Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2006, 16:18   #1
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default Hondenschoenen

Hallo allemaal,

We zijn pas geleden verhuisd naar een huis met laminaatvloer en om beschadiging van deze vloer en de gewrichten van onze honden te beschermen, willen we graag hondenschoenen kopen voor Breezer en Shadow. Nu heb ik geen flauw benul wat voor type/merk goede schoenen zijn voor onze rakkers. Heeft iemand hier misschien ervaring met hondenschoenen? En welke schoenen kan ik het best voor ze aanschaffen?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 17:27   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Barry,

Is dit serieus gemeend of is dit een grap. 1 April is uiteindelijk niet zo ver meer weg.

Maar als je het serieus meent, dan zijn er een soort slofjes te koop van leer of suede, met bovenin een paar gaatjes met een touwtje, zodat je ze dicht kan knopen.

Deze slofjes worden hoofdzakelijk gebruikt voor honden om met ze in de sneeuw te lopen als bescherming tegen pekel en het vastklonteren van de sneeuw tussen de poten.

Een beetje goede dierenspeciaalzaak weet in ieder geval wat je dan bedoeld maar meestal moeten ze besteld worden en er zijn ook nog diverse maatjes in.

Ik wens je veel succes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 17:55   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Vraag;
Hoe lang denk je dat een TsW met z'n schoentjes zal doen?

TIP:
Mensen die overwegen hondenschoenen voor dit ras aan te schaffen, kunnen ze maar beter gelijk per m3 bij degroothandel bestellen
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 18:58   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default



Het is gemeend en dus geen grap.

Tevens zal Shadow zijn hondenschoenen heel laten omdat ik, als hij in huis rondbanjerd, er altijd bij ben en hij overdag wanneer hij in de hondenren of in zijn kennel zit zijn schoenen niet draagt.

Ik geef hem gewoon de keus:

1. Met schoenen lekker gezellig bij de roedel.
2. of zonder schoenen alleen in de kennel.

Ik denk dat ie er gauw genoeg achter komt dat hij zijn schoenen beter heel kan laten.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 19:44   #5
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Barry,

Ik hoop het van ganser Harte voor je. Veel succes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 19:44   #6
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

O, ja,

Laat ons ook het resultaat eens weten?????

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 20:09   #7
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Bestaan er misschien ook haarnetjes ........?!



André.
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 21:41   #8
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik ben ook zeer benieuwd hoelang de schoentjes heel blijven, Shadow kennende.........
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2006, 21:59   #9
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar de bevindingen van Barry. Mika glibbert hier af en toe ook rond op ons laminaat.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2006, 01:28   #10
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Voor degene die vroeg om haarnetjes,

Ja, die zijn er ook. Ga maar eens bij de eigenaren van Afghaanse Windhonden kijken. De honden dragen ze allemaal.

groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2006, 09:02   #11
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Nou net als schoentjes willen we ook geen haarnetjes hoor, we laten onze dames lekker 'bloot' door het huis dartelen!

Barry, op hondenspul.nl kun je goeie schoentjes bestellen,(sneeuwschoentjes, voor in huis zijn ze nog niet uitgevonden, ik denk ook niet dat er veel liefhebbers voor zouden zijn) maar ik zou het persoonlijk niet doen, krassen op laminaat valt reuze mee hangt wel een beetje van de kwaliteit af, maar echt goeie laminaat krast helemaal niet.
Uitglijden valt ook wel mee ze zijn er zo aan gewend, in de natuur lopen ze ook gewoon op ijs zonder problemen.

groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 23-03-2006, 08:06   #12
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

ha barry,
onze honden zijn vanaf het begin een laminaatvloer gewend, in ons nieuwe huis leggen we ook weer laminaat, dit is dan weer een stuk gladder. maar hier wennen de honden dan weer aan, uiteraard zullen ze wel eens uitglijden als ze waaks naar de deur rennen als er iemand aan belt, maar dit leren ze vanzelf af.
en voor beschadiging van de vloer hoef je geen schoentjes aan te doen als het een kwalitatief goede vloer is, ons laminaat is door de honden niet beschadigd, maar wel door mijn strijkijzer!!!
dus als ik jou was zou ik je geld aan iets anders besteden.
succes ermee, groetjes flora
flora jest offline   Reply With Quote
Old 24-03-2006, 19:00   #13
Jason
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Eindhoven
Posts: 17
Send a message via MSN to Jason
Default

*beeld zich een Tsw in met schoentjes en haarnetje*
ik denk dat ze dat zelf niet lekker zullen vinden en alles op alles zetten om t weer uit te doen...
mjah, ik heb goedkoop laminaat nu liggen, en dat krast ook niet, en ik ga toch wel vaak met n scherp hoekig voorwerp er overheen *sleutels bijv, die ik op tafel wil gooien maar op de grond terecht komen en doorschuiven* krassen? mmm nergens last van

*beeld zich een Tsw in die zijn/haar baasje dwingt naakt rond te lopen, behalve dan als ie in z'n "hok" is... dan mag ie kleren aan*
__________________
------------------------------------------
Nothing is impossible, just try harder.
Jason jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 11:36   #14
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Luitjes,

Nah, ik heb de schoenen van de week binnen gekregen en getest.
Shadow vind ze geweldig! Het aan en uittrekken gaat zonder problemen en de Shadow loopt er prima op.
Shadow heeft echt zoiets van, kijk mij hier maar eens met m'n vet coole schoenen!

Hij probeert ze niet eens af te doen!
De schoenen voor Breezer waren helaas te klein dus deze heb ik teruggestuurd om te ruilen voor een maatje groter.

De schoenen hebben een rubberen zool waardoor de hond niet meer uitglijd. En ach tis alleenmaar voor s'avonds want overdag zitten ze lekker buiten.

Al met al ben ik erg tevreden ermee.

Ps. Jason : Shadow heeft HD en dit is de voornaamste reden waarom ik deze schoenen aangeschaft heb.

Hieronder een foto van shadow met zijn stoere boots:



Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:36   #15
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo, nou gelukkig dat het goed gaat met de schoentjes. ik wist niet dat shadow hd heeft, hoe lang heeft hij er al last van? heeft hij er veel last van?
ik hoor t wel, groetjes flora
flora jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 16:48   #16
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hee Barry,

Misschien was het handiger als je dat er even bij had gezet dat je hond last van HD heeft, want dan hadden we er zeker geen grapjes over gemaakt.

groetjes Willy en André
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2006, 21:56   #17
Jason
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Eindhoven
Posts: 17
Send a message via MSN to Jason
Default

mmmm oops... mjah.. sorry... dat was iets wat ik niet wist....
ik toch met mn grote mond...
__________________
------------------------------------------
Nothing is impossible, just try harder.
Jason jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 08:04   #18
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Vind het heel goed idee zo hoor Barry.Denk dat meer mensen eens zouden moeten beseffen dat die gladde vloeren toch echt afgeraden worden voor in ieder geval opgroeiende honden ,maar natuurlijk ook als ze iets mankeren of ouder zijn.
Zelf heb ik 's winters kleden liggen op mijn te gladde plavuizen.Stenka met z'n 11 jaar heeft niet meer zulke stevige spieren en wil anders wel eens gespreid uitglijden,met pups natuurlijk precies hetzelfde.
En als je dus niet een medeveroorzaker wil zijn van HD of gescheurde (knie)banden laat ze dan niet op te gladde vloeren spelen.Daaom gaan 's zomers de kleden eruit,dan kunnen ze wel buiten spelen.

DEze schoenen zijn ook goed te gebruiken voor uitlaten in de sneeuw als er flink gestrooid is.Scheelt voor sommige honden een hoop irritatie van pekel.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 17:07   #19
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hallo allemaal,

Geen excuses, ik kan wel tegen een grapje.

Hier het hele verhaal:

Shadow liep een tijd geleden geregeld kreupel aan de acherhand.
We zijn toen naar de dierenarts geweest en die zei na het zien van de rontgenfoto dat zijn heupen maar matig zijn. Ons werd aangeraden om zijn spieren wat meer te trainen want die waren niet sterk genoeg. We zijn toen begonnen zijn spieren te trainen (fietsen met de springer) om ze sterker te maken. Daardoor worden de gewrichten ontlast en zo kan hij nog een hele tijd mee (volgens de huisarts). Ook hebben we hem op speciaal voer zitten dat de artrosevorming in de heupen zou moeten remmen.

Hij loopt tegenwoordig weer als een kievit, maarja een laminaatvloer is natuurlijk wel een beetje "de hond op het spek binden" he. Vandaar dat deze schoenen een prima uitkomst zijn.

Ik geen krassen in het laminaat en de hond glijd niet meer uit ...een win win situatie dus. Ennuh hij vind ze zelfs leuk, ik had dit van te voren echt niet verwacht want het is nogal een slopert, maar hij kijkt echt heel trots als hij zijn shoes aanheeft.

Ben beniewd als Breezer zijn schoenen binnen zijn, die zal er wel meer moeite mee hebben. Met de schoenen van Shadow aan liep ie net als een zeehond.

Nah, als ze binnen zijn zal ik van Breezer ook wel een fotootje plaatsen.

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 29-01-2007, 16:07   #20
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Hallo Barry. Ik weet het was een oude discussie. Maar heeft het echt geholpen wat grip en uitglijden betreft? Mijn oude reu kan niet meer overeind op een te gladde vloer. Ik hoop dat dit het wat kan verbeteren. Maar blijven zo'n schoenen op de plaats zitten, verschuiven ze niet, werkt het. Of als iemand anders nog ervaringen heeft met schoentjes.
gr Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org