Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-10-2010, 01:22   #41
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Nanouk:
Volgens mij behandelen we hier mensen met respect?
De wijze waarop je Stefanie vorige keer hebt neergezet verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.
Arnolda, aangezien het zeker niet mijn bedoeling is iemand die ik niet ken op een bepaalde manier neer te zetten, en jij hier duidelijk respectloos gedrag van mijn kant impliceerd, zou ik het toch ook op prijs stellen als je me een voorbeeld geeft waar ik stefanie op een bepaalde manier neerzet!

weet je wel, met het idee van met respect mel elkaar omgaan
nanouk jest offline  
Old 12-10-2010, 09:22   #42
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Torak gaat naar een goed tehuisje. Die man heeft veel met honden gedaan met trainen. Diverse honden van hem zijn door gegaan naar de politie. Als niet in nl wel in Amerika. Hij heeft dan ook vele soorten manieren moeten gebruiken aangezien hij ook met makkelijke en erg moeilijke honden te maken heeft gehad.
Ze wonen bij mij in de wijk.
Ik mijn gevoel zegt dat hij daar wel op zijn plekkie zit.
Je zult weinig van hun op internet vernemen aangezien hun geen internet hebben.
Voor zover plaats ik namens hun af en toe een beticht over hoe het gaat.
Ik wil niemand afkraken maar tarak krijgt nog een kans bij hem en gaat ervoor. Daar zal ook maar 1 met hem trainen de rest neemt dat niet op zich. Hij krijgt dus 1 hoofdbaas. Hij is consekwent.
Ik ga verder nergens op in.
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline  
Old 12-10-2010, 11:42   #43
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by nanouk View Post
Arnolda, aangezien het zeker niet mijn bedoeling is iemand die ik niet ken op een bepaalde manier neer te zetten, en jij hier duidelijk respectloos gedrag van mijn kant impliceerd, zou ik het toch ook op prijs stellen als je me een voorbeeld geeft waar ik stefanie op een bepaalde manier neerzet!

weet je wel, met het idee van met respect mel elkaar omgaan
Beste Nanouk.

De wijze waarop het gedrag van Torak omschreven werd heeft op mij de indruk gewekt dat een groot deel was te wijten aan de opvoeding bij Stefanie. Mogelijk dat ik de bewoordingen anders heb geïntrepreteerd.
Daarvoor bij deze dan mijn excuses (dat heeft ook met respect te maken ).
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 12-10-2010, 12:10   #44
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Antwoord van loco is klink klare onzin.
Tsss , strakke aktie Gerard .

Misschien eerst lezen waar ik het over heb .
Ik heb het er niet over wat er met een hond gebeurd voor deze bij de politie in dienst is.
Maar op het moment dat de hond dus de naam "Politiehond" mag dragen daar heb ik het over .
Maar als jouw broer bij de politie als hondengeleider werkt denk ik dat ie wel beaamt wat ik zeg.
En verder heeft Chantal bevestigt wat ik dacht .
En voor de rest ben ik er klaar mee en hoop ik dat Torak een plek heeft gevonden waar ie nu mag blijven en oud mag worden .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 12-10-2010 at 12:12.
loco jest offline  
Old 12-10-2010, 12:56   #45
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Loco,
Als de hond zijn certificaten heeft gehaald is de hond een politie/diensthond en als zodanig inzetbaar door het bevoegde gezag.
Spreekt vanzelf dat zijn nieuwe baas eerst met hem gaat trainen.
Een bevoegde geleider is een ieder die gescreend is door de politie op goed gedrag lid is van de KNPV (koningklijke politie honden vereniging) en je moet elk jaar je hond voor brengen om te laten zien dat je hond in je macht hebt. Verder spreekt het vanzelf wil de hond ingezet kunnen worden op openbaar terrein de geleider deel moet uitmaken van een politiekorps, de krijgsmacht of een beveiligingsbedrijf. Zojuist nog even gechecked bij mijn broer. Het is dus heel goed mogelijk dat bijv. jou buurman als particulier een gecertificeerde politiehond in bezit heeft als hij dit leuk vindt.
Ik heb de reactie alleen geplaatst omdat jij surgereerde dat er onzin werdt geschreven toen er gezegd werd dat de nieuwe baas politiehonden heeft getraind wat dus wel heel goed mogelijk is. Dat schoot mij even in het verkeerde keelgat.
Nog wel even zeggen dat je politiehond een wapen is en dus niet door een particulier ingezet mag worden. Op de zelfde manier dat je een wapenvergunning kan hebben maar het wapen alleen op de club mag gebruiken.

Gerard Jeurissen

Last edited by gerard&monique; 12-10-2010 at 13:05. Reason: Text uitgebreid.
gerard&monique jest offline  
Old 12-10-2010, 13:18   #46
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Ook Barry vindt het weer nodig ongezouten kritiek te leveren zonder bij te dragen aan een oplossing.
Denk dat het wel mee valt met de ongezouten kritiek.
Neem van mij aan dat als ik echt zou zeggen hoe ik er over denk, de discussie echt wel wat heftiger zou zijn geworden.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 12-10-2010, 13:32   #47
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Barry:
Misschien voor één keer eens serieus meedoen aan een discussie?
Denk dat we wel wat feedback van je kunnen gebruiken. Jij hebt toch ook ervaring met wolfhonden en kennis van zaken?
Hoi Arnolda,

Het was anders een hele serieuze reactie, want die mensen hebben niet de hond 24 uur onder apel gehad. Jij doet het net voorkomen alsof het voor de hond een hel is geweest bij deze mensen...

Ik ben benieuwd hoe dat dan zal gaan bij de nieuwe eigenaar, want als die gewend is om politiehonden te trainen, dan zal hij de hond zeker onder apel brengen, of de hond dat nou leuk vind of niet.

En mijn feedback en kennis deel ik alleen met mensen die serieus met honden bezig zijn. Helaas valt de persoon die de hond herplaatst daar in mijn opinie niet onder.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 12-10-2010 at 14:17.
Azazel jest offline  
Old 12-10-2010, 13:37   #48
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Toch altijd jammer dat mensen met hun mening op te proppen moeten komen terwijl het hier om een herplaatsing ging. Of wel met andere woorden het ging om een hond die een nieuw huis nodig had en wat gebeurd er. De hond word even vcergeten en men doet ieder zijn best om net even iets harder te blaten dan de ander

Ik vind het triest dat men niet van zijn mening over een mens kan stappen als het gaat om de hulp voor een dier. Oja dat was geloof ik ook alweer de reden waarom ik minder met de forums heb gekregen en al vanaf me geboorte onderhand meer van de dieren hou omdat ik mensen maar niets vind. Tot me eigen schaamte ben ikzelf ook zo'n onbenul ofwel een mens!!!!!

Ik hoop dat Torak nu een huisje heeft voorgoed en waar hij zijn plek kan vinden.

Last edited by miran; 12-10-2010 at 13:39. Reason: wat ongepaste woorden aangepast
miran jest offline  
Old 12-10-2010, 14:24   #49
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ik ga nergens op in, want hier thuis is het op dit moment veel te gezellig

Ik wil alleen even tegen chantal zeggen, geef aub aan die mijnheer door dat een Tsjech niet te vergelijken is met de honden waarmee hij gewerkt heeft.

Ook Sky zijn zusje ging naar een agent en hij wilde haar ook trainen.
Door de verhalen die hij al had opgedaan heeft hij dit al anders aangepakt als hij bij de gewone herders heeft gedaan, maar nog is het mis gegaan, en zit deze teef inmiddels bij een ander gezin.
Er word wel nog met haar op de knpv manier getraind maar gewoon voor de lol en zonder druk.

Wel sluit ik mij dan nog even aan bij een opmerking die hier ergens stond "Eerst de binding, de rest komt later"
Zonder binding laten sommige Tsjechen zich wel dwingen tot iets, maar met binding is het 10x gemakkelijker, en Torak is geen hond die je even aan de afwas zet en later laat stofzuigen.

Succes voor Torak en zijn nieuwe baasje.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 12-10-2010, 15:00   #50
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Ik heb de reactie alleen geplaatst omdat jij surgereerde dat er onzin werdt geschreven toen er gezegd werd dat de nieuwe baas politiehonden heeft getraind wat dus wel heel goed mogelijk is. Dat schoot mij even in het verkeerde keelgat.
Ik zou zeggen, dan moet je toch maar gauw slikken want zo bedoelde ik het ook .
Tussen honden, hondengeleiders en de manier van trainen in de praktijk en de sport want dat is ondertussen ook de KNPV zit wel degelijk verschil, ondanks de wet dit anders ziet.
Maar ondanks deze wet er is, kan je niet zeggen dat de mensen die deze sport beoefenen, politiehonden trainen .
Ze beoefenen de sport, het PH-1 en PH-2 programma.
Maar door deze wet maakt het het wel weer mogelijk om dit te zeggen .
hihiih ik kan wel een paar eigenaren waarvan de hond of door gestroomd is naar de bewaking, politie, of het verre buitenland maar om nou te zeggen dat deze mensen politiehonden hebben afgericht .
En dat heeft niks te maken met klink klare onzin, het heeft te maken met hoe je het wil zien.
En dat was het laatste wat ik in dit topic over dit onderwerp heb gezegd .
Maar ik wens Torak echt het beste zo ook voor de nieuwe eigenaar.
Want een TSW is toch totaal anders ook voor de mensen die een fosiel aan hondentrainenervaring hebben, ongeacht welke sport of praktijk .

Gegroet Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 12-10-2010 at 15:17.
loco jest offline  
Old 12-10-2010, 15:25   #51
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Martine,

Ook ik laat de discussie verder rusten. De topic ging n.l. over Torak en we dwalen weer behoorlijk af. Heb een groot glas water gepakt en de boel door gespoeld. Echter met de allerlaatste alinea ben ik het helemaal met je eens.

Groetjes,

Gerard Jeurissen
gerard&monique jest offline  
Old 12-10-2010, 17:21   #52
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Nog even een kleine opmerking.
De vrouw waar hij nu een tijd mee samen is had een soort wolfshond en ja ik heb al die dingen over tjechen verteld. Geen dwang enz enz.
Gisteren nog over gehad hij gaat eerst even lekker zijn plekkie in dat huisje krijgen en daarna wordt er pas echt iets mee gedaan.
Deze mensen weten waar ze aan beginnen.
Ze doen veel met verschillende soorten dieren en waren al lange tijd aan het kijken naar een tjech.
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline  
Old 12-10-2010, 20:14   #53
Barrel
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Default

Ik volg ook dit topic al een tijdje en hoopte net als iedereen dat Torak zijn plaatsje had gevonden. Geloof ook zeker dat de hond terugbrengen niet onoverdacht is gebeurd.
Snel een nieuwe plek zou erg fijn zijn en dat lijkt dan ook te gebeuren.
Maar toch geeft de informatie mij een wat onbehaaglijk gevoel.
Want .....

Quote:
Originally Posted by channi View Post
Torak gaat naar een goed tehuisje. Die man heeft veel met honden gedaan met trainen. Diverse honden van hem zijn door gegaan naar de politie. Als niet in nl wel in Amerika. Hij heeft dan ook vele soorten manieren moeten gebruiken aangezien hij ook met makkelijke en erg moeilijke honden te maken heeft gehad.
.
waarom doet iemand die zoveel tijd en werk in een hond steekt deze daarna dan weg? En niet 1x, maar meerdere malen dus!!!!
Waarom mochten deze honden niet gewoon bij hun thuis oud worden?
Is dit ook Torak zijn voorland? In de plooi brengen en weer een ander huis voor hem zoeken??
Mag toch hopen dat dat niet zo is!
__________________
"Vele jaren ervaring zegt niets, men kan het ook al die jaren verkeerd gedaan hebben."
Barrel jest offline  
Old 12-10-2010, 20:40   #54
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ik ben heel erg blij ben dat er een nieuw thuis voor Torak is gevonden
En ik hoop van harte dat hij nu plek gevonden heeft waar hij inderdaad nog heel lang kan blijven!

Helaas is Torak is niet de enige TsW voor wie momenteel een nieuw "thuis" gezocht wordt!
Maar door alle "oververhitte" reacties op forums durven veel eigenaren vaak hun TsW niet eens meer hun hond hier op een herplaatslijst te zetten!
En ik hoop dat alle schrijvers hier zich dat ook realiseren.
Want achter de schermen wordt voor meerdere TsW's die hier niet vermeld worden dringend een nieuw huis gezocht.

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg ongepast om commentaar te leveren op mensen die en herplaats TsW opvingen en of te insinueren dat ze deze hond een vreselijk leven met 4 bazen en 12 uur training hebben gegeven.
Realiseert een ieder op dit forum zich wel dat dit soort commentaar ook zeker mensen af zal schrikken die evt. van plan waren om ooit een herplaatser op te vangen??

Aangezien er nu voor Torak een nieuw adres gevonden is , lijkt het mij weinig zinvol om hierover nog langer discussies te voeren, want dat heeft voor dit topic geen enkele meerwaarde meer.
Daarom zal ik dit topic dan ook sluiten.

Vanzelfsprekend kan over het gedrag wel een nieuw topic geopend worden.
Want het "geval Torak" staat niet op zich zelf. Diverse malen werd ik gebeld of gemaild door TsW eigenaren over reuen die altijd erg lief, beschermend en verdraagzaam waren geweest naar de kinderen in een gezin. Maar op het moment dat de TsW reu meer volwassen werd, startte hij grom en borstel acties naar de oudere kinderen (vanaf puber leeftijd)
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org