Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2005, 23:18   #21
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default Wolfhondendag 4 juni Schoten

Voor wie misschien toch zin krijgen om zaterdag te komen kijken,komt hier de routebeschrijving van de wolfhondendag a.s. zaterdag 4 juni.
Het is een goede dag om beide wolfhond rassen te zien,van zeer uiteenlopende fokkers.
Dus zeker voor mensen die er eentje willen aanschaffen goede gelegenheid om ze in het echt mee te maken.

Gr. Christa

Koninklijke Club Politiehond Schoten vzw
Sluizenstraat 121, 2900 Schoten België
Routebeschrijving: komend uit de richting Aken, Hasselt, Turnhout – autobaan richting Antwerpen
Afrit 18 Wommelgem beneden aan de lichten rechts, rechtdoor tot aan de 4de lichten, (aan de 3de lichten passeert u rechts van u het Wijnegemse Shoppingcenter en links de Macro). Aan de 4de lichten naar links, daar verder tot aan de 2de lichten dan naar rechts de Hoogmolen brug over, die baan blijven volgen tot het volgende schuine kruispunt. Daar gaat u naar rechts, na +- 400 m het kleine bruggetje over het sas 10 oversteken en u rijdt recht club Politiehond binnen.

Uit de richting Gent, Brussel via de Autobaan of Expresweg: de ring rond Antwerpen richting Nederland, door werken op de ring zijn verschillende afritten gesloten daarom gaat u richting Hasselt en neemt de afrit 18 volg beneden aan de afrit het rond punt onder de autobaan door. Vanaf de lichten onder de autobaan is het dezelfde weg als vanuit Hasselt- Turnhout komend, rechtdoor tot aan de 4de lichten, (aan de 3de lichten passeert u rechts van u het Wijnegemse Shoppingcenter en links de Macro). Aan de 4de lichten naar links, daar verder tot aan de 2de lichten dan naar rechts de Hoogmolen brug over, die baan blijven volgen tot het volgende schuine kruispunt. Daar gaat u naar rechts, na +- 400 m het kleine bruggetje over het sas 10 oversteken en u rijdt recht club Politiehond binnen

Uit de richting Breda afrit nr. 4 Sint Job in’t Goor en Schoten. De Autostrade over, recht door , aan het eerstvolgend kruispunt met verkeerslichten naar rechts, die weg blijven volgen (+- 7 km) aan de 3de verkeerslichten naar links (+- 1 à 1.5 km) weer de 3de lichten schuin links, na +- 200m aan het kruispunt naar links. Aan de verkeerslichten recht door over de brug van het Kempisch Kanaal, direct de eerste straat rechts = Sluizenstraat +-1.5 km, voorbij het dierenasiel, juist voor de sasbrug, waar het Kempisch Kanaal in het Albertkanaal mond, links de parking van onze club oprijden.
Bij problemen belt u mij maar op het nr.00 32 (0) 475 87 97 89 en ik loods u wel naar de juiste plaats.

Aus Deutschland kommend aus der Richtung Aachen über Lüttich, Hasselt Richtung Antwerpen. Aus der Richtung Duisburg über Venlo, Eindhoven, Turnhout nach Antwerpen.
Abfahrt 18 Wommelgem. Unten an der Ampel nach rechts, vorbei an, links der Makro und rechts dem Wijnegem Schoppingcenter (= dritte Ampel), bis zur vierten Ampel, dort nach links, an der zweiten Ampel rechts über die Brücke vom Albert Kanal, an der nächsten Kreuzung nach rechts und nach ungefähr 400 m über eine kleine Brücke direkt über die Strasse auf den Parkplatz von “Koninklijke Club Politiehond Schoten vzw” Sluizenstraat 121, 2900 Schoten (bei Antwerpen.) Bei Problemen rufen Sie meine Handy nr. 00 32 (0) 475 87 97 89 an und ich lotse Sie bis zum Club.

Venant de Gand ou de Bruxelles par autoroute: Suivez le "ring" d'Anvers dans la direction des Pais-Bax. À cause des travaux sur le ring, presque toutes les sorties sont fermées, donc vous prenez la direction de Hasselt-Liège et vous sortez de l'autoroute à la sortie 18. En bas, suivez le rond-point à gauche (sous l'autoroute). À partir des feux, vous suivez la même route que venant de Hasselt ou Turnhout. Tout droit jusqu'à les quatrièmes feux (aux troisièmes feux vous verez à gauche le Makro et à droite le Shopping Center de Wijnegem). Aux quatrièmes feux donc, vous tournez à gauche et vous suivez la route jusqu'à les deuxièmes feux. Là-bas, vous tournez à droite et vous passez par le pont "Hoogmolenbrug". Suivez cette route jusqu'à un croisement en forme de T. Vous tournez à droite et après +/- 400 m vous tournez à gauche, passant par un tout petit pont. À l'autre côté de la route, vous entrez le club Politiehond.
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 10:27   #22
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Dankje Christa voor de info,wij willen morgen met Angel komen kijken.Hij is nu bijna 7 maanden en ontzettend gegroeit,wil hem weleens vergelijken met een volwassen tjech.Lijkt me leuk al die wolfhonden bij elkaar,komen er ook nog saarlozen?

Groetjes Wilma en Robert,Angel.
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 13:25   #23
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Er komen in ieder geval 5 Saarlozen.En ook nog een Amerikaanse Wolfhond.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 17:37   #24
winokenAmber
Junior Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default

Hoi, everybody

Hallo Christa ,

Een kort vraagje uit België voor morgen 4 juni Wolfhonden-dag in Schoten.

Moet je ook ingeschreven zijn om als gewone bezoeker
met /of zonder wafke naar de Schotense vaart
af te zakken ( zullen waarschijnlijk in de buurt gaan wandelen ).
( een beetje laattijdig ik weet het sorrysorrysorry

Alvast bedankt en tot schrijfs
WinokenAmber
__________________
I really do love people,
but if i was a dog it would be a TsW hahaha
or maybe ...
an American Indian Dog
of the SongDog-Kennels

SORRY !!!!!!!!!!! maar ieder zijn ding hé
winokenAmber jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 18:11   #25
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Als bezoeker is iedereen welkom,met of zonder hond.Juist gezellig als we lekker veel mensen krijgen.
Denk dat Mijke op dit moment baalt dat ze een tentje heeft meegenomen en niet de caravan.Het is hier in zeeland eenpartijtje slecht weer met hagel en meestal trekt dat eerst over Antwerpen.
Voor morgen geven ze best redelijk weer af met 17 graden.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 19:38   #26
winokenAmber
Junior Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default

Merci voor het snelle antwoord
we zien jullie allemaal morgen misschien wel

aan Christa bedankt voor de info
aan iedereen :

ZOMER-STORM

Droom zacht, mijn Oude Vriend
De buiten-winden golven over het leven
kabbelende lentestromingen zoeken vluchtig
Stof dwarrelt op ... hitte danst
ons oude pad

versleten schoenen en stramme poten
trillen onder de komende
zomer
dagen
een moment ..... twee
beide op het einde van een leven

Jouw poten kunnen niet meer
geuren blijken eindeloos
mijn Beste
de wind bracht nieuws
een laatste herfst
Storm kondigt zich aan
weet je nog ? mijn jonge vriend : herfst
Droom zacht
een raam sluit
de wind: kom je spelen?
wij werd ik
het regent





Vele Groetjes uit België -Antwerpen Edegem

WinokenAmber
__________________
I really do love people,
but if i was a dog it would be a TsW hahaha
or maybe ...
an American Indian Dog
of the SongDog-Kennels

SORRY !!!!!!!!!!! maar ieder zijn ding hé
winokenAmber jest offline   Reply With Quote
Old 04-06-2005, 20:55   #27
Frieda
Junior Member
 
Frieda's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Schoten
Posts: 24
Default

Het Bestuur van Koninklijke Club Politiehond Schoten vzw wil de wolfhonden liefhebbers van SWH & TSW danken voor hun komst. Het was een fijne dag met aangename mensen, de regen heeft het plezier niet kunnen bederven. Mijke en Christa hebben hun best gedaan om alles vlotjes te laten verlopen en hadden als afsluiting nog wat leuke spelletjes bedacht. Alles is voor herhaling vatbaar. in naam van ons hele bestuur, die allen aanwezig waren, dank u
Frieda
Frieda jest offline   Reply With Quote
Old 05-06-2005, 01:14   #28
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi,het was een leuke dag in Schoten,en onze Angel vond het geweldig,het ravotten en het spelen met de andere honden.Wat leuk zo'n groep wolfhonden bij elkaar.
Het was voor ons de eerste keer zo'n bijeenkomst maar zeker voor herhaling vatbaar.Heb wat foto's van schoten bij bijeenkomsten geplaatst.
Iedereen bedankt voor een leuke dag,Angel is helemaal uitgeteld

Groetjes Wilma en Robert
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 05-06-2005, 19:51   #29
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default Wolfhondendag

De ochtend begon vroeg,om half 6 opstaan,om 8 uur zouden we in Schoten staan.We waren goed op tijd,Mijke kwam uit haar tentje gekropen achter een hek wat op slot zat en net als haar wolfhond houd ze niet van opgesloten zitten.(maar dat zal ze zelf denk ik wel uitleggen).



Om even voor 8 kwam Jef aangescheurd in de kamper en liet ons binnen.Iris en ik hadden Yasmine en Xandra bij ons.
Eerst kregen we nog koffie en broodjes,daarna gingen een paar de speurtocht uitzetten en verder werden wat dingen klaargezet.



Om 9,30 kwamen de 1e binnen.Tenminste niet echt de 1e,want die waren de avond daarvoor al gekomen en hebben daar gekampeerd.Jammer genoeg werd het wel steeds donkerder en begon het zelfs te miezeren.Een aantal lieten het afweten,maar toch hadden we om 10.30 een leuk ploegje bij elkaar en konden we beginnen met 2 groepjes voor de gehoorzaamheid.Een drilgroep voor de volwassen Tsw's en een soft groepje voor de Saarlozen en pups,die ik wat onderricht heb gegeven.Kan natuurlijk maar heel minimaal in zulke korte tijd en verschillende niveau's,maar wel leuk.Tenminste vond ik wel,zeker omdat ik nu eens allemaal wolfhonden had ipv Labjes , Jacks en Rotties.



Daarna begonnen met Behendigheid voor volwassen gevorderde honden.De rest kon speurtocht doen of wat op de toestellen grote veld.



Tussen de middag was er een demonstratie met een Mechelse herder in pakwerk.Mooi stukje werk om te zien,alleen jammer dat ze al zoveel doen met zo'n jonge hond (11 mnd.)Dat is toch wel anders als in nederland,de jonge honden en pups worden erg belast,vraag me af hoe het daar zit met HD en zo.Er heeft ook nog iemand met z'n herder meegedaan ,deze was ook afgericht voor pakwerk en een joekel van een DH (had wat voor jou geweest Marleen)die heel veel kabaal maakte.Aardig stel vrouwen trouwens die later de pups nog behendigheid hebben laten doen,omdat ze zelf daar instructeurs in zijn.Ondertusen is er een groepje met volwassen maar beginners behendigheid gaan doen,waaronder Xandra.Ze heeft welleswaar vast,maar alles netjes gedaan.



Daarna nog een paar mensen wat ringtraining gegeven en ik hoop dat ze er wat aan hebben gehad.Daarbij lag Xandra netjes achter me aan de kant en later zelfs in het midden,terwijl de honden rondjes om haar heen liepen.Een heerlijke hond om zo'n dag bij je te hebben.



Mijke eindigde met spelletjes doen.Ook groot succes volgens mij.



Het was een wat losvaste dag,omdat we maar met klein groepje waren kon dat.5 SWH's,1 Amerikaanse Wolfhond,9 TsW's en 3 DH's (hoop dat ik goed geteld heb).Het is zeker voor herhaling vatbaaren we zullen in najaar nieuwe datum plannen,zodat iedereen er rekening mee kan houden.Misschien wel 2 datums,want we hebben ook nieuw adres in Utrecht.



Groeten Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 06-06-2005, 09:48   #30
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ondanks de regelmatige hoosbuien, was iedereen toch gemotiveerd om aan alles mee te doen.

Bij de speurtocht was bv een onderdeel dat mensen een stukje van de route op "hondse ooghoogte" moesten bekijken (en dus op handen en voeten moesten lopen) om te zien of ze nog iets bijzonders tegen kwamen. Nagenoeg niemand ontdekte de st Bernard (van 10 cm hoog ) en menigeen had alleen maar "regen en plassen" gezien!

Voor de diverse bezoekers die langs kwamen om zich te orienteren op de beide wolfhonden rassen, was goed te zien dat er globale algemene verschillen tussen beide rassen zijn.

De saarlozen kregen samen met alle aanwezige puppy's een "soft" obedience training (vriendelijk vragend/motiverend met beloningen)
De tsjechen kregen een gewone (belgische standaard) gehoorzaamheid training met commando's en correcties en waren daar beslist niet van onder de indruk.
(Toevallig was dat net een groep met een paar volwasen reuen en 1 teef. De twee meest dominante heren in die groep liepen dan ook flink te patsen en grommen met bv het kris kras door elkaar lopen.)

Daarnaast waren ook de individuele verschillen binnen elk ras goed te zien. Er was bv een saarloos die met haar staart tussen de poten de oefeningen deed (en waar geen trainer bij in de buurt moest komen) en een saarloos die vrolijk kwispelend van alles deed.
Of zoals bij de tsjechen zeer relaxte honden (zoals Shadje) en van die war dominantere exemplaren die elkaar steeds liepen te fixeren (zoals Tarik en Karlik).

De "nieuwkomers" die zich wilden orienteren konden ook div info vinden over de beide rassen in de informatie hoek. En tussen alle activitieten door was iedereen ook bereid om uitgebreid over zijn/haar ervaringen te vertellen.

Kortom het was een hele leuke en positieve dag met allemaal heel cooperatieve en sportieve mensen

Daarom hierbij voor alle bezoekers van zaterdag; bedankt voor jullie aanwezigheid , sportiviteit en flexibiliteit, waardoor we er met z'n allen ondanks regen en aanpassingen nog zo'n leuke dag van konden maken!

groetjes
mijke
PS
even ter info:
onze rauter maak steeds kortsluiting, waardoor ik momenteel een soort knipperlicht relatie met het internet heb
Dan weet je nu ook waar het aan ligt, als ik niet altijd reageer op berichten of mails!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2005, 17:25   #31
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default Foto's schoten...

Hoi Smokey,

Waar heb je de foto's precies geplaatst want ik kan ze niet vinden.

Aan iedereen:

Als iemand anders nog leuke foto's heeft houd ik me aanbevolen, ik had helaas deze dag geen fototoestel bij.

Mocht iemand nog meer foto's hebben en deze willen emailen dan kan dat naar het emailadres: [email protected], dit email adres heeft geen restricties qua grootte dus je mag zoveel foto's doorsturen als je wilt.


Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2005, 22:02   #32
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Heb heel veel foto's gemaakt,ze staan op een server zodat Mijke ze hier kan plaatsen,maar volgens mij heeft die grote computerproblemen.
Zal eens gaan verkleinen en dan wat opsturen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 08-06-2005, 01:17   #33
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hallo,ja ik had ze dus hier bij bijeenkomsten gezet en kan ze zelf ook niet terug vinden.ik had foto's toevoegen gedaan en nam aan dat ze dan hier op de site terecht kwamen maar dat is blijkbaar niet gelukt.
Ik mail ze dan wel naar Mijke en misschien kan zij ze dan plaatsen.
Zal ze alvast naar jou mailen Barry.

Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 08-06-2005, 12:20   #34
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Mijn ervaring is dat het een paar dagen duurt eer de foto's zichtbaar zijn op de site. Ze zullen het wel druk hebben. Het foto bestand hier is me een partij groot!
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 09-06-2005, 13:19   #35
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi mensen,

Zowaar heb ik vanochtend weer internet verbinding

Er worden inderdaad dagelijks giga veel foto's gestuurd (vanuit div landen) en deze komen allemaal in een groot bestand terecht. En helaas kan alleen Margo deze dan invoegen op de site. Bovendien worden ze dan ook nog pas na de (relematige) update van de site door Przemek voor iedereen zichtbaar.

Sorry, maar het kan dus nog even duren!

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-06-2005, 18:06   #36
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hallo...

Voor diegene die mij alvast van wat foto's hebben voorzien (Frieda en Wilma) hartstikke bedankt! Ze zijn erg leuk. Ik heb ze meteen doorgestuurd naar mijn vriendin die momenteel in Singapore verblijft en zij vond ze ook ontzettend leuk.

Nogmaals erg bedankt!

Groeten,

Barry

Ps. Volgend jaar kom ik zeker weer! Het was een ontzettend leuke dag >;O)
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 26-06-2005, 09:33   #37
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo allemaal,

kunnen jullie mij vertellen wanneer de foto's van de wolfhondendag op 4 juni j.l geplaatst worden? Mijn eigen foto's zijn namelijk allemaal mislukt. Ik hoop dat er nog foto's van mijn honden zijn gemaakt door iemand anders...

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 26-06-2005, 21:24   #38
Frieda
Junior Member
 
Frieda's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Schoten
Posts: 24
Default

Hallo Yolanda ik denk dat er van uw honden op onze website foto's staan, www.politiehondschoten.be, ik zal eens nazien wat ik van onze mensen gekregen heb en deze dan naar u doormailen.
groetjes Frieda
Frieda jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2005, 00:56   #39
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default foto's wolfhondendag

In het vorige topic heb ik al uitgelegd, waarom de foto's die jullie gestuurd hebben nog niet zichtbaar zijn.

Maar ondertussen heb ik van Christa nog meer foto's van Schoten ontvangen
En deze foto's plaats ik nog maar even niet op de site (want dan ik er niet meer bij en jullie kunnen ze dan toch ook nog niet zien)

Maar ik heb hiervoor even een noodoplossing gevonden!
Ik heb er een album op internet van gemaakt waar je alles kunt bekijken, en waar je af mag/kan halen wat je maar wilt!

Ik zal het er voorlopig even laten staan, zodat iedereen de kans heeft er even te gaan kijken:

http://www.mijnalbum.nl/Album=D6PEJWXY

Groeten,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2005, 10:05   #40
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Mijke,

Erg leuk dat je een andere manier gevonden hebt om ons toch van deze leuke foto's te laten genieten. Heel erg bedankt hiervoor!

M.v.g.

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org