Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Sport en training (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Waar ben je vandaag geweest met je TSW? (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=5037)

herder 04-01-2007 21:24

Waar ben je vandaag geweest met je TSW?

Ik zag een soortgelijk topic op een ander forum, en daar is het topic inmiddels 93 pagina's lang!! :D

En eigenlijk ben ik wel benieuwd waar iedereen zijn TSW allemaal mee naar toe neemt, van het rondje over de markt tot het examen op de hondenschool. En wat dan de evt. reacties /ervaringen zijn.

Aram ( & Gina ) zijn vandaag mee geweest naar de supermarkt, moesten natuurlijk wel even buiten wachten :D . Kunnen zich altijd even lekker uitleven naast de fiets.

Groetjes Bert.

SenE 04-01-2007 21:50

Wij zijn vandaag met Tuscani en Tuff aan het proef wandelen geweest op het strand Hargen aan Zee bij Schoorl. Dit voor de wandeling van de NVTW op 25 februari, meer hierover vind je bij een andere topic.

We hebben heerlijk genoten :cheesy:

http://www.wolfhond.org/aankondigingen/strand.jpg

Azazel 04-01-2007 22:05

Onze Shadow is vandaag bij mijn schoonouders geweest met samen met Breezer.. (hier heb ik nl. de hondenren staan).
Ik heb ze een uurtje geleden opgehaald en ze liggen nu te drogen in huis want ze waren erg nat en vies. :cheesy:
-----
Alvast een voorschot op morgen, dan ga ik met Shadow wandelen. Mijn schoonvader en zijn Indian dog Toka gaan ook mee. Kunnen Shadow en Toka lekker ravotten in het natuurgebied De Hamert wat hier op +/- 100 meter vandaan ligt. (in een gat als Wellerlooi wonen heeft ook z'n voordelen :mrgreen: )

Ik zal morgen wel een paar foto's plaatsen van de wandeling.....

Groeten,

Barry

Patty33 04-01-2007 22:27

Hallo :D

Ik ben vandaag met Jourdy zoals iedere dag een uur wezen wandelen op de Brunssummer heide (bos, veld, heide gebied)...

Vanmiddag een flink stuk door het natuurgebied hier vlakbij huis en daar stopte een jongeman op de fiets, niet vanwege mijn charmante uiterlijk :shock: (hihi), maar omdat hij helemaal verliefd was op Jourdy :D Wist meteen dat Jourdy een TW is en dat is hier in omgeving Landgraaf zeldzaam...maar de jongeman blijkt in een dierenzaak te werken, vandaar dat hij het wist, zei ie.
Oja..vlak van te voren heeft Jourdy nog een hond aan het schrikken gemaakt...dat was echt grappig. Jourdy ziet de hond enthousiast blaffend aan komen rennen, gaat in sluiphonding, de hond komt voor hem en Jourdy gaat weer staan... :bolt
weg was de andere hond...hahaha, dat zag echt maffig uit...

Mijn man is zojuist nog een flink stuk gaan lopen en toen stonden plots 2 verzopen mannekes bij ons achterom. De heren hadden een flinke bui moeten doorstaan...waar blijft de zomer?!?

Groetjes,
Patty

ps: Barry, mag Breezer morgen niet mee ? :(

Azazel 04-01-2007 23:19

Hoi Patty,

Breezer mag in principe best mee maar hij speelt niet graag met andere honden. Bovendien kan ik geen twee honden in de gaten houden en Breezer is erg dominant richting andere reuen en wil nog wel eens gaan knokken. Het is gewoonweg niet verstandig om ze dan beide mee te nemen.

Met Breezer ga ik meestal apart wandelen, hij vind dit prettiger want dan heeft ie mijn volledige aandacht en word hij niet continue in zijn kont gebeten door Shadow. :cheesy: Bovendien vind Breezer het geweldig om wat voor de baas te doen en doet Shadow dit niet. Dus neem als ik met Breezer de hort op ga altijd een frisbee of bal mee die hij apporteert voor me. Dat vind ie echt geweldig.

Die twee honden van mij zijn echt twee tegenpolen van elkaar.
Ik zeg wel eens tegen mijn vrouw dat Breezer een echte mensenhond is en Shadow meer een hondenhond is. :cheesy:
Breezer kan mij echt vol aanbidding aan gaan zitten kijken terwijl Shadow zoiets heeft van.. och daar heb je hem ook weer... :sleeping Terwijl Breezer andere honden weer nix aan vind. (behalve een loopse teef dan ... want dan issie er als de kippen bij) :saint

Maar ben niet bang hoor Patty... ik ben van Breezer net zo gek (zo niet gekker) als met Shadow, en hij krijgt zijn deel aandacht ook wel. :mrgreen:

Groetjes,

Barry

Patty33 05-01-2007 10:53

Hoi Barry,

Heerlijk om te lezen dat je zo rekening houd met en dus aandacht besteed aan de verschillende karakters van je honden...daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

Veel wandelplezier...hopelijk blijft het een beetje droog vandaag!

Groetjes,
Patty

Azazel 05-01-2007 17:13

Hoi Wolfdoggers,

Zoals gisteren al aangekondigd, de foto's van mijn wandeling met Shadow en Toka vandaag:

http://www.azazel.nl/website/5jan/1.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/2.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/3.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/4.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/5.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/6.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/7.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/8.JPG

http://www.azazel.nl/website/5jan/9.JPG

Een detail over de wandeling, we hadden bijna hertenbiefstuk gegeten vanavond maar Shadow kreeg het hert dattie tegenkwam niet te pakken. :mrgreen:
Dat word vanavond toch maar een pizza'tje in de oven schuiven dan...

groeten,

Barry

herder 05-01-2007 18:26

Heerlijke foto's Barry, vooral die waar ze met zijn tweeen naast elkaar rennen. Je kan daar de lach bij Shadow op zijn gezicht aflezen :D

Mooie Indiandog, een mooie diepe blik heeft tie in zijn ogen.

Ben net terug van een kilometertje of zes fietsen met ze, daarna :ffod . En dan kunnen ze lekker :sleeping

Groetjes Bert.

Patty33 05-01-2007 19:07

Wauw! Jullie hebben zo te zien op de foto's veel plezier gehad! :cheesy:

Vandaag heb ik kleine stukjes met Jourdy gelopen...hij had gisteravond laat tijdens de wandeling zich verstapt of ergens in getrapt...omdat we het niet zeker wisten en ik niks kon vinden, het onzekere voor het onzekere genomen en dus geen superlange wandeling vandaag.
Maar elke wandeling trok hij af-en-toe met zijn poot, ook als hij enthousiast op een andere hond reageerde...dus er moet iets zijn..

En ja hoor; zojuist heb ik tussen zijn tenen een bobbeltje ontdekt...een splinter? Als meneertje straks weer rustig ligt :wink: eens kijken of er iets in zit...

Groetjes,
Patty

flora 05-01-2007 20:37

hoi, net terug van het werk, even wat snacken en een kilometer of 6 lopen met de honden, lekker spannend in het donker!! het maakt de honden niet uit licht of donker, ik laat ze alleen niet los in het donker, te grote kans op jagen hier in de polder, en ik heb er geen zin in om nog eens in het donker te moeten zoeken naar 1 van de honden.
gisteren 13 kilometer gefietst, en tijdens de fietstocht nog verschillende activiteiten gedaan, zoals wandelen in het natuurgebied en door de betonpijpen kruipen en over de grote stapel betonpijpen heen. lache hoor, op een duur had laska de smaak te pakken, en daar ging ze weer door een pijp en weer terug.
was erg leuk om te zien!!!
groetjes flora, laska en dapper

casa lupo 06-01-2007 14:50

....trainen.....

Hallo,

Vandaag hebben we voor de tweede keer geoefend met onze Goraggia in het 'autoband trekken' dit omdat we binnenkort een step krijgen, en dit is een mooie oefening om te leren dat ze voor moet lopen ...

Ze vindt het helemaal te gek en staat al te springen als we het tuig tevoorschijn halen :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Ze deed het heel goed en ik ben heel erg trots op haar!!!! :thumbs

Heb ik leuke foto's gemaakt, maar weet niet hoe ik ze erbij moet zetten dus helaas .... :frown:

groetjes Willy

Azazel 06-01-2007 15:43

Hoi wolfdoggers,

Vandaag ben ik samen met mijn vrouw en twee honden wederom in het bos wezen wandelen. Jaja Breezer mocht ook een keer mee want het vrouwtje was erbij. :mrgreen:

Ze liggen nu op te drogen in de kennel (in de garage bij mij) en dan kunnen we over een uurtje lekker naar binnen.

Ik verheug me nu al op de wandeling die morgen gepland staat, en ben zeer benieuwd hoe Shadow op de zee zal reageren.
Ik hoop op goed weer en zal ook morgen weer de nodige foto's schieten die ik uiteraard hier weer zal plaatsen.

Bert, een geweldig topic en heel goed idee..!!

Willy,

Foto's kun je plaatsen op dezelfde manier als je het onderschrift hebt gemaakt. Dus: [img]URL[/img]

Groeten,

Barry

casa lupo 06-01-2007 15:57

Yep zeker een leuk topic ....

Tja Barry,

Ik zal maar bekennen dat ik het onderschrift niet zelf heb gemaakt :oops: maar mijn André .... en die is nu hard aan het werk ....
:(

groetjes Willy

herder 06-01-2007 20:34

Dank je Barry!

Ik las op het moto-guzzi forum het topic "wat heb je gedaan vandaag", dat bracht me op het idee :D

Leuk om te zien wat de Nederlandse TSW allemaal meemaakt met zijn baas en bazinnetje.

Vanmorgen met Aram & Gina gerend en paar keer geapporteerd. Vanavond nog even gaan fietsen met die twee. Ik had mijn gele hesje met fluoriserende strepen over mijn jas aangetrokken. Is voor sommige automobilisten geen overbodige luxe, dan zien ze me tenminste :shock: ( Jaja...ook de honden waren voorzien van een veiligheidsvestje :mrgreen: )

Groetjes Bert.

P.s. Veel plezier morgen allemaal met de wandeling. Wij hopen eerdags ook weer een keer van de partij te zijn!

Liesbeth 07-01-2007 17:02

Ik ben vandaag voor de eerste keer naar de hondenschool geweest met mijn nieuwe pup: Faro-Yuccah Les P'tits Loups d'Amour. In tegenstelling tot Jennah op die leeftijd, is Yuccah minder sociaal en iets banger naar vreemde mensen toe. Met andere honden gaat het prima! Yuccah heeft wel meer aandacht voor mij en is iets minder Oost-indisch doof dan Jennah :) Voorlopig althans! Al bij al viel het dus heel goed mee!
Met Jennah ben ik een halfuurtje gaan wandelen. Zij kon vandaag niet naar de hondenschool, want de uren van de puppyklas en de A-klas vallen samen... ik moet dus kiezen: OF met Jennah, OF met Yuccah... Maar gelukkig is het woensdag en zondag les, dus kunnen ze elk 1 maal per week gaan. Bovendien ben ik ook nog lid van een andere club, waar ze ook dinsdagavond naar de les kunnen. Maar dat valt dan weer samen met mijn cursus hondenfokker...
Ik probeer mijn aandacht wel zo goed mogelijk te verdelen over de 2... Ook ga ik steeds apart wandelen met de honden, zodat ze mij volledig voor zich hebben gedurende de hele wandeling!

Groetjes,

Liesbeth, Jennah & Yuccah

Patty33 08-01-2007 11:54

Gisteren hebben Jarno en Jourdy een klein avontuur beleefd.
Ze waren relaxt aan het wandelen, komt er plots een husky aangesjeesd...Jarno bleef maar even staan met Jourdy en zag toen een jonge dame aankomen rennen.
Bleek dat de eigenaresse van de husky aan het oefenen was met haar husky en de husky er geen zin meer in had :wink:

Terwijl de honden aan het spelen waren, zag Jarno dat Jourdy losgeraakt was en net op het moment dat hij stiekum probeerde Jourdy weer vast te pakken, kreeg Jourdy het door en :bolt
weg was ie...meters verder rent hij een normaal erg drukke straat op...gelukkig was het zondag en nog vroeg.
Er kwam 1 auto aan en die bestuurder was zich duidelijk aan het ergeren dat Jourdy op de straat liep, dus die toeterde eens.
Jourdy draait zich om en blijft op zijn gemak gewoon voor de auto staan om eens de bestuurder aan te kijken zo van 'wat moet je?' hihi..
Jarno was ondertussen de andere kant uit aan het rennen een parkeerterrein op, samen met de eigenaresse en de husky.
Gelukkig trok dat Jourdy's aandacht en kon Jarno uiteindelijk ons spook weer vastmaken.

Groetjes,
Patty

kobesen 08-01-2007 12:41

Afgelopen zaterdag mijn housewarmingparty gehad.
Mijn lieve monstertjes vonden het erg gezellig met al die mensen in huis. Natuurlijk waren de hapjes op de tafel erg interessant. Er verdwenen soesjes, blokjes kaas en worst in 1 hap in de maag van Denzel.
Hoe deed ie dat zonder dat wij er op tijd bij konden zijn?
Hij liep zonder naar de hapjes te kijken langs de tafel. Net alsof er niets aan de hand was, maakte toen een schijnbeweging en slokte een hele lading in eens op.

Ik heb met open mond staan kijken. :mrgreen: Hihihihihi hoezo tsjechen zijn je vaak een stappie voor. Nu zou je denken he, dat hebben we nu door dus een 2e keer zal het niet gebeuren. Helaas. Weer even niet in de gaten en een grote roze tong verdween in het bakje kip-kerriesalade. Raar. Het hele huis zat vol met tsjechenbezitters......... niemand die dit aan zag komen, of wel aan zag komen maar te laat was.

Mijn monster is erg goed in dit soort acties! Weet niet of ik nu trots moet zijn of teleurgesteld. :mrgreen:

Groetjes Kim

jolanda45 08-01-2007 19:40

Zondag gisteren dus voor het eerst met Borat naar de puppyspeelgroep geweest.
Hij vond het eerst maar niks al dat gesnuffel aan hem zijn staartje verdween dan ook helemaal tussen zijn achterpootjes...........na verloop van tijd werd meneer wat dapperder en begon ook maar eens rond te sjouwen en de andere pups te besnuffelen dit duurde niet lang of iedereen werd dan ook enthousiast begroet door hem.
Hij moest eerst eens even de kat uit de boom kijken. Thuis is hij de Indian dog al zo'n beetje de baas maar ja dit was wel heel vreemd ineens zoveel nieuwe indrukken.
De meeste mensen hadden nog nooit zo'n TSW gezien en waren ook helemaal weg van hem.
Hij zal daar dan ook de eerste zijn van zijn ras die naar de puppycursus gaat.
Moe en helemaal uitgeblust gingen wij weer op huis aan.

Groetjes Jolanda

casa lupo 08-01-2007 20:34

...foto ....

http://i65.photobucket.com/albums/h2...nd-trekken.jpg
Vandaag weer getraind met Goraggia, ze krijgt er steeds meer handigheid in en als ze ziet dat we haar tuig tevoorschijnhalen is ze haast niet meer te houden!

groetjes Willy

ps toch zelf geprobeert de foto erbij te doen nu even afwachten of het is gelukt ..!

herder 13-01-2007 18:46

Hoi,
vanmiddag even lekker uit wezen waaien in het "stilte-gebied" tussen Raamsdonksveer en Dongen. Maar twee fietsers tegen gekomen en verder de bekende kudde schappen, die blijven toch altijd interessant voor m.n. Aram en Gina :mrgreen:

Maar 't was weer lekker!

Gr. Bert & Gitta

Liesbeth 14-01-2007 12:37

Vandaag met Jennah naar de hondenschool geweest. Ze begint echt meer 'volwassen' te worden. Ze is heel gehoorzaam en ook apporteren begint heel goed te lukken. Waarschijnlijk ga ik binnekort beginnen met pakwerk, althans proberen. Als ik merk dat Jennah er plezier in heeft, wil ik haar dat niet ontnemen. Aan mijn arm hangen is namelijk haar favoriete spelletje! Benieuwd wat het gaat geven... Volgens mij gaat ze toch iets te 'soft' zijn daarvoor.
Het zal wel iets zijn voor binnen enkele maanden, want momenteel heb ik het te druk. Maar ik laat wel weten hoe het gegaan is!

groetjes,

liesbeth, Jennah en Yuccah

Azazel 15-01-2007 00:03

Vandaag ben ik met Shadje wezen fietsen... we hebben de route genomen langs de rivier de maas. Shadje heeft het eerste deel van de fietstocht(voor mij)/wandeltocht (voor hem) vast gezeten aan de springer. toen we eenmaal in veilig gebied waren (weg bij de rijksweg) heb ik hem losgelaten en heeft ie zonder springer meegelopen. Hij reageerde prima op de woorden "vrij"(wat inhoud dat ie los mag) en "volg" (wat inhoud dattie naast de fiets gaat lopen). Al met al heeft Shadje mijn vertrouwen in hem vandaag weer bevestigd en dat vind vind ik natuurlijk geweldig!! :mrgreen: Vanmiddag heb ik het de hondenren helemaal schoongemaakt met de hogedrukreiniger terwijl de honden in de ren aanwezig waren... en ze hebben em (de reiniger) intact gelaten gelukkig..
En nu liggen ze lekker thuis in de kamer samen met Poekie (de poes) te snurken...

Groeten,

Barry

Patty33 15-01-2007 10:31

Wij hebben sinds afgelopen woensdag een vriendinnetje voor Jourdy erbij :cheesy:
Nikki, een hollandse herder van vier-en-half jaar, via het dierenasiel.
Het klikt hartstikke goed tussen de twee honden :love
Helaas nog geen goede foto van Nikki en Nikki/Jourdy, omdat onze camera raar doet :frown:

Druk bezig met de kennel buiten te vergroten en gisteren aan het eind van de middag, was hij zover af, dat ze even erin konden spelen. Geweldig om te zien! Nikki kan Jourdy goed de baas blijven...toen ze even aan zijn jongeheer stond te snuffelen, zag je Jourdy superverbaasd staan kijken :sweetCyberM

Eigenlijk zou Nikki volgende week gesteriliseerd worden, maar madam is loops geworden...tot nu toe gedragen de twee zich nog prima tijdens het wandelen, zelfs gisteren tijdens het spelen geen probleem.
Maar voorkomen is beter als genezen, dus vanaf nu houden we ze gescheiden :mrgreen:

Groetjes,
Patty

SenE 15-01-2007 11:02

Veel succes met gescheiden houden, dat kan soms ook best nog een hele klus zijn. :wink:

Patty33 15-01-2007 11:22

Thanks! :D

Zie er ook best tegen op hoor: vooral als Nikki haar vruchtbare periode heeft :?

Zou het niet te hanteren zijn met de twee, dan mag Nikki een tijdje bij mijn schoonvader logeren :D

Groetjes,
Patty

casa lupo 15-01-2007 11:33

He Patty,

Wat leuk dat je er een speelmaatje bij hebt! dat is toch het leukste voor ze wat er is samen spelen .... alleen in jouw geval even voorzichtig zijn met 'spelletjes' :mrgreen:

Gisteren had ik hier echt het zondagochtend gevoel maar niet heus ... man lief had ochtenddienst dus om 4.30 uur op! toen ie weg was dacht zo ik kruip nog even onder de wol .. Fiero was het hier helemaal mee eens en kroop lekker bij me. Maar de andere dames waren klaarwakker en begonnen te keten... ik en Fiero probeerden het te negeren maar ze duiken boven op je , dus dekens over m'n kop maar om half zeven heb ik het maar opgegeven ... dus houtkachel aangemaakt en wat denk je gaan de dames slapen ... nu was het tijd voor wraak, dus .... heb ik ze eens flink voor een wandeling meegenomen die pestkoppen :mrgreen: :mrgreen: :twisted:

groetjes Willy

Patty33 15-01-2007 11:38

Hoi Willy,

Hihi...das zo herkenbaar! Hier vanmorgen precies hetzelfde!
Uiteraard ook wraak genomen :mrgreen:

Groetjes,
Patty

SenE 15-01-2007 12:20

Nou die van ons hebben al 5,6 km naast de fiets achter de rug.

We zijn nu officieel begonnen met onze UV training. Heb een excel sheet gemaakt trainingsschema van 14 wk uitgewerkt en ga onze eigen afstanden ernaast zetten. De eerste 4 weken hebben we dus duidelijk overgeslagen want daar komen ze niet boven de 5 km. Maar eens zien hoe het ons vergaat. :bolt

casa lupo 15-01-2007 12:40

Jaaaaaaaaaaaaa wraak is zoet he Patty :mrgreen: :mrgreen:

Hoop dat we op de hoogte gehouden worden van de vorderingen van het trainen ben heel benieuwd ... :)

Hier zijn we nog steeds druk met het band trainen elke dag een stukje en langzaam maar zeker steeds wat grotere afstanden en als het goed is krijgen we in februari de step :cheesy:

groetjes weer Willy

SenE 18-01-2007 10:38

Ik dacht laat ik vanochtend maar gaan fiesten, want als het vanmiddag echt zo gaat stormen is er niets aan dan sta je meer stil dan dat je vooruit komt.

Dus net lekker met beide gekken 4 km gefietst, regenpak aan, laarzen aan, pet op en fietsen maar. En volgens mij vonden ze het nog leuker dan normaal :mrgreen:

Liesbeth 18-01-2007 22:59

Hihi, gaan wandelen in het midden van de storm, samen met Jennah natuurlijk. Gewacht tot de storm heel hevig werd, goed ingepakt en dan naar buiten! Heerlijk! Jennah kon haar geluk niet op! Ze ging altijd met haar kop naar de wind staan en dan deed ze haar mond open. Zo bleef ze dan een hele tijd staan. We werden wel bijna de beek ingeblazen, maar de sfeer zat er goed in! Soms deed ik of ik 'in nood' was en dan wist Jennah echt niet meer wat te doen! Haar oogjes waren goud waard... Ze wou zo graag begrijpen wat er aan de hand was en mij helpen... Het klinkt altijd zo stom als je zoiets wil uitleggen, maar geloof mij... ik heb vandaag in Jennah's ogen gezien hoe slim een wolfhond is en hoe hij op zijn baas is gesteld. Alleen vind ik niet de juiste woorden om dit uit te leggen aan iemand die dat nog niet gezien heeft. Het was in elk geval geweldig!

Yuccah vind dit gure weer maar niks! Telkens ze 'in positie' staat om een plasje te doen, word ze weggeblazen! En dan kijkt ze heel verontwaardigd om zich heen, alsof ze de schuldige zoekt die haar altijd van haar plekje blaast! Uiteindelijk geeft ze het plassen dan maar op en probeert ze de wind uit te dagen voor een spelletje... Grappig, zo'n pup! Je kan er uren naar zitten kijken!

Groetjes,

liesbeth

kobesen 19-01-2007 00:15

In onze roedel moest het vrouwtje werken vandaag (avonddienst :x ). Normaal geen probleem. Heeppie en heeppie de kennel in buiten. Maar vanmorgen was ik er niet gerust op. Mijn buurvrouw (buuv) heeft een sleutel, maar moest 's middags naar Leeuwarden met de kleine. Dus had ik niemand die een oogje in het zeil kon houden op mijn 2 schatjes in de tuin.

Heeft mijn buuv de sleutel bij mijn andere buurman afgegeven en die is de hele middag en avond langsgeweest om te kijken of mijn schatjes het wel warm genoeg hadden. Iedere keer dat ie langs was geweest kreeg ik uitgebreidt verslag via de sms.

Wat heb ik toch een geweldige buurt!!!!!! Ik ga hier nooit meer weg!

Mijn schatjes hebben door de hele storm heen geslapen. Denzel kwam zelfs het nachthok niet eens uit en toen ik thuis was stond het hele spul te kwispelen bij de poort. :mrgreen:

Groetjes Kim

flora 20-01-2007 22:09

hallo, wij zijn vandaag naar ouwehands dierenpark geweest, voor onze hondjes, dapper, kruising van diversen, en laska, onze tsjech, de eerste keer in een dierentuin. en ondanks de regen hebben we ons kostelijk vermaakt met de reactie van onze honden. Dapper zag in ieder dier een kostelijk hapje, laska was erg onder de indruk van alles, keek wel nieuwsgierig naar alles, maar was onderdanig en hield alles heel goed in de gaten.
laska trok specifiek de aandacht van een leeuwin, dat was een beetje te veel van het goede voor haar, dat was de druppel.....toen vond ze het niet leuk meer. dapper vond het ook wel een beetje eng, maar laska probeerde echt te vluchten, de leeuw kwam ook wel erg direct op het glas afrennen en had alleen maar oog voor laska, wel schitterend hoor, om een keer zo'n leeuw van dichtbij te zien, wauw, ook al dacht laska daar niet zo over, haha.
al met al was het een erg leuke ervaring om met de honden in de dierentuin te zijn, een aanrader!!!!!

he barry kan je mij even uitleggen wat ik moet doen om fotos bij een bericht te plaatsen, misschien via een pb ofzo.
alvast bedankt, groetjes flora

SenE 22-01-2007 14:45

Ben net wezen fietsen met Tuff en Tuscani, ben ik halvewege gaat mijn veter om de trapper heen. :? En daar sta je dan met 2 Tsjechen aan de riem op 1 been en de andere er gekruist achter langs. Gelukkig kwam er net een wandelaar aan die vroeg of ze moest helpen, uiteraard een erg goed idee. Maar vroeg ze twijfelend kan dat met die 2 honden??? Ja hoor geen probleem doen niets (baasje is er toch bij). Maar ze durfde ze toch niet even vast te houden, dus ze ging voor de optie om de veter los te peuteren.

Volgende keer stop ik dus de veters een heel eind bij mijn schoenen in, want dit had raar kunnen aflopen. Gelukkig dat die wandelaar er was. :cheesy:

Al met al een lekkere 7,5 km gefietst, heerlijk in het zonnetje. En Tuff en Tuscani liggen nu lekker in het zonnetje te slapen!

Azazel 22-01-2007 17:12

Hoi Wolfdoggers,

Vandaag zat ik lekker thuis te studeren voor m'n tentamen programmeren en omdat ik wat suf werd hiervan ben ik vanmiddag met m'n twee bikkels een eindje wezen wandelen in het bos (of wat daar nog van over is na de storm van vorige week). Hieronder een impressie:

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/1.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/2.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/3.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/4.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/5.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/6.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/7.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/8.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/9.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/10.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/11.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/12.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/13.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/14.JPG

http://www.azazel.nl/wolfdog/bos/15.JPG

Groeten,

Barry

SenE 22-01-2007 17:20

En wederom erg mooie foto's :cheesy:

SenE 24-01-2007 15:57

Helaas zijn er maar weinig mensen die hun belevenissen met hun Tsjechen willen delen.

Niet te min zijn wij vandaag maar weer wezen fietsen. En ik weet niet wat het was, maar of ze beginnen te luisteren, of ze vonden het te koud, of ze hadden geen zin. Maar wonder boven wonder ze liepen een rustig en constant tempo van zo'n 14 a 15 km per uur, ze begonnen zelfs op dit tempo. In plaats van de gewone 18 /20 km per uur.

Wie weet werp het trainen nu toch vruchten af :bigok

casa lupo 24-01-2007 17:51

.... helaas is er momenteel weinig aan activiteiten te melden uit Casa Lupo, omdat twee van de drie loops zijn .... :frown:

En dat nou net nu het hier buiten zo mooi is :roll: ....

(mooie plaatjes weer Barry :cheesy: )

Azazel 24-01-2007 18:15

Hoi Wolfdoggers,

Vandaag had ik een dag vrijgenomen om nog wat extra te leren voor het mondeling tentamen programmeren dat voor vanavond gepland stond. Krijg ik om 15:00 uur vanmiddag een telefoontje dat het tentamen gecancelled is omdat de leraar ziek is. YESSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!! Loopschoenen aan en met Jut en Jul het bos in....!!!!!!!

Er lagen hele grote plassen water die waren bevroren en het was dus op sommige stukken schaatsen geblazen voor ze wat voor erg leuke bambi-tafrelen zorgde.. :mrgreen:

Groeten,

Barry

herder 24-01-2007 18:19

Lekkere foto's Barry.

Wat kan een hondenleven toch goed zijn!!

Groetjes Bert.

Patty33 24-01-2007 21:01

Nikki is nu op haar 13e dag ongeveer van haar loopsheid en nu op haar 2e 'piek-dag'...tot nu toe gedraagt Jourdy zich op wat zeuren af en toe en 'spring-op-Nikki-pogingen' na :roll: heel goed voor een reu :D

Behalve de dagelijkse aangelijnde wandelingen kunnen we hier dus nu ook niet veel ondernemen :(
We doen ons best de twee uit elkaar te houden en dat lukt tot nu toe dus hartstikke goed...toch hadden we vandaag bijna een bevruchte Nikki gehad, omdat een mevrouw haar loslopende hond niet terug riep, terwijl ik haar al meters van te voren waarschuwde dat ik een loopse hond bij me had. 'Goh, das vervelend hè, zo'n loopse hond' en verder doet ze niks :shock:
Dus ondertussen haar hond allerlei pogingen aan het doen om op Nikki te klimmen! Na een keihard schreeuwende NEE van mij en een flinke ruk aan mijn twee honden, een trappende beweging (ga natuurlijk een hond niet echt schoppen) richting de vreemde hond, kreeg ik mijn honden mee gelukkig en kwam mevrouw tot besef, dat ze haar hond toch echt even moest vast maken: 'loop maar vlug door, ik maak mijn hond wel vast'...
Goh..nu al? :twisted: :twisted: :twisted:
Ik ben dus al tierend :cussing door gelopen, dat sommige mensen dus echt onnozel zijn! :oops:

Wat zal onze roedel blij zijn als de loopsheid voorbij is! :smile-l

Groetjes,
Patty

SenE 24-01-2007 23:31

Zijn wij even blij dat we Tuscani hebben laten helpen. En wat betreft onze kleintjes, de puli is geholpen, maar heeft nog wel jaren zijn pleziertjes gehad met de schapendoes teefjes van mij ouders, want dekken en koppelen deed ie nog steeds. Wel erg zinnig hoor hij vond ze niet allemaal leuk. Nu is hij bijna 13 en een echte oude hond dus ik denk dat onze schapendoes 8mnd geen last meer van hem zal hebben. En Tuff en de schapendoes komen toch nooit bij elkaar behalve als er een kennelpaneel tussen zit.

Patty33 25-01-2007 09:18

Wij hadden Nikki ook willen laten helpen...helaas werd ze dus loops een week voor de geplande ingreep :(

Omdat we haar via de dierenbescherming hebben - inmiddels al weer twee weken :D wisten we niks van haar, dus het was een gok. Maar over drie maanden gaat ze alsnog onder het mes, want Jourdy heeft zich tot nu toe prima gedragen, echter over 6 maanden zou dat wel eens heel anders kunnen zijn.

Achteraf gezien maar beter ook; over drie maanden is Nikki meer vertrouwd met ons en is de nieuwigheid voor Jourdy eraf...kan Nikki dan tenminste rustig herstellen van de ingreep.

Groetjes,
Patty

laszlo 25-01-2007 11:08

K'heb maar weer besloten om te gaan hardlopen. Dus heel braaf volgens een beginnersschema. Laszlo mee, want die vindt het helemaal geweldig.
:motz , wat loopt je conditie hard achteruit als je een tijdje niets doet! Voor Laszlo was het een peuleschil hè. Ik loop daar te hijgen alsof ik een marathon achter de rug heb en hij heeft z'n bek nog niet open :sooo_hapy.

:heul Het is zo oneerlijk!!! :heul

herder 25-01-2007 12:53

Oooh dat ken ik :cheesy: Zelf bek-af, met trillende handen proberen de voordeursleutel in het slot te krijgen.........

En dan Aram & Gina naast me met zo'n blik van; We mogen toch hopen dat dit de warming-up was hè! :twisted:

Maar het is wel veel leuker met honden hardlopen dan zonder!

Groetjes Bert.

Patty33 25-01-2007 13:17

:roflmao :roflmao :roflmao

Misschien ook eens proberen op vier ledematen vooruit te komen? :mrgreen:

Groetjes,
Patty

SenE 25-01-2007 16:40

Zo Edwin kon vanmiddag thuis werken en je snapt het natuurlijk wel, de zon schijnt, alles is mooi wit etc. Dus Tsjechen in de auto en heerlijk naar Bakkeveen de heide route gelopen. Stukje door het bos en de rest over de heide tussen de schaapjes en hooglanders door. Heerlijk :grosscool

casa lupo 25-01-2007 17:17

.... en ja hoor vandaag nummer drie ook loops ... zie je het al voor je Patty .. ik ga hier dus ook al schreeuwend met de honden uit, het liefst zo vroeg mogelijk en zo laat mogelijk want er lopen hier nogal wat honden (reuen) los op hun erf ........ :krach en als je dan langsloopt ... tja dan krijg je ze haast niet weg :twisted: want denk maar niet dat ze hun hond roepen laat staan aanlijnen!
...........ik zou erg blij zijn als het weer over is ......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

SenE 25-01-2007 18:05

Quote:

Originally Posted by casa lupo
.... en ja hoor vandaag nummer drie ook loops ... zie je het al voor je Patty .. ik ga hier dus ook al schreeuwend met de honden uit, het liefst zo vroeg mogelijk en zo laat mogelijk want er lopen hier nogal wat honden (reuen) los op hun erf ........ :krach en als je dan langsloopt ... tja dan krijg je ze haast niet weg :twisted: want denk maar niet dat ze hun hond roepen laat staan aanlijnen!
...........ik zou erg blij zijn als het weer over is ......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wat een ellende !!!!!

Patty33 25-01-2007 21:04

Ik zie het inderdaad helemaal voor me...ben je onderhand nog niet gevierendeeld of zo?

Heb nog nooit een teef gehad, die niet gesteriliseerd was, dus die loopsheid is nieuw voor me...maar volgens mij zit Nikki vandaag op de piek van haar piek zeg maar...sjonge jonge..wat was Jourdy lastig vandaag :evil:
Paar keer flink met hem aan de stok gehad en schreeuwen als een speenvarken, terwijl ik hem nog nauwelijks bij zijn nekvel vasthad. :shock:
Het is een echte Tjech, dus dat doet ie zowiezo als snel, de aansteller...maar vandaag was ie wel heel overdreven bezig zeg... :roll:

Begin onderhand wel steeds meer last van mijn spieren en stem te krijgen, vanwege het in bedwang houden van mijn monstertjes :( Dus als die loopsheid voorbij is, mogen Jut&Jul de hele dag buiten spelen en lig ik ondertussen plat op de bank :wink:

Groetjes,
Patty

casa lupo 25-01-2007 21:13

....stem kwijt ...armen ook zo'n beetje kwijt .... geduld af en toe kwijt ..... :twisted: :twisted: :twisted: een gedachte houdt me op de been, als het over is is het ook over voor iedereen en heb je niet weer een volgende ........ :ail

hmmmmmmmmmmmm dat van die bank en buiten spelen is echt een heeeeeeeeeeel goed idee :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Liesbeth 27-01-2007 12:31

Ik ben vandaag samen met Jennah naar de beenhouwer geweest. Ik maak mevrouwtje even vast aan een paal buiten wanneer ik binnenga en als ik terug buiten kom, is er geen Tsjech meer te bespeuren. Aan de paal zelf hangt het restant van wat Jennah haar leiband was, in 2 gebeten. Terwijl ik daar helemaal aangedaan naar die paal sta te staren, komt Jennah plots tevoorschijn. Ze lag amper 2 meter verder in wat struikgewas, alsof ze haar verstopte om eerst even te kunnen genieten van mijn gezicht wanneer ik zou merken dat ze verdwenen was. Ze leek zich van geen kwaad bewust en ze keek me aan om te zeggen 'gaan we nu weer naar huis of wacht je nog op iets?' Ik die halve leiband weer vastgeknoopt aan haar halsband en zo verder naar huis.
En ik heb geen moment getreurd om mijn mooie lederen leiband!! Ik was al blij dat Jennah nog steeds op mij aan het wachten was! De beenhouwer is namelijk vlak langs een hele drukke baan en die bewuste paal waar Jennah aan vast hing, zo'n 4 meter van die drukke baan verwijderd! Godzijdank dat Jennah het niet in haar hoofd kreeg om even in haar eentje een ommetje te maken, in afwachting tot het baasje terug was. (Ik was hoogstens 5min. binnen, maar je ziet, het is vlug gebeurt)

in elk geval: ik ben zo opgelucht dat het goed is afgelopen, dat ik het even met iemand wou delen.

groetjes

Liesbeth en Jennah

PS: Dit was lederen leiband nummer 2 deze week die doormidden ging. Beide nadat ze tussen Jennah's tanden terecht waren gekomen... Och, er zijn ergere dingen in het leven zeker.

casa lupo 27-01-2007 13:53

ohhhhhhhhh je hebt echt geluk gehad :cheesy: ben blij dat het allemaal zo goed afgelopen is :cheesy: en wat is dan een riempje meer of minder :roll:

Goed gedaan hoor van je trouwe Jennah :bigok

Patty33 27-01-2007 14:10

Dat zal inderdaad even schrikken zijn geweest!
Riemen overknagen...dat kunnen Tjechen als de beste :(

Wij gebruiken dan nu ook van die nylon-dikke touw-achtige riemen. Die houden het al ruim een half jaar nu :wink:

Hier was gisteravond een laagje sneeuw gevallen met een frustie Jourdy en loopse Nikki, zijn we vanmorgen met z'n vieren een stuk gaan lopen...de sneeuw was op veel plaatsen weg, op sommige plekken van die gladde ijslagen geworden...laat ik het zo zeggen; we hebben het overleefd :mrgreen:

Groetjes,
Patty

casa lupo 30-01-2007 20:29

Jaaaaaaaaaa we hebben onze step sinds zondag en dus wordt er nu elke dag geoefend! vandaag voor het eerst met z'n tweeen voor de step en dat gaat al heel goed :sooo_hapy

flora 07-02-2007 22:42

van het weekend met de honden met de trein op pad geweest, naar mijn moeder toe, die woont vlakbij maastricht. dat betekent bijna 2 uur in de trein. ondanks dat ze wel vaker in de trein zijn geweest, laska toch nooit zo lang, maar het ging heel erg goed, af en toe even met de poten op de vensterbank om te kijken wat er buiten aan de hand was en voor de rest lekker een beetje chillen en mooie koppen trekken voor de andere treinreizigers, wat krijg je dan een complimentjes zeg!!!
bij mijn moeder zijn we op de brummense heide wezen wandelen, erg gaaf en groot en gelukkig anders dan de polder, die kennen we nu wel.
ook lekker gefietst, op zoek naar leuke plekjes, en we hebben een leuk bos gevonden, super!!
het weer werkte gelukkig ook mee. we hebben dus gewoon een heerlijk weekend gehad.
groetjes flora, laska en dapper

wolfwoman-stefanie 08-02-2007 00:00

Hey Flora
Das pas lekker genieten met je honden :wink:

Wij hebben zondag ook lekker gewandeld :mrgreen:
(zie topic: 1e wandeling TWK in 2007)
Had maandag wel spierpijn :(
ik maak nooit zulke lange wandelingen :oops: (2 1/2 uur)

Koos 08-02-2007 11:08

Hee, Stefanie,

Dan mag je wel wat meer aan je conditie gaan doen, want ik neem aan, dat de TWK meer van dit soort wandelingen zal organiseren.

Zelfs Koos heeft geen problemen tot nu toe,

Groetjes,

letty

casa lupo 08-02-2007 11:40

... ach gaan we toch even een pre twk wandeling conditie programma maken ... met ook armspieroefeningen voor de trekkracht ..... :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Koos 08-02-2007 11:51

Goed idee, Willy,

Nieuw initiatief voor de vereniging.

Schrijf jij het oefenprogramma ervoor,

Letty

wolfwoman-stefanie 08-02-2007 12:17

Daarom zijn de wandelingen ook zo leuk, :mrgreen:
Leuk voor de hond.....
en goed voor mijn conditie :sooo_hapy

casa lupo 08-02-2007 13:14

Hoi Letty wil ik wel doen hoor ... komt ie .... verzamel zoveel mogelijk honden aan de riem ... op z'n minst twee aan iedere hand en begin eerst maar eens voorzichtig met een blokje om en daarna het langzaam opvoeren tot je het op den duur toch minstens een paar uur vol houd ..... :mrgreen:

resultaat .... de spierbalsem industrie krijgt een enorme opleving ....en de buurt lacht zich krom of ... sluit uit angst ramen en deuren ..... :cheesy:

kobesen 08-02-2007 15:33

hehehehehehe ik zie het bij bepaalde mensen al voor me, hahahahahahaha kom niet meer bij!!!!! :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Koos 08-02-2007 16:26

Kim,

Al lig je dubbel van het lachen en zie je het helemaal voor je, voor jou zou het ook een uitkomst zijn, ook al heb je er maar twee

Letty

kobesen 08-02-2007 16:44

hehehe aan iedere hand 1. En maar schouwen. Maareh mijn armspieren ben ik nu ook aan het trainen. We hebben een systeemstoring. Dus kunnen we niks en hebben we het golfsetje maar weer uit de kast gehaald en zijn aan het golven hier. De rest van de teamleiders lopen rond met speelgoed geweertjes. Ach je moet toch was.
Ik ga weer even een balletje slaan.....hahahahahaah :mrgreen:

casa lupo 08-02-2007 19:09

Naast het maken van een trainingsschema voor TWK wandelingen (trouwens dat schema is bij ons dagelijkse realiteit moet ik bekennen ... :oops: ... sommige in de buurt moeten lachen :cheesy: en andere vluchten :evil: ).

Hebben we eindelijk sneeuw gekregen en genieten daar met het hele roedel van in de tuin 8)

http://i65.photobucket.com/albums/h2..._bewerkt-1.jpg

Patty33 09-02-2007 09:25

Nikki is sinds afgelopen maandagavond niet meer loops :D
dus de afgelopen dagen hebben Jourdy en Nikki heerlijk kunnen spelen - wel nog onder toezicht, omdat ze ruim drie weken alleen naar elkaar hebben kunnen kijken...en de 1e keer spelen gingen ze dan ook vol er tegen aan! Geweldig te zien! :cheesy:

Gisterochtend (donderdag) hadden we ook sneeuw hier en dat was dolle pret :roflmao
Had mijn mobieltje bij me, dus paar leuke foto's gemaakt en die wilde ik natuurlijk ook hier even showen...een uur bezig geweest om uit te zoeken hoe ik de foto's van de telefoon op de pc moest krijgen...programma geïnstalleerd enzo...om er uiteindelijk achter te komen, dat ik niet het juiste usb-kabeltje heb :evil:
Dat was dus even een WUHUU WUHUU WUHUU moment :(

Vandaag is de sneeuw weer helemaal verdwenen :cry:
Ach ja...laat die lente dan maar komen :mrgreen:

Groetjes,
Patty

Liesbeth 09-02-2007 14:04

Wij hadden gisteren ook sneeuw (zo'n 20 cm zelfs!), maar tegen de avond was hij alweer verdwenen. Jennah en Yuccah vonden het ook geweldig en ze liepen maar in dat witte spul te happen... Ik heb ook enkele mooie foto's van gisteren, maar ik heb nog altijd niet door hoe ik een foto kan toevoegen... :frown:

liesbeth

SenE 09-02-2007 15:45

Ben best wel een beetje jaloers, wij hebben bijna niets gehad. Het was net een beetje wit, maar op de paden en straten bleef het niet eens liggen :heul

Patty33 09-02-2007 15:53

Bij ons was het ook niet superveel hoor, net genoeg dat we er even in hebben kunnen spelen :D en toen was het weer grotendeels verdwenen :?

Er lagen vanmorgen nog her en der wat sneeuw-ijs-resten, die Jourdy uiteraard probeerde op te vreten :evil:

Sinds het begin van de middag schijnt hier regelmatig de zon en dan is het al best warm :cheesy:

Groetjes,
Patty

graa4516 09-02-2007 19:00

Hei, willy,

Die foto van Zoef de Haas is ook geweldig,

Letty

SenE 09-02-2007 19:10

Wij zijn net terug van 7,5 km fietsen met Tuff en Tuscani, de honden vonden het zo als gewoonlijk prachtig. Bij ons zijn zo ongeveer de oren, neus en vingers eraf gevroren. BRRRRRR wat is het dan koud. :errr

Liesbeth 10-02-2007 15:42

Ik ben net een uurtje gaan wandelen met Jennah. Ik zoek een mooie route van ongeveer een anderhalf tot twee uur, om eventueel eens een wandeling te organiseren met CSW Belgium. Maar het is hier een beetje regenachtig vandaag, dus durfde niet té ver te gaan, in het geval het plots heel hard moest beginnen regenen... En bovendien was de kleinste nog thuis, in de bench. En als ze haar mama (mij dus :mrgreen: ) mist, durft ze al eens te plassen in haar bench. En dan laat ik haar liever niet te lang alleen. Maar alles is droog gebleven! Gisterenavond bleef ze zelfs 4 uur alleen in de bench, zonder een plasje. Normaal gaat Yuccah ALTIJD mee met de auto, maar gisteren besloten we om eens 'onder ons 2' naar de film te gaan. Anders gaat Yuccah ook dan mee, en dan blijft ze in de auto zolang de film duurt. Yuccah vind het heerlijk om in de auto te zitten... :)

Groetjes enne... dat het inderdaad maar gauw lente (of zomer) wordt!

Liesbeth

casa lupo 10-02-2007 18:02

Ja grappig effect he, zoef heeft trouwens vandaag 'geholpen' palen in de grond te zetten voor het nieuwe speelterrein voor ze.... vakkundig was ze vast begonnen te graven en verder loopt ze je als een dolle uit te dagen ...... :roll: :cheesy:

SenE 10-02-2007 18:48

Tuff loopt altijd weg met de teer palen voor in het land 10 dik en 180 tot 200 cm lang. Alsof het niets is :D

casa lupo 10-02-2007 19:42

ja en jij er achteraan rennen zeker .... :twisted:

SenE 10-02-2007 21:49

Nee hoor hem roepen helpt ook, komt ie weer terug met die rot paal. Dan alleen oppassen dat hij je niet onderste boven loopt met dat onmogelijke ding :bolt

laszlo 10-02-2007 23:16

heb je nog mazzel :cheesy: .

Laszlo komt ook terug :saint , maar zonder paal :twisted: !

SenE 11-02-2007 15:37

Zo wij hebben net lekker 5 km in Dwingeloo gelopen, regenjas en laarzen aan . Heerlijk !

En wat zijn die hondjes dan lief achterin de auto op de terugweg, liggen ze eindelijk eens lekker te slapen :wink:

casa lupo 15-02-2007 16:51

Vandaag maar weer eens met de step getraind en .... voor het eerst de puppy's erbij aan de stake out .... :cheesy:

http://i65.photobucket.com/albums/h2...0070215040.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h2...0070215008.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h2...0070215016.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h2...0070215003.jpg :cheesy:

Patty33 15-02-2007 17:40

Heerlijk weer vandaag! Eindelijk :cheesy:
Nikki en Jourdy hebben heerlijk buiten kunnen spelen :sooo_hapy

ehm...wat is een stake out? :ehmmm

groetjes,
Patty

casa lupo 15-02-2007 18:18

Een stake out is een ketting/lijn met zijlijnen/kettingen waaraan je je honden even vast kan zetten terwijl je je step of kar klaarzet voor vertrek .... :wink:

Liesbeth 15-02-2007 18:36

Gemakkelijk zeg, zo'n stake out!!
Maar eh... is dat ding wolfhond-proof?
Is het in de grond vastgemaakt ofzo? Trekken ze het er dan niet uit? Is het veilig om ze voor langere tijd aan zo'n ding te laten hangen?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben op zoek naar iets in die aard. Wij zouden namelijk graag eens voor enkele weken op trektocht gaan, met de honden. Gewoon een rugzak, een tentje en wandelen... zonder kaart of niks. Maar we zijn er nog niet goed uit hoe we de honden 's nacht zonder gevaar kunnen vastmaken. Vandaar mijn interesse...

groetjes,

Liesbeth

casa lupo 15-02-2007 19:09

Ja onze stake out is wolfproof, hij gaat aan iedere kant van de ketting met twee enorme pinnen in de grond ... kan helaas even geen close up'je bijvoegen op dit moment :(

Heel handig want je hebt gewoon lekker even je handen vrij ..

onze stake out is zelfgemaakt maar je kunt ook even kijken op de site van www.cooldogs.nl daar vind je ook hele goeie kant en klaar :D (staan hele husky team's aan dus het kan wat hebben :cheesy: )

enne vragen geeft niks hoor daar is het forum voor :D

SenE 15-02-2007 19:28

Wij zagen op de foto's van ik weet niet meer wie. Dat op de laatste wandeling ook iemand zijn honden met een ketting had vast gezet aan een boom of hek. Is een goed idee want Tufje vreet zijn riem anders door, al zal hij ook een poging doen bij een ketting als het hem te lang duurt. Of hij iets ziet waar hij perse heen moet op zijn manier.

:cheesy:

Koos 15-02-2007 19:56

Hallo,

In de zomerkampen in Tsjechie en Slowakije is het heel normaal, dat de honden aan een ketting liggen.

Ze worden dan vastgebonden aan een boom of dikke paal van b.v. een hek.

Zelf heb ik ook kettingen van vier meter met aan elke kant een heeeele steviger Musketon, zodat je de ketting op elke lengte kan maken en de andere musketon gaat aan de halsband of tuig van de hond zelf.

Zo ben je er zeker van, dat de riemen die je bij je hebt niet tot miniscuul kleine stukjes worden.

Advies, neem wel een behoorlijk zware ketting, cq materiaal, want een licht ketting trekken ze de ogen zo open en dan heeft het nog niet geholpen.

Misschien is dit een tip voor Liesbeth en een boom is meestal wel in de buurt, die trekken ze ook niet zo gauw om,

Succes,

Letty

casa lupo 15-02-2007 20:04

Dat is een hele goeie Letty had ik er nog niet eens bijgezet .....
De schakels moeten stevig genoeg zijn ...type heavy anders gaan ze er zo met een stuk ketting vandoor .... :twisted:

Bij de stake out heb je een grondketting met eraan om de zo'n 1,5m een zijketting zodat de honden wel bij elkaar met niet door elkaar heengaan ......

O ja en ga je voor de book kies dan een stevige dikke :evil: :cheesy: :cheesy:

Patty33 15-02-2007 20:50

Wij maken ook gebruik van kettingen...uiteraard moet de ketting van goed materiaal zijn, echter let op dat hij niet te zwaar wordt!
De 1e ketting die we hadden aangeschaft, bleek te zwaar...Jourdy kwam nauwelijks nog van zijn plek af :shock:
Lijkt me wel de bedoeling dat je hond nog iets van bewegings-mogelijkheid heeft :wink:

Groetjes,
Patty

casa lupo 15-02-2007 21:21

Ja het is niet de bedoeling dat je hond gelijk helemaal niet meer van z'n plekkie komt wij hebben gelaste of ook wel dichte schakels die kunnen ze niet open trekken ... :wink:

Staaldraad met plastic erom zie je ook wel eens maar is geen aanrader als ze erop gaan kauwen kan het plastic stuk gaan en kunnen ze kleine stukjes metaal binnenkrijgen met alle gevolgen van dien :frown:

groetjes

Koos 15-02-2007 21:47

Natuurlijk bedoelde ik ook niet zo'n keting waarmee je een mammoettanker aan vast kunt leggen maar er zijn van die hele dunne kettingen, waarvan mensen denken, dat dat wel kan, maar daar trekken onze Tsjechjes zich dwars door heen.

Dus een beetje stevige ketting moet het toch wel zijn.

Letty

Patty33 15-02-2007 22:47

...en b.v. een stevige dikke boom werkt ook 'veiliger' als zo'n paal/pin die je in de grond kunt draaien...als je jeTjech wat langer wilt vastmaken en hij gaat zich vervelen, kan het gebeuren dat hij/zij de pin uit de grond gaat graven en dan er vandoor gaat... :bolt

ik wist het gelukkig te voorkomen... :mrgreen:

groetjes,
Patty

Liesbeth 15-02-2007 23:44

Hallo,

Bedankt voor het advies! Dat ze zelfs kettingen overtrekken heb ik ook al gemerkt... Na mijn leren leibanden ben ik voor een zo'n ijzeren gegaan, maar die heeft het ook maar 2 dagen uitgehouden. Nu heb ik een hele zware soort nylon leiband, maar haar ergens vastmaken doe ik niet meer. Met het juiste materiaal moet het wel lukken, dus ik kijk eens rond naar die stake out en andere mogelijke dingen...

Ik ben net terug van Jennah's eerste les PAKWERK!
En ze vond het heeeeerlijk! Ik dacht eigenlijk gewoon eens te gaan kijken, maar voor ik het wist stond ik zelf op het terrein. Ik zag Jennah nog nooit zo tekeergaan! Het was één groot spel voor haar en ze was zo opgewonden dat ze zelfs begon te ... blaffen! Dat deed ze nog nooit! Heel fier liep ze rond met 'dat ding' dat ze wist te bemachtigen van die man (ben nog niet zo thuis in de vaktermen, zoals je ziet :mrgreen: ) Na nog geen 10 minuten was Jennah dood-dood-op! Ongelofelijk! Daar moet ik anders 2-3 of zelfs 4 uur voor wandelen! Volgende week gaan we zeker terug en hopelijk blijft Jennah het zo leuk vinden!

Die kleinste van ons is vandaag een uurtje in de buitenkennel geweest, naast Jennah en Sophie (mijn labrador). En ook zij is nu doodmoe van zich de hele tijd op te winden. Ze wou zo graag korter bij Jennah zijn, maar haar tandjes zijn nog niet sterk genoeg voor de tralies... :twisted: Ze is net aan het wisselen, en soms zag je haar even slikken: een tandje binnen.

Mijn kleine meisjes worden groot... Iedereen die op dit moment een pup(je) heeft: pak het af en toe maar eens op de schoot, want binnen enkele maanden gaat het niet meer! :frown:

Groetjes,

Liesbeth

casa lupo 16-02-2007 09:26

Ja die draaipinnen is echt niks, voor je het weet loopt je wolfje met de pin in z'n bek, zoals we zelf hebben meegemaakt :shock:

Een stake out pin sla je in de grond (wel altijd allebei gebruiken met de grondketting :D )

Het gaat hard he met die kleintjes ... hier zijn ze nu ruim 10 weken maar voor je het weet zijn het van die grote lummels ...

Een voordeel hier, onze jongste Tsjech (3 jaar)wil nog altijd lekker op schoot :D :D :D

Zo'n trektocht met je honden is echt een geweldig idee, wij nemen onze honden ook altijd mee op vakantie en het is heerlijk samen met ze in de natuur te zijn, bovendien wilken een Tsjechen altijd bij je zijn dus die hebben de tijd van hun leven! :mrgreen:

Liesbeth 16-02-2007 18:31

hihi, ik moet plots denken aan iets...
Heb gisteren bij mijn eerste les pakwerk even op mijn tanden moeten bijten... Ik was daar als enige met een Tsjech tussen allemaal Mechelse Herders. Jennah had net gedaan met haar eerste oefeningen en ik wou dus even informeren hoe ze het deed en of ze dachten dat dit iets voor Jennah zou zijn. Zegt die man zo dat er alvast helemaal niks agressiviteit in Jennah zit (wat ik al wel wist), maar dat ze wel een goede beet heeft en goed vasthoud. Ook wist hij nog te vermelden dat ze een HEEL RUSTIGE EN KALME hond is :cheesy:
Gelukkig ziet die man dan niet wat ik daar een hele dag voor heb moeten doen, om haar tegen het einde van de avond kalm te krijgen :mrgreen: Was speciaal al een goed stukje gaan wandelen en daarbovenop een halfuurtje intensief met haar gespeeld. Anders was er toch geen huis mee te houden op die hondenschool :twisted:
Maar ik vond het eigenlijk wel een compliment dat Jennah zo'n rustige en beheerste indruk maakte daar!

Groetjes en prettig weekend,

Liesbeth

casa lupo 16-02-2007 19:03

:cheesy: ... geweldig gedaan Liesbeth :cheesy: ....
Laat ze maar mooi in die waan :twisted:
Als wij ze meenemen met uit eten gaan gedragen ze zich ook altijd voorbeeldig :o we vertellen er dan niet bij dat we ze eerst moe gemaakt hebben nee hoor zo lief zijn altijd zeggen we dan...... :lol:

Ratheiser 18-02-2007 15:57

Ik was vanochtend met Dvoeka wandelen in het buurserzand (doen we regelmatig). Het was gewoon gigantisch. Je hebt er echt het gevoel verplaatst te zijn naar een oertijdperk. Een echte aanrader voor elke nepwolvengek, eh sorry, ik bedoel uiteraard TWH-bezitter.

Gershom

Azazel 18-02-2007 16:18

Hoi Wolfdoggers,

Ik ben vandaag met Shadow weer 10 km wezen fietsen.
Op zicht niet zo veel nieuws onder de horizon behalve dan dat ik in de laatste kilometer een lekker voorband kreeg. Kon ik het laatste stuk gaan hardlopen met de fiets en hond aan de hand (Training UV examen).
Ik was en ben kapot.. hehe. Ga zodadelijk ff de voorband plakken. :mrgreen:

Groetjes,

Barry

Sten 19-02-2007 15:45

Fietsen zit er voor Wilson ff nog nie in. Wandelen ook amper, haha. Zo grappig als ie dan begint te lopen naast Kyra. Hij doet haar continu precies na, zelfs binnen. Fietsen met Kyra gaat prima. Zelf mountainbike k veel met vrienden en nog een Weiermaraner (of zoiets;)). Ongelofelijk wat een snelheid die beesten hebben. Als wij via het pad fietsen en de honden door het bos zijn ze nog steeds drie keer zo snel. Niet te houden gewoon.

Vandaag even alleen gaan lopen met de kleine en t valt me op dat die nu al redelijk dominant is. Zo kwam k een kleine border terrier tegen die t uiteindelijk toch echt moest ontgelden.. Vroeg me eigenlijk af of jullie ook allemaal zoveel aandacht krijgen met een gewone wandeling. Echt iedereen vraagt mij wat voor hond het is, waar die vandaan komt, en wat voor soort ras de TSW dan wel nie is. Zelfs een half uur staan praten met twee mensen met Duitse herders die er nog nooit van hadden gehoord maar hem toch wel heul erg interessant vonden, haha! Hebben jullie hier allemaal ook nog steeds "last" van of houdt dat uiteindelijk wel op naarmate die ouder wordt?

SenE 19-02-2007 16:02

Nee hoor dat blijft, iedereen blijft vragen wat het voor hond is of ze schelden hem uit voor Saarloos. Maar ach dat is in ieder geval beter dan Husky :twisted:

Nu vinden ze hem nog schattig straks lopen ze met een boog om hem heen want iedereen gaat er dan maar voor het gemak vanuit dat ie wel niet lief zal zijn :wink:

Leuk te horen dat het zo goed gaat tussen Wilson en Kyra :cheesy:

SenE 19-02-2007 18:11

Wij hebben het vandaag wat rustig aan gedaan een klein rondje gefietst 4,6 km :wink:

All times are GMT +2. The time now is 19:04.