Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2009, 11:15   #21
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
Hallo Mijke,
Ik had Pavel eens raad gevraagd ivm het apport. Volgens hem mag je hierop geen voedsel als beloning gebruiken.
Bedankt voor je reactie Patrick, als het over apporteren gaat snap ik beter wat je bedoelde!
In Tsjechie gebruiken de meeste eigenaren die trainen "dwang apport" en slechts enkele een "speel apport". (Zij vinden de eind resultaten van het aanleren dmv dwang beter)
Bovendien bestaan er natuurlijk ook nog grote verschillen tussen de verschillende vormen van "dwang" en methodieken daar voor.
Maar over belonen met aanleren van apporteren hoef je daar inderdaad niet eens te praten

Maar er zijn met alles altijd meerdere wegen die naar Rome leiden
En ook met het aanleren van apporteren kunnen eigenaren verschillende manieren gebruiken.
Quote:
Originally Posted by snow-wolf View Post
heb enkele honden in men lessen gehad die NIET apporteerden en heb die leren apporteren met een pennenzak met voedsel in .
Ook ik heb het vaker op precies deze zelfde wijze gedaan
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-07-2009, 12:03   #22
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

hallo,
Heron apporteert als hij zich vrij voelt en slechts met één soort apport, nl een jutten worstje. Op de hondenschool voelt hij via mij een "dwang" en dan is het "foert"
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org