Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-09-2004, 13:54   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default UV examen

Zijn er onder jullie nog mensen die zich ingeschreven hebben voor het UV examen van as zaterdag bij KC de Batouwe?

Ik ben nl benieuwd hoeveel tsjechen er aan mee gaan doen!

Groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 16-09-2004, 14:22   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Het geplande UV examen bij kynologenclub de Batouwe is afgelast vanwege te weinig inschrijvingen.

groet,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2004, 11:05   #3
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo,
helaas kon ik niet meedoen met het uv examen, want ik had die dag examen op de hondenclub, laska en ik zijn geslaagd!!!
jammer dat het uv examen helemaal is afgelast. wordt het nu een andere keer gehouden,zoja wanneer? of weet iemand een andere vereniging die een uv examen houdt?
ik hoor het wel, groetjes flora en lask
flora jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2004, 12:31   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi flora,

Gefelicieerd!

Wil je nog een keer vertellen wat voor examen het was?

En trouwens ook nog mijn complimenten voor je leuke artikeltje in het clubblad over je survival avontuur met Laska!

Quote:
Originally Posted by flora
jammer dat het uv examen helemaal is afgelast. wordt het nu een andere keer gehouden,zoja wanneer? of weet iemand een andere vereniging die een uv examen houdt?
Een KC kan alleen een UV examen organiseren als er zich voldoende deelnemers voor opgeven (o.a. ivm de keurmeester). Ik weet niet of en waar (en met wie) de NVTW nog een keer een UV examen organiseert

Maar ik ben even aan het uitzoeken welke KC's er het komende jaar UV examens organiseren. Zodra ik wat naders weet, zal ik het op deze site zetten.

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-09-2004, 15:17   #5
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hoi,
mijke bedankt voor je compliment betreffende het stukje over de survival, ik zal het binnenkort naar je opsturen, ik hoop dat het ook lukt met de foto's want ik ben niet zo heel goed met digitaal foto's versturen, maar ik doe mijn best.
het examen wat ik met laska heb gehad, was gehoorzaamheid en een deel van de politiehonden training, dit houdt in diabool lopen, links/rechts volgen, 3 staafjes speuren, brede geul, heg en schutting springen, dus van alles wat. juist omdat het van alles is blijven laska en ik het erg leuk vinden.
we trainen ook pakwerk, dit zat niet in het examen omdat de honden nog niet allemaal op ongeveer hetzelfde niveau zitten. met laska gaat het pakwerk steeds beter, in het begin begreep ze de drukte eromheen niet echt, ze stond er echt zo bij van doe nou maar gewoon. maar nu vindt ze het steeds leuker en ze wordt ook steeds feller. bij het pakwerk hoort ook het transport en het bewaken van de dief, dit doet ze ook erg goed.
de volgende keer hoop ik dat dit ook bij het examen zit.
we oefenen dit allemaal, maar we zijn niet bezig voor het politiehond certificaat hoor, onze instructeur heeft hier vroeger wel honden voor opgeleid, nu is het meer op hobby niveau, maar juist hierdoor en door de afwisseling is het heel leuk.
de groeten, flora en laska
flora jest offline   Reply With Quote
Old 07-03-2006, 22:55   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default UV examen - KC de Batouwe 20.05.2006

Voor degenen die wat met hun TsW willen ondernemen:

Op 20 mei 2006 wordt er door de KC de Batouwe een UV examen georganiseerd!

Meer info over wat een UV examen is, hoe je er aan deel kunt nemen en hoe je er voor kunt trainen vind je hier in de rubriek berichten.

Het examen vindt plaats in Kapel Avezaath (Tiel)
Voor opgave en meer informatie over het examen op 20 mei:
www.kcdebatouwe.nl
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 08-03-2006, 08:14   #7
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo allemaal,

Ik had graag mee gedaan, maar Timber is helaas dan nog geen 16 maanden Hopenlijk doen er veel TsW mee. Als het enigzins haalbaar is voor mij, ga ik zeker kijken.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org