Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-07-2004, 23:59   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Een pup of een wat oudere hond?

Hallo aan al degenen die nu nog niet op vakantie zijn, of al geweest zijn

Vandaag heb ik een nieuw artikeltje geplaatst om eens de aandacht te vragen voor de wat oudere TsW's waar een nieuw tehuis voor wordt gezocht.

Want wanneer mensen een hond willen aanschaffen, denken ze haast altijd automatisch dat het dan vanzelfsprekend een pup zal moeten zijn.

Maar ik ken gelukkig ook tig voorbeelden van mensen die een wat oudere hond namen en daar tot op heden meer dan blij om zijn!!!

Daarom wil ik ook alle lezers van wolfdog ook vragen om eens te overwegen of ze een plaatsje hebben voor een "2e hands" hond.
Want in nagenoeg alle omstandigheden kan de hond er niets aan doen dat hij/zij herplaats moest worden

En er zijn ook veel TsW's die hartstikke blij zouden zijn met een nieuwe eigenaar en die nog jarenlang een prima kameraad voor je kunnen zijn!!

Als je eventueel geinteresseerd bent, lees dan ook even onder laatste berichten " Een pup of een wat oudere hond"

groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2004, 16:13   #2
WAAWANYANKA
Junior Member
 
WAAWANYANKA's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Pisty
Posts: 71
Default

Hallo Mijke, een goed ding om dat hier wat meer in de kijker te zetten en natuurlijk ook hard nodig dat de honden een nieuw thuis krijgen want om nu hele dagen in een kennel te zitten is ook niet alles (vaak is er geen tijd om meer te doen) ik hoop dan ook dat nieuwe eigenaren het inzien dat zij een vriend voor het leven nemen en dat her paatsingen niet zoveel meer voorkomen dit geld voor alle rassen.
Ik hoop dat alle fokkers hier ook over na denken voor zij een pup mee geven aan de nieuwe eigennaar het komt helaas voor dat de pups weg gaan naar mensen die er niet veel van begrijpen dat het een levend wezen is en geen pronk meubel
Groetjes, Peter
WAAWANYANKA jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2004, 19:50   #3
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Zijn er hier in Nederland veel herplaatsers?
Misschien kan de rasvereniging hier dan melding van maken op hun website.

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2004, 21:58   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ja, in Nedereland zijn er ook helaas oudere honden waarvoor een nieuw adres gezocht wordt.

Maar niet ieder eigenaar wil zijn hond waar hij (vaak noodgedwongen) afstand van moet doen, op internet (dus ook niet op een site) zetten.

En zoals ik in mijn artikeltje al schreef, weten fokkers, rasverenigingen en site administartors vaak wel welke honden herplaatst moeten worden. En kunnen zij ook contacten leggen voor eventueel geinteresseerde mensen

Gelukkig zijn er ook mensen (maar nog veel te weinig!!) die op die plaatsen uitzichzelf vragen naar een wat oudere hond

Maar wellicht is het inderdaad een idee, om op ook op de site van de rasvereniging er bij te zetten dat mensen ook info kunnen krijgen over wat oudere honden. Ik zal ze de tip doorgeven

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2004, 22:44   #5
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Misschien is het handig om de herplaatsing te koppelen aan de pupinfo.
Mensen die hun hond willen herplaatsen kunnen hun hond daar aanmelden.
Mensen die op zoek zijn kunnen daar met behulp van de persoon van de rasvereniging al een voorselectie maken.
De mensen van de ter herplaatsen hond worden daardoor ook een beetje beschermd tegen niet geschikte mensen.

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2004, 13:11   #6
WAAWANYANKA
Junior Member
 
WAAWANYANKA's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Pisty
Posts: 71
Default

Is een heel goed idee Joyce ik hoop dat het snel gebeurd. Groejes Peter
WAAWANYANKA jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2004, 20:27   #7
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Ik vind het wel een goed idee om de te herplaatsen honden bij de pup info onder te brengen maar als het op de website staat of komt, dan wel onder een aparte vermelding. Zoals misschien er diverse mensen wel eens op wolfdog kijken, staan er ook oudere honden onder de te verwachten nesten en daar zijn al de nodige op- en aanmerkingen over geweest omdat het in wezen niet klopt. Dus op de website een aparte vermelding is duidelijker en dan hoop ik ook, dat degene die de honden dan bemiddeld ook op de hoogte is waarom zo'n hond wegmoet cq bemiddeld moet worden. Zelfs fokkers komen daar soms niet achter en wordt er een rotsmoes opgehangen om er vanaf te zijn. Later blijkt het dan om heel andere redenen te gaan. en ik zou de fokkers er ook van op de hoogte stellen, dat zo'n hond herplaatst moet worden. Sommige fokkers willen dan zo'n hond zelf terug.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 17-11-2004, 13:27   #8
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Hallo - ik ben er helemaal met u eens. Indien u - of iemand van de lezers van dit berichtje - van een jonge volwassene TsW of SWH weet, wilt u mij dan contacteren? Ik ben namelijk geinteresseerd.

Dr. Ratheiser

([email protected])
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 17-11-2004, 14:06   #9
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hallo meneer Ratheiser,

Heel fijn dat u geinteresseerd bent in een evt. herplaatser!

Zoals ik u al prive berichtte, nav de persoonlijke mail die ik van uw ontving, zijn er zowel in binnen als buitenland volwassen (of half volwassen) TsW's beschikbaar waarvoor een nieuwe eigenaar gezocht wordt.

Maar om tot een goede match tussen nieuwe eigenaar en hond te komen, is het wel zinvol als u aangeeft wat uw ervaring is en wat voor hond u zoekt (al is het alleen al maar uw voorkeur voor een reu of teef)

Een TsW is niet bepaald het makkelijkste hondenras dat er bestaat en het zou zonde zijn als een overhaaste nieuwe combinatie baas hond tot een teleurstelling zou leiden.

Aangezien u hier ook aangeeft dat het u niet uitmaakt of het een TsW of een SWH is, lijkt het mij ook zinvol om een aantal eigenaren en fokkers van beide rassen te bezoeken. Want er zijn ook behoorlijk wat verschillen tussen beide rassen!

Al zijn het dan beide wolfhonden, en zien buitenstaanders qua uiterlijk soms weinig verschillen, ze zijn qua gedrag totaal verschillend!

met vriendelijke groet,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org