Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2012, 14:18   #41
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik vind dat een dwerg makkelijk bij grotere honden kan.
Zo ook bij 1 of meerdere TSW's .
Er zijn meerdere TSW-dwergen in Europa die tussen een 1 of meerdere TSW's leven .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 14:32   #42
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik vind dat een dwerg makkelijk bij grotere honden kan.
Zo ook bij 1 of meerdere TSW's .
Er zijn meerdere TSW-dwergen in Europa die tussen een 1 of meerdere TSW's leven .
Kan mijnsinziens ook prima, het geeft wellicht iets meer uitdaging tijdens de opvoeding. Maar dat is altijd zo met meerdere honden in een roedel.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 16:23   #43
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik vind dat een dwerg makkelijk bij grotere honden kan.
Zo ook bij 1 of meerdere TSW's .
Er zijn meerdere TSW-dwergen in Europa die tussen een 1 of meerdere TSW's leven .
MIts je rustige honden hebt, en niet zo'n mongool als ik heb. Vergeet niet dat een dwergje slechte ruggewervels en nekwervels heeft etc. Kan minder hebben dan een gezonde jack russel in zelfde formaat.
En zet er dan ZEKER GEEN andere jonge hond van het zelfde geslacht bij..............
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 10:28   #44
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

ff maar weer omhoog halen, zal nog geen nieuw tehuis zijn voor Chico ben ik bang.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 10:43   #45
Ekoetzier
Junior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Maarssen
Posts: 65
Send a message via MSN to Ekoetzier Send a message via Skype™ to Ekoetzier
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
ff maar weer omhoog halen, zal nog geen nieuw tehuis zijn voor Chico ben ik bang.

Ik vind het echt heel zielig voor dat diertje.
Ik dacht nogwel dat er hier zoveel mensen het beste met hem voor hadden als ik al die reacties zo lees.
Is er dan niemand die hem bij een teefje kan plaatsen ofzo?
Ekoetzier jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 10:54   #46
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Tanja heeft mensen die interesse in Chico hebben, maar ze screent eerst uitgebreid en wil met de mensen kennis maken.

Het is dus niet zo omdat zich hier niemand meld als zijnde nieuwe baas, iedereen het beestje maar aan zijn lot overlaat

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 10:58   #47
Ekoetzier
Junior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Maarssen
Posts: 65
Send a message via MSN to Ekoetzier Send a message via Skype™ to Ekoetzier
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Tanja heeft mensen die interesse in Chico hebben, maar ze screent eerst uitgebreid en wil met de mensen kennis maken.

Het is dus niet zo omdat zich hier niemand meld als zijnde nieuwe baas, iedereen het beestje maar aan zijn lot overlaat

Gr
Tatiana

Tatti,

Dit vind ik wel fijn om te horen.
Ook fijn dat er goed gescreend wordt. Zolas ik het verhaal ken is het dier beter af ergens waar geen reu is, omdat hij zelf ook dominant gedrag begint te vertonen. ( doen toch alle reuen in min of meerdere mate )

Groetjes,
Erik.
Ekoetzier jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 11:03   #48
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Ekoetzier View Post
Ik vind het echt heel zielig voor dat diertje.
Ik dacht nogwel dat er hier zoveel mensen het beste met hem voor hadden als ik al die reacties zo lees.
Is er dan niemand die hem bij een teefje kan plaatsen ofzo?
Als mijn reu een teef was geweest had ik niet eens geaarzeld Erik. Geloof me.
Ik weet dat het bij Denzel niet gaat, omdat ondanks dat hij de reu waarschijnlijk gewoon accepteerd, er veel te ruig mee gaat spelen. Ik heb hier verschillende reuen in huis gehad van vrienden om een dag op te passen of een weekend en dat gaat prima met denzel. Ik ben gewoon veel te bang dat die dwerg het met zijn nek en rug hier niet gaat overleven.

De dwerg zou bij een rustige teef of reu geplaatst moeten worden. Waarbij er wel gespeelt word, maar dan op een rustige manier. Bij een ras dat van nature niet echt dominant is. Of bij een oudere hond die over het algemeen wat rustiger zijn.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 13-02-2012 at 11:07. Reason: extra info
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 11:31   #49
Ekoetzier
Junior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Maarssen
Posts: 65
Send a message via MSN to Ekoetzier Send a message via Skype™ to Ekoetzier
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Als mijn reu een teef was geweest had ik niet eens geaarzeld Erik. Geloof me.
Ik weet dat het bij Denzel niet gaat, omdat ondanks dat hij de reu waarschijnlijk gewoon accepteerd, er veel te ruig mee gaat spelen. Ik heb hier verschillende reuen in huis gehad van vrienden om een dag op te passen of een weekend en dat gaat prima met denzel. Ik ben gewoon veel te bang dat die dwerg het met zijn nek en rug hier niet gaat overleven.

De dwerg zou bij een rustige teef of reu geplaatst moeten worden. Waarbij er wel gespeelt word, maar dan op een rustige manier. Bij een ras dat van nature niet echt dominant is. Of bij een oudere hond die over het algemeen wat rustiger zijn.
Ik kan me hier zeker in plaatsen.
Maar ik zelf zou bv ook geen dwergteefje kunnen hebben. Onze teef kan op bijeenkomsten echt heel lief spelen met de dwergjes (ze staat op veel foto's op de site van de TWK samen met dwergjes) maar ze is soms ontzettend ruig, Ik heb soms wel eens medelijden met onze reu, die fysiek toch echt veel sterker is, maar die krijgt af en toe op zijn kop van haar joh. En in huis is ze heel dominant tegen andere honden, terwijl de reu precies andersom is, die vind het hier in huis wel best, maar loopt buiten de macho uit te hangen
Ekoetzier jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 11:39   #50
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Ekoetzier View Post
Ik kan me hier zeker in plaatsen.
Maar ik zelf zou bv ook geen dwergteefje kunnen hebben. Onze teef kan op bijeenkomsten echt heel lief spelen met de dwergjes (ze staat op veel foto's op de site van de TWK samen met dwergjes) maar ze is soms ontzettend ruig, Ik heb soms wel eens medelijden met onze reu, die fysiek toch echt veel sterker is, maar die krijgt af en toe op zijn kop van haar joh. En in huis is ze heel dominant tegen andere honden, terwijl de reu precies andersom is, die vind het hier in huis wel best, maar loopt buiten de macho uit te hangen
over het algemeen is denzel heel rustig met zwakkere dieren.
zie hier het bewijs

Maar er zou maar eens een verkeerde beweging worden gemaakt of zoiets. Ik durf het gewoon niet aan.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 14:41   #51
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Ik kan natuurlijk alleen voor Coco spreken.
Toen Coco en haar zusje naar Nederland kwamen was het nekwervel probleem nog niet in deze mate bekend. In zovere hebben de zusjes bij gedragen aan het onderzoek en weer een nieuwe weg geopend.
Coco speelt met Lupo en Mizar en dat kan er best lomp aan toe gaan ook Yahzi is hier nu op vakantie en ook die gaat niet altijd even zachtzinnig met haar om. Dit corrigeren wij expres niet omdat ook Coco moet leren wat haar plaats in de roedel is en hoe ver zij kan gaan.
Verder zijn Monique en ik van mening dat ze een zo normaal mogelijk leven moet lijden en niet als een kasplantje behandeld moet worden. Dus gewoon lekker springen, rennen, vallen, spelen en weer opstaan. Mocht dit betekenen dat op een zekere dag haar nek dan toch parten speelt heeft ze misschien een kort maar wel een fijn leven gehad.
Ik zou dus zeggen de nek afwijking hoeft niemand tegen te houden Chico op te nemen. Hopelijk vindt hij snel een plaatsje hij is nog jong en dus nog kneedbaar bedenk wel hoe klein ze ook zijn het blijven echte TsW´s maar door hun afmeting wel makkelijker te corrigeren.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 16:06   #52
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Ekoetzier View Post
Ik vind het echt heel zielig voor dat diertje.
Ik dacht nogwel dat er hier zoveel mensen het beste met hem voor hadden als ik al die reacties zo lees.
Is er dan niemand die hem bij een teefje kan plaatsen ofzo?
Ik heb hier wel een Tsjechenteef maar ...........
ook 1 volwassen Tsjechenreu en 1 volwassen Saarloosreu.
Dit roedeltje gaat prima met elkaar hier in huis,dan ga ik geen risico lopen om daar een dwergje tussen te zetten.
Hoe graag ik het beestje ook zou willen helpen.

Ik moet mijn verstand gebruiken!

Duim voor een goed thuis voor Chico!
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 16:36   #53
witteherder
Junior Member
 
witteherder's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 94
Send a message via MSN to witteherder
Default

Er zal zich wel iemand aanmelden die door de screening heen komt.
Maar hij is NIET zielig.
Althans zo moet hij dan toch niet behandeld worden.
Ten eerste is hij een hond en ten tweede een Tsjech en zo zal hij zich gedragen.
Het dier zelf weet immers niet beter.
De omstandigheden zijn misschien dan wel "zielig" maar hij dient gewoon behandeld te worden als hond en zeker als Tsjech.
__________________
"Dogs aren't our whole life, they make our lives whole"....Roger Caras

http://www.chiwisplace.nl
witteherder jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 20:18   #54
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ja hartstikke leuk allemaal hoor het niet zielig vinden etc. Maar je hebt met een ongezonde hond te maken. Dat ie als kasplantje behandeld moet worden is grootsmogelijke onzin. Maar dat je er gewoon voor zichtig mee moet zijn zeker! En problemen gaan opzoeken is dus gewoon weg stom.
Je gaat een hond met HD D toch ook niet 40 km mee laten fietsen of trappen laten lopen onder het mom van, heeft ie een leuk leven gehad en we hebben hem als een gewone hond behandeld.
Een hond kan ook een geweldig leven hebben, door met een rustige hond te spelen etc. Dwerg is al druk genoeg van zichzelf.
En je weet net zo goed als ik, tsjechies zijn niet het soort honden dat ik met bovenstaande bedoel.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 23:47   #55
witteherder
Junior Member
 
witteherder's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 94
Send a message via MSN to witteherder
Default

Nogmaals ik zeg alleen dat hij denkt als een hond en dat hij als hond behandeld moet worden.
Uiteraard houd je wel rekening met zijn gebreken.
__________________
"Dogs aren't our whole life, they make our lives whole"....Roger Caras

http://www.chiwisplace.nl
witteherder jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 06:47   #56
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ik denk dat Witteherder bedoelt dat de mensen graag als ze Chico zijn puppenuiterlijk zien gaan denken, och schattig kelin pupje, maar dat is hij dus niet en behandel je hem als deze kom je bedrogen uit.

Automatisch denken de mensen dan ook pupje mag dit nog niet, pupje mag dat nog niet, maar Chico mag en kan alles, natuurlijk met mate maar hij kan en mag meer als een echte pup.

Hij begint nu te patsen zoals ik begrepen heb en een baas zal dus moeten gaan denken over een alternative mannier om hem tegen te houden waarbij deze niet aan zijn nek loopt te sleuren ed.
In Chico zijn koppie is hij een gewone reu die dat ook kenbaar wil maken tegenover andere reuen, maar hij bezit niet de kracht om dat ook te doen.

De mensen die hem gaan opvangen zullen dus een heel arsenaal trukjes uit de kast moeten gaan halen nu Chico zichzelf "De man" vind, om hem op een voor hem aangepaste wijze te trainen en op te voeden.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 09:11   #57
witteherder
Junior Member
 
witteherder's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 94
Send a message via MSN to witteherder
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ik denk dat Witteherder bedoelt dat de mensen graag als ze Chico zijn puppenuiterlijk zien gaan denken, och schattig kelin pupje, maar dat is hij dus niet en behandel je hem als deze kom je bedrogen uit.

Automatisch denken de mensen dan ook pupje mag dit nog niet, pupje mag dat nog niet, maar Chico mag en kan alles, natuurlijk met mate maar hij kan en mag meer als een echte pup.

Hij begint nu te patsen zoals ik begrepen heb en een baas zal dus moeten gaan denken over een alternative mannier om hem tegen te houden waarbij deze niet aan zijn nek loopt te sleuren ed.
In Chico zijn koppie is hij een gewone reu die dat ook kenbaar wil maken tegenover andere reuen, maar hij bezit niet de kracht om dat ook te doen.

De mensen die hem gaan opvangen zullen dus een heel arsenaal trukjes uit de kast moeten gaan halen nu Chico zichzelf "De man" vind, om hem op een voor hem aangepaste wijze te trainen en op te voeden.

Gr
Tatiana
Dank je.
Jij hebt hem begrepen
Aan de andere kant...ik had het beter moeten uitleggen hoe ik het bedoelde
Zo dus
__________________
"Dogs aren't our whole life, they make our lives whole"....Roger Caras

http://www.chiwisplace.nl
witteherder jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 20:12   #58
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by witteherder View Post
Dank je.
Jij hebt hem begrepen
Aan de andere kant...ik had het beter moeten uitleggen hoe ik het bedoelde
Zo dus
Das idd duidelijk.
Het kwam over op mij dat je Chico gewoon lekker als gezonde hond moest behandelen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 21:49   #59
witteherder
Junior Member
 
witteherder's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 94
Send a message via MSN to witteherder
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Das idd duidelijk.
Het kwam over op mij dat je Chico gewoon lekker als gezonde hond moest behandelen.
Nee zeker niet
Is dat ook weer uit de lucht
__________________
"Dogs aren't our whole life, they make our lives whole"....Roger Caras

http://www.chiwisplace.nl
witteherder jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2012, 14:20   #60
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ja hartstikke leuk allemaal hoor het niet zielig vinden etc. Maar je hebt met een ongezonde hond te maken. Dat ie als kasplantje behandeld moet worden is grootsmogelijke onzin. Maar dat je er gewoon voor zichtig mee moet zijn zeker! En problemen gaan opzoeken is dus gewoon weg stom.
Je gaat een hond met HD D toch ook niet 40 km mee laten fietsen of trappen laten lopen onder het mom van, heeft ie een leuk leven gehad en we hebben hem als een gewone hond behandeld.
Een hond kan ook een geweldig leven hebben, door met een rustige hond te spelen etc. Dwerg is al druk genoeg van zichzelf.
En je weet net zo goed als ik, tsjechies zijn niet het soort honden dat ik met bovenstaande bedoel.

Lekker kort door de bocht?

Misschien moet je eens op bezoek gaan bij Gerard en Monique, dan kun je een en ander zelf aanschouwen, voor je zo dom reageert.
Puma jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org