Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-10-2006, 00:02   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Dringend Hulp Gevraagd!

Jos de Bruin(Joswolf) van wolves-unlimited heeft gevraagd om onderstaand berichtje op dit forum te plaatsen. (Jos zijn computer is gechrast en kan momenteel dus ook geen gebruik van mail of internet maken)

Met spoed moeten er een aantal Dingo's opgevangen worden. Maar helaas is het terrein nog niet helemaal klaar.
Alleen redt Jos het niet, om dit op tijd af te krijgen.

De vraag is of er mensen zijn die in zijn buurt wonen, die bereid zijn om op zeer korte termijn de handen uit de mouwen te willen steken, zodat de dingo`s naar het opvang centrum kunnen worden vervoerd.

Mensen die gaan helpen, hebben dan ook de mogelijkheid om de wolven in het echt mee te maken.

Voor meer info kunnen mensen bellen met Jos :
0049 15111589169

http://www.wolves-unlimited.com/page5.html
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 28-10-2006, 11:39   #2
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default

Helaas Jos woont te ver weg. Aangezien ik toch in de ww zit was dit een leuke klus.

Wens hem veel succes en hoop dat het hem alsnog lukt om mensen te krijgen en de dingo's op te vangen.

Wilma D+L
TeKaya jest offline  
Old 01-11-2006, 21:55   #3
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ik kan helaas niet alle dieren opvangen. Als iemand interesse heeft graag bellen 00492838910710
Let wel het zijn geen huisdieren. Niet zindelijk. Wel met de hand groot gebracht maar ze blijven wild. Ze zijn bijna drie jaar oud.
Nood is hoog.
Joswolf jest offline  
Old 02-11-2006, 00:17   #4
Steven
Junior Member
 
Steven's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1
Default dingo's

beste,

Ik weet niet of het een oplossing is, maar er is een heel goed opvangcentrum te opglabeek ( het is wel in België)
Als je het heel spoedig moet gebeuren en je weet er niet mee waarheen, kan dat misschien wel op die plaats. Het zijn heel bekwamen mensen en hebben de beste zorgen , ook voor indien mogelijk een herplaatsing.

Ik zal de site doorgeven , dan kan je zelf beslissen wat je gaat doen.

http://www.natuurhulpcentrum.be/

Ik hoop dat je er iets mee bent, anders nog veel succes gewenst

Groetjes Steven
Steven jest offline  
Old 03-11-2006, 20:36   #5
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Opglabeek heeft geen plaats
Jos
Joswolf jest offline  
Old 06-01-2007, 03:06   #6
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

De twee Dingo's zijn al goed ingeburgerd en hebben het reuze naar hun zin. Maar tijdens opslag toen ze in beslag waren genomen is er een drachtig geraakt en zal eerdaags bevallen.
Als iemand meend deze dieren te kunnen houden en interesse heeft graag bericht.
Jos
ps als pup zijn ze wel tam te ktijgen maar zindelijk zal moeilijk worden en het zijn (net) geen honden.
Joswolf jest offline  
Old 06-01-2007, 12:00   #7
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Ik heb wat informatie opgezocht over dingo's, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Daarom enkele vraagjes:

- Is het de bedoeling dat ze een soort 'buitenverblijf' krijgen, zoals in zo'n opvangcentrum, en voor de rest zowat hun eigen zin mogen doen, in roedelverband? Of zoeken ze een thuis waar ze binnen mogen leven, binnen een gezin, met een basis van gehoorzaamheidstraining e.d. ?

- Kunnen ze samen met andere (wolf)honden gehouden worden?

- Bestaat er zoiets als een 'stamboom' voor dingo's, of zijn deze puppy's eigenlijk geen rashonden (op papier gezien dan), maar eerder 'van onbekende afstamming'?

- is er nog meer vraag naar opvang van dingo's en bestaan er binnen die opvangcentra 'kweekprogramma's' of iets in die aard? Of is het eerder zo dat de dingo's die er zijn niet echt 'gewenst' zijn, maar dat ze opvang nodig hebben. En puppy's dus eigenlijk 'ongewenste' ongelukjes zijn. Of probeert men de dingo een beetje in stand te houden?

- Ik zag dat er verschillende soorten dingo's zijn, al naargelang uit welke gebieden ze juist komen. Om welke 'soort' gaat het hier, of is het eerder een 'kruising' van verschillende soorten?


Ja, ik weet het, veel vragen. Maar ik begrijp niet zo heel goed hoe het precies zit met die dingo's. Ik ben eventueel in de mogelijkheid om een (tamelijk groot) buitenverbijf aan te leggen voor (eventueel meerdere) dingo's, maar nog een hond binnen erbij lukt niet. (Zolang hij pup is natuurlijk wel) Vandaar de vraag naar iets meer informatie.

Alvast bedankt,

Liesbeth
Liesbeth jest offline  
Old 06-01-2007, 19:03   #8
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Het gaat om berg Dingo's. Deze pupy's zijn "ongewenst"maar wel interessant voor uitwisseling of fokprogramma's maar daar wordt weinig mee gedaan. Ze hebben geen stamboom.
Mijn Dingo's zijn wel tam en zitten in een buitenverblijf. Ze kunnen alles leren, ook omgang met andere honden.
Ze kunnen mooi zingen, huilen soms. De NuigeneaDingo wordt wel Singing Dogs genoemd. Ze zingen hier als ze me zien of als ze iemand met honden zien lopen. Niet vaak en niet lang maar houd er wel rekening mee dat buren dit lastig kunnen vinden.
Maar bij echte interesse kun je beter bellen en eerst eens komen kijken hoe ze hier zitten.
gr Jos
Joswolf jest offline  
Old 07-01-2007, 14:37   #9
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf
De twee Dingo's zijn al goed ingeburgerd en hebben het reuze naar hun zin. Maar tijdens opslag toen ze in beslag waren genomen is er een drachtig geraakt en zal eerdaags bevallen.
Als iemand meend deze dieren te kunnen houden en interesse heeft graag bericht.
Jos
ps als pup zijn ze wel tam te ktijgen maar zindelijk zal moeilijk worden en het zijn (net) geen honden.
Een wolfhondenforum lijkt mij niet de geeigende plaats om dingo pups aan te bieden!
Bovendien lijkt het mij toe dat er nog al wat verschil zit tussen het houden van dingo's of het hebben van een wolfhond. (voor het geval mensen te makkelijk denken, oh leuk ik wil er wel een dingo bij hebben! )

Daarnaast heb ik (vanwege dit forum topic) inmiddels verschillende berichtjes ontvangen met de waarschuwing dat het houden van dingo's door particulieren in Nederland illegaal is.

Dit laatste kan ik noch ontkennen, noch bevestigen aangezien ik niet thuis ben in de wetgeving op dit gebied.

vrgr
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 07-01-2007, 19:59   #10
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Het houden is niet illegaal. Alle dieren hebben of krijgen de nodige papieren. Bureau wat door ministerie opdracht krijgt dieren inbeslag te nemen en ze onder te brengen komen voor deze gevallen juist bij mij. Ook met Citus bureau werk ik samen.
Dingo's zijn nog citus vrij maar daar wordt aan gewerkt dus dat zal mogelijk in de toekomst veranderen.
Begrijp niet waar sommigen zich mee bemoeien. Negatieve reacties kunnen sommige voor zich houden, vooral als je niet weet waar je over praat. Wie zich aangesproken voelt weet wat ik bedoel.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 07-01-2007, 22:19   #11
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

diégenen proberen alleen de voordelen en nadelen tegenover elkaar te krijgen, om te zorgen dat mensen niet verkeerd geinformeerd aan een 'vreemd' dier beginnen. Jij, als begenadigd dierenliefhebber, zou daar begrip voor op moeten kunnen brengen.


Ook TSW geintresseerden krijgen een stapel nadelen te horen, zodat toekomstige eigenaren goed beseffen waar ze aan beginnen.

Het commentaar is niet alleen maar ten nadele van jou en de dingo's. Misschien zou het schelen als je wat meer info zou verstrekken, want wat je geeft is behoorlijk summier. De meesten onder ons hebben nul verstand van dingo's.
Om ff een voorbeeld te geven: Wat is citus?
nou kan ik dat wel googlen, maar het is makkelijker als je dat soort dingen ff uit zou leggen.
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline  
Old 07-01-2007, 23:54   #12
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Suggereren dat ik illegaal handel is zwartmakerij en heeft niets te maken met voorlichting.
Niemand krijgt gemakkelijk een dier. Niet via ons. En voorlichting geven en inschatten wie geschikt is kan ik in dit geval beter dacht ik zo. Laat dat dan maar aan mij over.
Rond emailen dat ik illegaal bezig ben zorgt niet daarvoor dat mensen goed voorgelicht worden. Als iemand zich zorgen maakt of ik iemand goed inlicht kom je bij mij. Dan ben je constructief bezig. Als je echt voordelen en nadelen tegenover elkaar wilt krijgen ga je geen mening achter de rug om roddelen(want zo komt dat over) maar vraag je om opheldering.
Summier blijven vond ik goed genoeg. Wie interesse heeft en plaats, kan zich eerst melden en langs komen.
En iemand die niet weet wat Citus is kan ook niet oordelen wat llegaal is.
Citus A en B lijst is gewoon een lijst waar beschermde dieren op staan. De ene lijst mag je hebben met afstammings bewijs de andere niet of met speciale vrijstelling. Dingo's staan (nog) niet op een van beide . In principe mag een winkel ze verkopen net als een konijn. Gelukkig komt dit niet voor maar het is maar een voorbeeld.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 08-01-2007, 09:26   #13
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Joswolf
De twee Dingo's zijn al goed ingeburgerd en hebben het reuze naar hun zin. Maar tijdens opslag toen ze in beslag waren genomen is er een drachtig geraakt en zal eerdaags bevallen.
Als iemand meend deze dieren te kunnen houden en interesse heeft graag bericht.
Jos
ps als pup zijn ze wel tam te ktijgen maar zindelijk zal moeilijk worden en het zijn (net) geen honden.
Een wolfhondenforum lijkt mij niet de geeigende plaats om dingo pups aan te bieden!
Bovendien lijkt het mij toe dat er nog al wat verschil zit tussen het houden van dingo's of het hebben van een wolfhond. (voor het geval mensen te makkelijk denken, oh leuk ik wil er wel een dingo bij hebben! )

Daarnaast heb ik (vanwege dit forum topic) inmiddels verschillende berichtjes ontvangen met de waarschuwing dat het houden van dingo's door particulieren in Nederland illegaal is.

Dit laatste kan ik noch ontkennen, noch bevestigen aangezien ik niet thuis ben in de wetgeving op dit gebied.

vrgr
mijke
Hoi Jos,

volgends mij heb je niet goed gelezen. Mijke zegt helemaal niet dat je illegaal bezig bent. Zij zegt dat ze mailtjes heeft gekregen, dat dingo's illegaal in NEDERLAND zijn ! Volgends mij woon jij in Duitsland en heb jij licencies voor dit soort honden/ wolven enz. Snap je felle reactie niet echt hierop.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 08-01-2007, 10:39   #14
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

@Jos: Ik zal jou nog eens een keer vriendelijk antwoord geven!! Jij weet het toch allemaal zo goed? Dan moet je ook weten dat het CITES is, ipv citus!

@Mijke: Ik heb het geprobeerd, maar het ligt dus niet aan mij!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline  
Old 08-01-2007, 10:45   #15
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

@Jos: Excuses, zie nu pas je pb .
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline  
Old 08-01-2007, 10:47   #16
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hihihihihi die Vanness,

wat ben je toch een leuk hittepetitje!



Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 08-01-2007, 11:04   #17
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

@Laszlo, wat vind je zo vriendelijk aan muggeziften over een schrijffout?

@Kim, Ik heb wel goed gelezen en weet wat Mijke schreef. Ik kan me voorstellen dat het niet begrepen wordt. Het bericht van Mijke is prima. Misschien horen Dingo's niet op wolfdog thuis. Alhoewel Mijke dit thema opende. En ik heb ook DH en kruissingen voorbij zien komen.
Mijn felle reactie is door mails roddels die rond gingen door een paar mensen. Van wie lijkt me wel duidelijk, daar zich iemand aangesproken voelde. Ik wist namelijk helemaal geen namen.
Maar zaken rondmailen waar leugens in staan helpt uiteinelijk geen dierenleed. Als ik vragen mag Kim, heb jij zelf ook niet zo'n mail gehad, dan weet je misschien beter dan ik wat er precies geschreven is.
Maar vandaar mijn felle reactie.
Nogmaals het gaat niet om dieren die bij mij zitten. En in Nederland zijn ze ook vrij te houden. En ze zijn makkelijker dan een wolfhond. Alleen een buitenverblijf is nodig. En dat moet, aan bepaalde eisen voldoen. Vind ik want wettelijk is dat niet geregeld.
Ik wilde ook geen lange discussie aangaan. Gewoon een korte melding en als er iemand toevallig wat kon bieden voor de diertjes was dat mooi meegenomen. Jij begrijpt de felle reactie niet, ik begreep de bemoeienis en flauwekul eromheen niet. Zoals nog even over een schrijffout berichten. Moet dat een positieve bijdrage zijn?
Ik heb weinig zin zo nog verder te communiceren hier. Als het alleen negatieviteit opleverd kan ik goed zonder.


Jos
Joswolf jest offline  
Old 08-01-2007, 11:15   #18
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Jos,

heb geen idee over welke mails je het hebt. Ik krijg dat soort mails niet, want ik roddel en zeur niet achter de rug om van mensen. En als ik zo'n mail zou krijgen zou ik er niet op reageren. Vandaar mijn reactie ook op jou.
Als ik het ergens niet mee eens ben of niet snap of iets wil melden, doe ik dat via het forum.
Vind het jammer voor je dat er zulke mails rond gaan en ben wel benieuwd wat er in staat.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 08-01-2007, 12:25   #19
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Dag Kim. Mij interessert de inhoud verer eigenlijk niet. Hoop alleen dat het hierbij blijft. Ik heb het verder eigenlijk druk genoeg. In ongeveer 12 dagen een nest Wolfhonden (saarloos) en ik hoop dat dat allemaal goed verloopt en dan lekker van de pupjes genieten.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 08-01-2007, 12:31   #20
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Even een quote van Mijke uit het topic het " Spijt me "

Quote:
Originally Posted by mijke
Beste mensen,


En als je je toch een keer aangevallen voelt, slik dan een keer en vraag de schrijver gewoon om verheldering!

Goetjes
Mijke
Even slikken lijkt me hier op zijn plaats

Een mail naar een moderator sturen als iemand vindt dat een geplaatste tekst niet op een wolfdog forum thuishoort lijkt mij een logische weg.

Als iemand twijfels heeft over of iets legaal of illegaal is wat iemand schrijft of vraagt, getuigt het in mijn ogen van fatsoen als men dan eerst even de schrijver een pb stuurt i.p.v. dit bij een moderator weg te leggen.

Vandaar dat ik ook deze quote hier plaats, daarin staat namelijk; vraag de schrijver om verheldering. In dit geval voor Jos een onmogelijke opgave omdat hij simpelweg niet weet wie deze mails naar de moderator heeft gestuurd. En uit oogpunt van vertrouwen zal een moderator ook niet zomaar kunnen mailen aan Jos van wie zij de mails heeft gehad........

Ik hoop dat Liesbeth en Jos iets voor elkaar en de Dingo pups kunnen betekenen!! Ik lees wel op wolves-unlimited hoe het verder gaat met de toekomstige pups

Groetjes Bert.
herder jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org