Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2006, 19:54   #1
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default Buitenkennels

Wie heeft er ervaring met buitenkennels en kan advies geven waar je ze kan kopen.
Alvast bedankt hiervoor.

Groeten Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 20:31   #2
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Jolanda,

Wij hebben een buitenkennel met orginelen kennelhekken. Deze zijn prima, sterk em stevig. Als je echte info wil zou je eens met Exclusief moeten bellen. Ze zijn erg duur maar hebben prima advies voor je. Onze kennelpannelen zijn tweedehands via marktplaats gekocht. We hadden mazzel daarmee.

http://www.kennelbouw-exclusief.nl/index2.htm

groetjes Kim
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 20:33   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

met advies en duur bedoel ik dat de hekken duur zijn maar advies altijd gratis en vrijblijvend is.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 21:19   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Bij ons kan je bij de plaatselijke dierenwinkel kennelpanelen bestellen. Ze zijn met of zonder deur, 1.80 hoog en 1,2 of 3 mtr. lang. Ze zijn van roestvrij-staal, dus roesten niet.

Bij ons staat de kennel tegen een uitbouw van het huis, dus had ik maar 2 panelen nodig, deze ren is 2x3 mtr. We hebben een gat in de buitenmuur gemaakt, (waar een schuif voor zit) zodat ze naar de bijkeuken kan waar ook een kennel is met een kist om te slapen.Hier slapen ze 's nachts met z'n tweeen in.

Achter in de tuin heb ik nog een ren(kennel) van bouwhekken van Heras hekwerk,van ongeveer 8x11 mtr. , onder langs staat +/- 1mtr. betongaas, omdat ze het gaas doorbijten.
Daarin staat in het midden een hok dat maar 1 mtr. hoog is zodat ze op het 'dak' kunnen liggen. Binnenin is het nog 50 cm. uitgegraven, zodat de sta-hoogte binnen 1.50 cm. is.
Hier lopen ze in als ik enkele uurtjes van huis ben.
De rest van de dag zijn ze los in huis en tuin
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 22:06   #5
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Jolanda,

Ik ben me ook een beetje aan het orienteren voor kenneldelen, Ik weet inmiddels dat het belangrijk is om op de tussen afstand van de spijlen te letten, kan erg veel verschil inzitten ( 5 cm -12 cm) Zeker als je via marktplaats gaat kijken wel belangrijk om op te letten, bij een speciaalzaak zullen de klanten er wel op gewezen worden neem ik aan.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 22:32   #6
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Bedankt voor de reacties als iemand nog meer adressen kent dan hoor ik het graag want wij willen een goede betrouwbare buitenkennel aanschaffen zodat ze niet kunnen uitbreken.

Groetjes Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 22:45   #7
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Jolanda,

Er zijn verschillende adressen waar je kennels kunt kopen.

In Brabant zijn er enkelen en in Utrecht ook.

Mijn ervaring met buitenkennels is, dat je ook verschillende afstanden hebt tussen de spijlen en daar moet je even bij stilstaan.

Normale breedte is ongeveer 8 cm maar er zijn er ook met 5 cm. Dit is handig om te weten omdat TW's heel gemakkelijke hun tanden om de spijlen zetten en die dan tegenelkaar drukken en zo een grotere opening krijgen om zich er doorheen te wurmen en dan lopen ze vrolijk weer buiten. Ik heb een TW teefje, dat tot haar 8e maand voortreffelijk uit de kennel kon komen omdat ik spijlen heb met 8 cm afstand en ze die even had verbogen.
Bij 5 cm is dat weer iets moeilijker.

Tevens als je eventueel ook andere honden hebt, is de afstand van 8 cm, groter om een deel van de snuit er doorheen te steken en als je eventueel een hond hebt waar de TW een hekel aan heeft, heeft hij hem sneller te pakken met het langslopen dan 5 cm (hier spreek ik uit ervaring)

Als ik een kennel zou kopen, en in de toekomst is dat weer nodig i.v.m. vervanging, dan zou ik een delen kopen die bestaan uit vierkante of langwerpige tussenstukken. Daar komens ze ten eerste niet doorheen en ten tweede kunnen ze hun tanden er moeilijker omheen klemmen.

Deze delen zijn wel duurder maar misschien via internet wel aan te komen.

Mocht je eventueel adressen willen hebben, mail me dat dan even.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 23:22   #8
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

In de toekomst willen we wel een buitenhok/kennel hebben.
Nu hebben we alleen binnen een gedeelte van het hok afgeschermd met kennelpanelen. We gebruiken hem eigenlijks nooit, mocht Mika er eens in moeten dan is ie der. Mika vindt het maar niks als ie daar in moet en wij gaan weg, even der in voor een bange bezoeker kan ie nog wel hebben. Als we weg gaan zonder hem dan is ie los in huis en dat vindt ie prima, gaat ie lekker op zijn eigen kamer liggen op zijn eigen bed (is eigenlijks een logeerkamer en een logeer bed, maar die heeft ie zichzelf toe ge-eigend dus kom je hier es logeren zul je op de grond moeten slapen hahahaha). Maar zo'n buitenkennel komt er ooit wel eens, ook voor het geval dat ie eens nodig is.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2006, 09:33   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Jolanda

Voor goede en betrouwbare hondenkennels kan ik de firma Corton aanraden.
Zie website: www.corton.nl/Hondenkennels/index.html

Ik heb hier de speelweidedelen gekocht en deze bevallen uitermate goed. Ook heb ik een kenneldeel van 2 meter met deur besteld en een kenneldeel van 1 meter. die heb ik in de hoek van m'n garage geplaatst en hier slapen ze s'nachts in. Ook deze kenneldelen zijn van prima kwaliteit gebleken.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2006, 11:22   #10
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Hallo Letty en Barry,

Goeie tips en bedankt voor de adressen en zeker wat de afstand tussen de spijlen betreft is zeker iets om bij stil te staan.
Nu kunnen we ons weeer verder orienteren.
Letty ik mail je nog even voor de adressen.

Groetjes Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2006, 13:30   #11
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Jolanda,

Naast alle officiele kenneldelen is gegalvaniseerd betongaas met geimpregneerde palen ook goed te gebruiken voor het maken van een kennel Deze zijn ook in verschillende maaswijdtes te verkrijgen. (palen aan de buitenkant plaatsen en beton gaas er aan de binnenkant met krammen aan bevestigen)

Dit is natuurlijk iets mee werk om in elkaar te zetten, maar wel weer stukken voordeliger!
Je hoeft dan slechts nog 1 kennelpaneel met deur voor de ingang te kopen. (En deze zijn vaak ook via Marktplaats te krijgen)

Hier nog een paar adressen (van bedrijven waar ik in het verleden zelf contact mee had) voor kenneldelen:
http://www.witjesverzendhuis.nl
www.corton.nl/Hondenkennels/index.html
http://www.buiten-goed.nl
http://www.bejabo.com/kennels.htm

Groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2006, 13:55   #12
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Hallo Mijke,

Nog bedankt voor de adressen en de tips van jou.
Fijn dat er zoveel mensen meedenken en behulpzaam zijn.
Super gewoon.

Groetjes
Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 25-05-2006, 16:10   #13
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Jolanda,

Wij hebben van die kenneldelen waar Letty het over heeft, ze zijn inderdaad ideaal, op marktplaats wordt er wel eens mee geadverteerd (ook nieuwe), wij hebben het type heavy ...


Bij ons komt er nog een dak op zodat ze er niet uit kunnen springen ......

groetjes Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 12:59   #14
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Hallo Willy,

Ik wilde jou ook nog even bedanken en inderdaad een dak erop als het regent is inderdaad geen luxe lijkt mij.
Dat willen wij ook sowieso hoor als ik al hoor dat ze zo hoog kunnen springen moet het in een keer allemaal goed voor elkaar zijn.
Er is inderdaad veel keus ben al even aan het stoeien geweest met alle sites die ik door heb gekregen.

Groetjes
Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 27-05-2006, 13:17   #15
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Jolanda,

Wij hebben sinds kort ook een buitenkennel (2 bij 3 meter en 1.84 hoog) staan.
Via internet gezocht en een bedrijf in de buurt gevonden, die kant en klare roestvrijepanelen met en zonder deur maken.
Mijn handige man heeft er zelf een dak opgemaakt.

Dus via internet is een hoop te vinden; zou wel even goed prijzen en materiaal vergelijken.

Succes!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 27-05-2006, 20:05   #16
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Hallo Patty,

Jij ook bedankt er is inderdaad veel keus in dit alles.

Groetjes
Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 29-05-2006, 20:07   #17
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Via markplaats een kenneldeel gekocht, gegealvaniseerd, 2,25 breed en 1,95 hoog. Kan ik woensdag ophalen.Met deur.

Morgen 11 planken ophalen ook via marktplaats, om de schutting te verstevigen, en we kunnen aan de slag,

Scheelt een hoop euro`s hoor zo`n marktplaats.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 02-06-2006, 22:38   #18
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

KLAAR!! inc. schuifpoortje in de buitendeur van de keuken en schrikdraad, zodra ik een goed fototoestel heb, en heb uitgevogeld hoe ik hier foto`s kan plaatsen zal ik er een paar maken

Groetjes Bert.

P.s. een kenneldeel mag je op het dak van je auto vervoeren, regelgeving is dat lading op het dak van een personen-auto 20 cm uit mag steken aan beide zijde, mijn auto is op het breedste punt 1,75 dus + 0,40 en ik mag legaal een deel van 2,15 breed vervoeren. deze informatie komt van de ANWB, die hebben het voor me opgezocht, ik wist anders ook niet hoe ik een deel van 2 bij 2 thuis moest krijgen. Scheelde me toch weer iets huren, aanhangwagen? klein vrachtwagentje ofzo
herder jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 01:48   #19
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Kon er geen postzegel op dan , hahahaha
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 10:30   #20
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Jawel, maar zie hem dan nog maar eens door de brievenbus te krijgen!
herder jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org