien van het welbekende UV examen :roll:.

Dit examen word dan afgenomen zoals elk ander VZH examen door een AK (Africhtingskeurmeester van de Werkhondencommisie).
Gewoon hetzelfde zoals je nu ook 2x ZG nodig heb van die KM van het RvB :rock_3.
En dit is echt helemaal niet zo speciaal hoorrrr, bij de DH moet je hond waar je mee gaat fokken gewoon zijn IPO 1 hebben, dan is dit toch appeltje eitje ;-).

loco 18-03-2009 16:11

Angst :(:cry::( !!! ???
Is volgens mij een hel :cry:, om je hele leven in angst te moeten leven :cry: :evil:.
Maar ja het zijn maar honden dus is het toch niet zo erg dat die dat wel moeten doen :stupid :evil: :(:(:( ???
Want het is toch dat stukje wolf wat er nog in het ras zit ???
En het hondje toont dit toch alleen maar als ik visite heb, als ik hem uitlaat, als ik op een show loop, als ik een strandwandeling maak :stupid :evil: :evil:.

TSW is een werkhond die is gefokt om op de grens op alles af te stuiven en staande te houden (zal het ff netjes verwoorden :rock_3) dus hoort er dan angst in dit ras te zitten ???????????????????????????????????????????????
En een nieuw topic ??????
Ga je gang ;-).
Ohw en erfelijk,....denk dat dit wel zo is.

mijke 18-03-2009 18:49

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 199130)
Een karaktest zo ongeveer als een VZH'tje, .....

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen aan de riem, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.

Ik denk ook dat iedere doorsnee hond (van veel rassen) gewoon een VZH zou moeten kunnen halen.:) En een TsW als werkhond helemaal! ;-)

Maar...... dan zou het ook wel erg prettig zijn als mensen daar (het liefst een beetje in hun eigen buurt) een voorbereidende training op kunnen volgen!!!:)

Want...
De meeste kynolgen clubs en hondenscholen trainen hier HELAAS niet voor!!
Terwijl je toch mag verwachten dat dergelijke organisaties er alleen maar voor kunnen zijn dat zo veel mogelijk doggy's een diploma halen als Verkeers Zekere Hond!

Tsja.. alle NBG groepen (Martine mag ff uitleggen wat dit is, want dat zullen ook veel mensen niet weten!) geven vanzelfsprekend wel die training omdat ze daarna met doggy's verder willen voor IPO examens.
Maar helaas gaat het bij de meeste NBG groepen tegenwoordig meer over "het niveau" en "wedstrijden" van de totale groep , dan dat ze beginnende Nono's met een TsW wegwijs willen maken in de hondesport :twisted:

Ik heb zelf geprobeerd om binnen diverse NBG groepen in mijn regio binnen te komen met mn TsW.... Maar tot op heden was ik echt niet welkom!
Misschien dat het aan de mentatiliet in deze regio ligt!:rock_3 Want bij de groep van Martine was ik wel welkom, evenals bij een groep van een andere RV !
Maar die beide groepen zitten in NH, en om nou 1 tot 2 x per week naast een training "even" 4 uurheen en weer te rijden was voor mij niet zo'n optie:rock_3

Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. :) Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!

loco 18-03-2009 19:16

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 199194)
Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. :) Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!

Dus er moet gewoon ff door de NVTW een trainingsveldje ergens in het midden van het land geregeld worden :roll:.
En ff een curses voor VZH van ongeveer 15 a 20 lessen geregeld worden door de NVTW, leuk toch doen we ook nog eens de kas voor de vereniging spekken.
De NVTW kan zelf een examen aanvragen een keurmeester uitnodigen en het examen organiseren 8).

Waar hebben we het over :roll: ????
Sorry hoor maar er moet ook nog zoiets zijn, als er voor willen gaan en daarvoor de mogelijkheden bij gaan zoeken.
Ik zie het probleem niet ;-).

Zarukas 18-03-2009 20:01

Bij mij in de buurt (Leeuwarden) is er een Kringgroep geliëerd aan een Boxerclub waar via de puppy en basis gehoorzaamheids trainingen toegewerkt wordt naar VZH en IPO. Zelf heb ik een aantal jaren instructie gegeven bij de puppy en basis trainingen en met mijn Tsjechen getraind tot en met de VZH groep.
Dat het nooit tot een examen heeft geleid, heeft bij mijn honden niet te maken met dat ze de oefeningen op zich niet beheersen maar dat ze na het schot bij de roedel, dus bij mij, blijven. Zowel Adjani als Asmuya hebben het trekje dat ze bij onraad bij de groep / geleider blijven, herkennen meer mensen dat trekje?
Normaal gesproken heeft dat in mijn dagelijks leven ook mijn grote voorkeur.
Terwijl bij het VZH de oefeningen op afstand juist na het volgprogramma en het schot plaatsvinden. Misschien dat ik een heel eind verder was gekomen als de volgorde vrij zou zijn dus dat vind ik ook erg jammer.
Maar uiteindelijk ligt mijn prioriteit bij mijn dagelijks leven en heb ik met mijn huidige honden de ambitie wat betreft het VZH papiertje "opgegeven".
Het trainen vindt ik overigens wel heel leuk.

groet,
Marjan

Azazel 18-03-2009 21:07

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 199197)
Dus er moet gewoon ff door de NVTW een trainingsveldje ergens in het midden van het land geregeld worden :roll:.
En ff een curses voor VZH van ongeveer 15 a 20 lessen geregeld worden door de NVTW, leuk toch doen we ook nog eens de kas voor de vereniging spekken. De NVTW kan zelf een examen aanvragen een keurmeester uitnodigen en het examen organiseren 8).

Als jij zoiets zou willen opzetten voor onze leden, weet ik bijna zeker dat dit door het bestuur alleen maar zal worden toegejuicht. Ik zie je voorstel dan ook graag tegemoet.

groetjes,
Barry

Ilse H 18-03-2009 23:53

Quote:

Originally Posted by Zarukas (Bericht 199204)
Dat het nooit tot een examen heeft geleid, heeft bij mijn honden niet te maken met dat ze de oefeningen op zich niet beheersen maar dat ze na het schot bij de roedel, dus bij mij, blijven. Zowel Adjani als Asmuya hebben het trekje dat ze bij onraad bij de groep / geleider blijven, herkennen meer mensen dat trekje?
Normaal gesproken heeft dat in mijn dagelijks leven ook mijn grote voorkeur.
Terwijl bij het VZH de oefeningen op afstand juist na het volgprogramma en het schot plaatsvinden. Misschien dat ik een heel eind verder was gekomen als de volgorde vrij zou zijn dus dat vind ik ook erg jammer.

Een ondergeschikte hoort niet op onraad af te gaan maar bescherming te zoeken bij zijn meerdere en enkel als deze besluit dat er actie ondernomen moet worden te handelen hierna.
Dat een hond nadien dichter bij de roedel blijft is volgens mij ook vrij logisch, zeker als het "gevaar" niet duidelijk is. (en een pistoolschot moet in de ogen van een hond wel een raadsel zijn)
De hond zal er zeker van willen zijn dat het gevaar geweken is, voor zelfbescherming en bescherming van de roedel.

Oftewijl, je honden vertonen zeeeeeeer normaal hondengedrag volgens mij.
Dat de trainingen niet altijd volgens normaal hondengedrag zijn opgesteld is een andere zaak.
Bij mijn mechelaars merk ik ook wel dat ze waakzamer zijn als er iets is gebeurd wat ze niet vertrouwen, echter blijven ze niet aan m`n zij plakken (jammer genoeg)

Groetjes Ilse

loco 19-03-2009 00:05

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 199219)
Als jij zoiets zou willen opzetten voor onze leden, weet ik bijna zeker dat dit door het bestuur alleen maar zal worden toegejuicht. Ik zie je voorstel dan ook graag tegemoet.

groetjes,
Barry

Tuurlijk wil ik dit wel ff gaan regelen voor de NVTW :roll:, maarrrrrrrrrrr alleen als dit VZH examen verplicht word voor de honden waar mee word gefokt :twisted: :rock_3.
Enne voorstel toegemoet zien ????, doe het zelf ff regelen want ik weet niet of ik deze ALV kan bijwonen ;-).

Groette Martine.

loco 19-03-2009 00:24

Quote:

Originally Posted by Zarukas (Bericht 199204)
groet,
Marjan

Nomad is schotvrij, en ik kan meerdere TSW die geheel schotvrij zijn 8).
Maar het is te trainen om ze enigzins schotvrij te krijgen ;-).
Dus zal wel zonde zijn als je niet doorgaat met je doggie, want heb begrepen dat ze toch wel erg leuk kan speuren 8).
Zonde als je dan toch niet voor je SPH op kan gaan :(.

Groette Martine.

Azazel 19-03-2009 07:47

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 199257)
doe het zelf ff regelen

Daar was ik al bang voor....:roll:

Maare... kan ook buiten de ALV om hoor, elk initiatief van onze leden word van harte toegejuicht.

groetjes,
Barry

Tatti 19-03-2009 09:11

Hier in Belgie loopt de socialiteitstest, stabilisatie test of test sociaal gedrag altijd op de zelfde manier af, en word bij de meeste hondenscholen afgenomen als ze de jaarlijkse gehoorzaamheid wedstrijden hebben.
De regels en oefeningen zijn officieel vastgesteld door st-hubertus en zover ik weet mogen alleen erkende keurmeesters van gehoorzaamheid deze afnemen.

Hier een pdf van St-Hubertus http://www.kkush.be/LinkClick.aspx?f...%3d&tabid=2603

Als alles normaal loopt ga ik met Sky in Juni meedoen aan deze test.
Hij is dan 9 maanden oud, en een hondenschool in Hasselt oraniseerd dan een test en dat is niet zo ver van bij ons.

Zelf heb ik in Februari bij onze hondenschool geholpen met het afnemen van deze test, en alle honden waren geslaagd op eentje na, waarvan de chip in zijn nek niet te vinden was.

Gr
Tatiana

loco 19-03-2009 13:38

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 199281)
elk initiatief van onze leden word van harte toegejuicht.

@Barry.
:roll:, :nono je moet het niet mooier maken dan het in werkelijkheid is :shock:.

Azazel 19-03-2009 14:01

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 199387)
@Barry.
:roll:, :nono je moet het niet mooier maken dan het in werkelijkheid is :shock:.

Met een beetje enthousiasme is niets mis Martine. ;-)

En ik maak niets mooier dan dat het is hoor, want ik zou niet weten waarom initiatieven, niet zouden worden toegejuicht. Misschien heb jij daar een idee over gezien je bovenstaande opmerking?

Groetjes,
Barry

loco 19-03-2009 15:09

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 199406)
Misschien heb jij daar een idee over gezien je bovenstaande opmerking?
Groetjes,
Barry

Ik denk dat het verstandiger is dat ik dit doodzwijg en hier niet verder op in ga ;-).

loco 19-03-2009 15:13

Quote:

Originally Posted by Tatti (Bericht 199286)
Hier in Belgie loopt de socialiteitstest, stabilisatie test of test sociaal gedrag altijd op de zelfde manier af, en word bij de meeste hondenscholen afgenomen

Denk dat de meesten leden van de NVTW dit eerder zullen steunen dan een VZH examen.

wolfwoman-stefanie 20-03-2009 11:11

Ik zat wat te neuzen op de site van de RVB,
en kwam het volgende tegen:

http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-beheer/juridische-uitspraken/uitspraken-tuchtcollege/

Volgens het clubblad van de NVTW, kunnen wij kiezen uit 2
'nieuwe' bestuursleden.
Volgens de site van de RVB, mag eentje zich niet beschikbar stellen.
Deze uitspraak is al op 10 dec. 2008 gedaan,
is dit niet bij de NVTW bekend ?
zo nee, een beetje slordig, zo ja,
waarom wordt dit dan in het clubblad van maart geplaatst.

SenE 20-03-2009 13:26

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 199483)
Ik zat wat te neuzen op de site van de RVB,
en kwam het volgende tegen:

http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-beheer/juridische-uitspraken/uitspraken-tuchtcollege/

'nieuwe' bestuursleden.

Oeps, ik denk dat veel mensen dit niet weten, of toch wel :shock: Wij wisten het in ieder geval niet;-)

loco 20-03-2009 13:54

OHW OHW OHW :shock: onze (interim) penningmeester heeft een strafblad bij het RvB :lol:.
Of dit nou wel of niet bekend is in het bestuur :roll:, er moet een andere penningmeester komen van het RvB ;-).

mijke 20-03-2009 14:54

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 199483)
'nieuwe' bestuursleden.

Inderdaad vreemd dat het bestuur dan deze kandidaat voorstelt.
En formeel kan deze kandidaat conform de regels van de RVBH niet benoemd op de datum van de ALV van de NVTW.

Maar naar alle waarschijnlijkheid komen dit soort uitspraken van het tuchtcollege (die gebaseerd zijn op het lid zijn van een niet door een RVBH erkende RV of kynologische groepering) binnenkort op losse schroeven te staan!
De NMA is nl een een onderzoek gestart naar de vraag of de Raad van Beheer artikel 6 van de mededingingswet overtreedt en artikel 81 van het EG verdrag. Inmiddels heeft de NMA hun tussentijdse conclusies bekend gemaakt.
Dus ik neem aan dat dit item zeker op de komende ALV van de RVBH in juni op de agenda zal staan en dat hier beslissingen over genomen moeten worden. :rock_3

Maar voorlopig gelden dus nog steeds de huidige regels van het KR van de RVBH! En kan m.i. de kandidaatstelling van het bestuur t.a.v. de betreffende dus niet.

Maar in principe zijn er natuurlijk ook gewoon drie vacatures waar de leden van de NVTW tegenkandidaten voor kunnen voordragen!:rock_3
Want ook voor een bestuurslid dat zich herkiesbaar stelt, kunnen leden natuurlijk een andere kandidaat voordragen!

Het voorstellen van een kandidaat moet ondersteund worden met 10 handtekeningen van leden.
Het lastige is alleen dat de NVTW geen ledenlijsten publiceert :cry: Mensen weten daardoor ook niet wie er allemaal lid zijn en/of hoe zij elkaar kunnen bereiken.

Maar ik denk dat als mensen zich kandidaat willen stellen voor een vacature er best meerdere leden zijn die dit willen ondersteunen, als zij er wat meer van weten en het een goede kandidaat vinden! :)

Dus mocht er een lid zich kandidaat willen stellen (of een ander lid weten die dit wil), maak dan gewoon gebruik van de mogelijkheden van dit forum!

Want hier kun je zowel in het forum als via PB of mail andere TsW eigenaren bereiken:)

mijke 20-03-2009 15:35

Omdat het niet meer over Activiteiten ging heb ik er een nieuw topic voor gemaakt:
ALV NVTW/ kandidaat stelling

Maar.. ik maakte met het verplaatsen van de bijdragen een domme fout!! :cry:
Doordat ik een verkeerde button gebruikte wordt er nu van iedere bijdrage steeds een kopie in beide topics geplaatst :shock:
Mijn excuses!!

Om nog meer verwarring te voorkomen zet ik het activiteiten topic op slot.
Wanneer iemand verder wil reageren op activiteiten , maak er dan svp een nieuw topic voor aan!

All times are GMT +2. The time now is 19:05.