Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2008, 09:16   #41
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Zijn er van de Tsjechen hier op het forum ook honden die op medicatie staan?

Ik krijg namelijk het idee dat een hond met epilepsie wel "meevalt" , en uit eigen ervaring weet ik dat een hond met epilepsie echt KUT is, zeker als je alles probeert te doen.
Ik heb nergens gelezen dat het word afgedaan als wel meevallen .
En om dat te weten hoef je niet een hond met epilepsie hebben gehad .

Maar hier op het Nederlandse forum kan het wel heftig topic worden, maar hier bereik je maar een paar fokkers.
En dat zijn echt niet de fokkers die fokken met honden die epilepsie hebben .
Dus ik hoop dat jullie ook jullie verhaal vertellen op het engelse forum.
Dat het gewoon ff in het hele CSW wereldje ff onder de aandacht komt .
Juist omdat het een ziekte is die niet meevalt.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 11:45   #42
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

@ Martine

Als je wilt mag je mijn 'verhaaltje' wel op het engelse forum plaatsen.
Mijn Engels om te schrijven is nl. niet zo goed (lezen we l)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 13:32   #43
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post

Maar hier op het Nederlandse forum kan het wel heftig topic worden, maar hier bereik je maar een paar fokkers.
En dat zijn echt niet de fokkers die fokken met honden die epilepsie hebben .
.
Volgens mij hebben we het hier toch echt over nederlands gefokte honden.Komen trouwens uit dezelfde tak.Hoewel die idd weer komen uit heel veel gebruikte tak van niet nederlandse fokker.

Is voor sommige mensen gene optie om in engels te discusssieren,daar meot je de taal beetje goed voor kennen anders loopt het fout.
Maar het kan natuurlijk wel doorgebracht worden .Lijkt me belangrijk.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 15:58   #44
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
@ Martine

Als je wilt mag je mijn 'verhaaltje' wel op het engelse forum plaatsen.
Mijn Engels om te schrijven is nl. niet zo goed (lezen we l)
Thanks, maar daar waag ik me niet aan.
Ik heb zelf al moeite om mezelf in het engels begrijpbaar te maken .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 16:03   #45
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
Volgens mij hebben we het hier toch echt over nederlands gefokte honden.Komen trouwens uit dezelfde tak.Hoewel die idd weer komen uit heel veel gebruikte tak van niet nederlandse fokker.

Gr. Christa
En met nederlands dus ook , want ik heb nergens verteld dat het wel/niet nederlandse honden zijn.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 16:58   #46
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En met nederlands dus ook , want ik heb nergens verteld dat het wel/niet nederlandse honden zijn.
Ik bedoel dus dat het nederlandse honden zijn en we zitten op nederlands forum.en aangezien ik aanneem dat er niet zo snel fokkers honden uit nederland zullen halen om te fokken,maar dat er wel fokkers zullen zijn in nedrland,die met nederlandse hodnen fokken,het toch ook belangrijk is dat het hier staat.
En mag het hopen dat er niet gefokt wordt met honden die epilepsie hebben,dat zou wel heel ernstig zijn,maar geloof niemand meer op z'n blauwe ogen,die tijd heb ik gehad.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 17:10   #47
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
,maar geloof niemand meer op z'n blauwe ogen,die tijd heb ik gehad.
Gr. Christa
Weet wel dat de mijne echt wel blauw zijn .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 17:21   #48
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
En mag het hopen dat er niet gefokt wordt met honden die epilepsie hebben, Gr. Christa
En wat dit betrefd geloof ik bep fokkers helemaal niet of de ogen nou blauw, groen, bruin en of zwart zijn .
Want als het HD verhaal zo word genomen denk je dat dit anders zal zijn ??
Voor sommige fokkers maakt het gewoon allemaal geen uit.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 17:29   #49
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Nu staat het dus op engelstallige forum,maar info komt er verder niet,behalve dat er gezegd wordt dat het misschien wel aan ons land ligt.
Zou kleine kans zijn,was het niet dat als je de verschillende gevallen die ik nu heb kunnen traceren op diverse fora,vaak toch overeenkomstige voorouder dieren hebben.
Weet nog dat ik het toen ook nagekeken heb bij mijn hond en daar zag je dus ook niet duidelijk lijn in vererven,maar wel met sprongetjes hielden honden vrij nauw verband met elkaar.
Maar aangezien we totaal niet weten hoe het vererft,via koppel of misschien wel rechtstreeks via vader of moeder,is het moeilijk om te zeggen dat je bepaalde tak moet uitsluiten.

Denk trouwens dat heel veel fokkers in buitenland,die honden gewoon in kennels hebben zitten en verder geen contact met honden hebben,vaak niet eens zullen merken als een hond aanval heeft gehad.
Dat is misschien wel reden dat we hier in het westen vaker met de gevallen op de proppen komen,we leven dichter bij en met de hond.

Weet de laatste aanval van stenka was toen wij in de tuin zaten en hij binnen lag.Shanti kwam opeens naar buiten en begon te piepen.We negeerde haar eerst,maar toen ze onrustig bleef ben ik toch maar eens binnen gaan kijken.En daar lag een vaag kijkende ,hijgende Stenka op de grond en een drol op de bank.Dan weet je aanval gehad.Maar binnen paar minuten was hij alweer redelijk rustig en die drollen liet hij wel vaker vallen ,omdat hij niet zoveel controle meer had.Als we dus niet gewaarschuwd waren door Shanti hadden we niks gemerkt.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 18:13   #50
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Na onderzoek achteraf, bleek dit zowel bij de vader
als de moeder van mijn teef voor te komen (dat waren half-broer en half-zus.)
Hadden die ook hart/longslagader problemen of hadden die epilepsie?

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Later is er door de NVTW nog eens onderzoek gedaan,
ik heb toen alle copiën opgestuurd. (
Wat voor onderzoek hebben die dan gedaan (of hadden ze toegezegd te gaan doen)??

En op basis van wat voor copien?
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 19:09   #51
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Hadden die ook hart/longslagader problemen of hadden die epilepsie?

Wat voor onderzoek hebben die dan gedaan (of hadden ze toegezegd te gaan doen)??

En op basis van wat voor copien?
* ja, er zijn verschillende familieleden op jonge leeftijd overleden,
aan (hart)problemen.

* Wendy heeft toen vragenlijsten rondgestuurd, uit naam van de NVTW, om gezondheidsproblemen binnen de Tsjechen-populatie in kaart te brengen.

* Ik heb toen de vragenlijst ingestuurd, met copien van het medisch verslag van mijn overleden pup.
Daarna niets meer vernomen !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 23:39   #52
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Was er al bang voor,discussie op engelse forum wordt te ingewikkeld om nog aan mee te doen.Merk dat er weer allereli zaken bij worden gehaald.Alleen maar om aan te tonen dat het allemaal wel meevalt.En misschien is dat wel zo.We hopen het maar.

Snap alleen niet waarom een hond die in elkaar is geslagen met eind ijzer door z'n baas,daar wordt weggehaald en dan als nog,ondanks z'n aanvallen zonodig ingezet moet worden en dan alsnog overlijd hij op jonge leeftijd.Dat kan ik allemaal niet verwoorden in engels,maar weet wel dat ook bij de SWH honden zijn ingezet die aanvallen hadden of dat nu wel of niet genetisch aangelegde epilepsie was,weet ik niet.Ook daar zijn al paar generaties geen honden voor gekomen met aanvallen.
Maar geloof toch niet dat ze zich erg hebben verdiept in hoelang iets kan doorsluimeren,zeker als het wel zou vererven via 2 dragers.
We hebben dat nu gezien bij het onderzoek naar dwerggroei.Uit de vreemdste lijnen kwamen ineens dragers tevoorschijn,die we echt nooit hadden verwacht.Terwijl de besmette lijnen tot nu toe zeer weinig dragers geven.
Maar goed die uitleg laat ik over aan de geneticie.

Jammer dus dat er meteen aanvallend gediscussieerd gaat worden.Maar namen ho maar.

Nog lange weg te gaan.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 23:49   #53
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik hoop dat het allemaal mee valt , ik snap ook niet waarom die ene speciale hond die op zijn kop geslagen is nu ingezet zou moeten worden voor de fok.

Je kan natuurlijk ook voor broer/zus kiezen als je perse in die lijn wilt blijven en als je denkt dat de betreffende aandoening wel mee valt (?)

en het is inderdaad wat HOUSE zegt: alle mensen liegen!! ook al weten sommigen het niet eens van zichzelf
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 00:02   #54
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Ja het blijft moeilijk hoor dat fokverhaal.Xandra van mij had waarschijnlijk ook al d'r hele leven iets onder d'r leden en daar kom je dan ook pas achter als ze 10 is en eraan overlijd,of liever je haar langer lijden bespaart.

Maar zelf kijk ik altijd goed wat er verder in de lijnen gebeurt.En al zeggen ze dan dat bepaalde dingen niet erfelijk zijn,als het vaker voorkomt is er in ieder geval wel de aanleg voor.

100 % gezond is geen enkel individu.Perfectie bestaat niet.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 00:34   #55
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

100% kan je ook nooit weten maar ik snap gewoonweg niet dat mensen op hun achteste benen springen(zoals op het engelse forum) als je over welke ziekte dan ook begint want volgens mij draait het er nog altijd om dat als je van een ras houd en daarmee fokt je de kans op een ongezonde hond toch zoveel mogelijk wil verkleinen of zie ik dat nu verkeerd?

Maar ja ik heb dat daar dus ook gezegt en zal ze wel over me heen krijgen. Boeit me niet zoveel want mij gaat het niet eens alleen om dit specifieke ras maar om alle ziektes bij welke hond dan ook in het algemeen. Ik heb epelepsie weer omhoog gehaald omdat het een soort "vergeten"ziekte is die echt wel voor komt en nu Bine de tweede hond is van mij die dit heeft heb ik echt zoiets van : Fokkers kijk er toch eens naar want voor die hondjes is het echt niet leuk dus doe alsjeblieft alles eraan om de kans op welke ziekte dan ook te verkleinen als je echt van je dieren houdt want anders doe je het alleen om het geld en kan je net zo goed een baksteen op de plek leggen waarbij gelukkig hier nog veel mensen een hart zit.
miran jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 14:28   #56
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Pff... so, dat was weer genoeg engels voor een hele tijd

Ik vind het ook niet echt verantwoord (het fokken met die reu), want ookal gezegd in het engels forum, wie zegt dat de aanvallen daardoor komen? Niet elke hond die op zijn hoofd geslagen word krijgt aanvallen... niet elke hond die aanvallen heeft is op zijn kop geslagen... dus waar is zijn bewijs dat het door de slagen komt?
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 15:07   #57
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Moet heel eerlijk vertellen ik zelf vind dit echt een heel moeilijk onderwerp.
En ik denk dat ik niet de enige zal zijn .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 15:13   #58
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Manishdra View Post
dus waar is zijn bewijs dat het door de slagen komt?
Maar dat is ook, waar is het bewijs dat het primair is ??
En dat vind ik het moeilijke van deze ziekte.
Eigenlijk is er gewoon geen over bekend.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 15:15   #59
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Zo wie zo vind ik onderwerpen over welke ziekte dan ook best moeilijk.
Alleen doordat ik misschien een te zeer emotioneel mens ben kan ik me soms gewoon zo ontzettend kwaad maken over mensen die dan net doen of er geen vuiltje aan de lucht is en daardoor eigenlijk sommige problemen in de toekomst erger maken terwijl ze het juist hadden kunnen verminderen als ze maar niet hun kop in het zand steken.
Af gezien van eventuele onderzoeken die je nu kan doen en misschien eerder niet had je toen ook kunnen luisteren naar de mensen met dieren met een ziekte en daar dus kwa fokken al rekening mee kunnen houden: ofwel de betreffende combi's niet zo snel meer maken als het niet nodig is/was. Weet natuurlijk dat dat bij elk "nieuw"ras moeilijker is maar denk wel dat heel veel lijnen dan veel schoner waren geweest dan ze nu zijn betreffende bepaalde ziektes.
miran jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 15:38   #60
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Zoals ik al zei, erg moeilijk.

Maar ondanks ze heel raar heb gereageerd betreffende dat het aan het land kan liggen dit wel 1 van de fokkers is waar ik een hond zal kopen.
Ook in de verre toekomst, juist omdat ze van een heleboel op de hoogte zijn betreffende het ras.
En daar dus ook naar handelt.

En zo zijn er meerdere fokkers waar ik van overtuigd ben die hier dus echt wel rekening mee houden.

En ik weet ook dat er bep fokkers zijn die anders over bep ziekte's denken .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org