Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2007, 14:44   #21
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi Kim,

helaas is Kapel Avezaath nou niet echt een bosrijke omgeving dus de route wordt alleen op asfalt gelopen. Veelal weggetjes door dorpen en weilanden.

S & E
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 14:50   #22
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Met andere woorden, je zal dus je tsjech zoveel mogelijk moeten trainen op asvalt. I.v.m. het kapot lopen van voetzooltjes. Toch?


Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 15:02   #23
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Jap helemaal waar, nu doen wij dat zowiezo want als die mafketels van ons in de berm lopen dan zien en ruiken ze steeds leuke en intressante dingen en gaan dan dus boven op de rem. Op de weg doen ze dat niet.
Tevens weet je ook nooit wat er in een berm ligt en waar ze zich aan kunnen bezeren
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 03-02-2007, 23:45   #24
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Wolfdoggers,

De eerste week van Shadow zijn UV training zit erop..

Ik ben bezig met het 5 weken schema (te vinden op www.wolfdog.org en www.wolfhond.org) om Shadow voor te bereiden op het UV examen in Mei en deze week heb ik 4x 5km met Shadow erop zitten..

De eerste 2x 5km gingen wat moeizaam op het eind maar de 3e keer ging Shadow er helemaal voor. Netjes langs de fiets draven en niet achterop raken. Grappig is om te zien hoe je hond reageerd als je hem flink aanmoedigd. Je ziet dan hij/zij op dat moment net dat beetje extra geeft... geweldig om te zien!! Vandaag heb ik voor de 4e keer 5 km met hem gefietst maar dit ging helaas niet super.. Ik heb vandaag al m´n beesten ontwormd en daar had ook Shadow duidelijk last van.. Hij was wat sloom tijdens het fietsen en hij had duidelijk een beetje last van de ontwormingskuur die hij vanochtend toegediend had gekregen..

Gelukkig was het niet zo dat hij net als Breezer moest braken... dat dan weer niet. (onze poes poekie had natuurlijk weer nergens last van ..)
Zijn pootjes zien er nog steeds erg goed uit maar hij is dan ook gewend om op tegels te lopen all day.

Ik ben benieuwd of hij het de komende week net zo goed gaat doen als hij 7 km per 2 dagen moet afleggen.

Ik heb het rashondenlogboek dat ik aangevraagd heb bij de Raad van Beheer inmiddels ook binnen dus ook op administratief gebied ben ik helemaal up to date!

To be continued zal ik maar zeggen.
Ik zal jullie iniergeval elke week updaten met de vorderingen van onze Shad!

Tot volgende week.

Groeten,

Barry en een dikke poot van Shadow.

Ps... En voor de mensen die meelopen met de wolfhondenwandeling van de TWK ... Tot morgen!.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 23:50   #25
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Wolfdoggers,

Hier weer een kleine newsflash vanuit het UV trainingskamp in Wellerlooi.

Shadow en zijn net terug van onze laatste afstand van week 2 in het trainingschema.
We hebben er deze week in totaal 30,7 km opzitten als ik mijn fietscompjoeter moet geloven.
Shadow houdt het tot nu toe nog prima vol. Ik merk steeds als we een nieuwe week beginnen dat hij de eerste 2 ritten moeite heeft om mij bij te houden maar de laatste 2 ritten zie ik ook steeds weer een hele verbetering wat inhoud dat zijn conditie mooi meegroeit met het schema dat we volgen.
Ik ben dan ook benieuwd hoe het ons komende donderdag zal vergaan als we om de dag 10 km gaan fietsen.

Het fietsen over het fietspad langs de provinciale rijksweg N271 blijft nog steeds spannend voor Shadje, zeker als er van die grote vrachtauto's langsdenderen met 80/90 km per uur.
In het begin vlogen we telkens de bosjes in omdat shadje het allemaal wel erg indrukwekkend vond.
Nu, 2 weken later wijkt hij nog maar een klein beetje richting de berm dus aan groot verkeer begind hij ook al aardig te wennen.

Vandaag kwamen we halverwege de rit een weide vol met stieren tegen waar Shadje erg graag mee had willen spelen.
Jammergenoeg voor Shadje was het op dat moment ook tijd om om te keren omdat we op de helft van de rit waren... haha. Vette pech voor Shadje....

Misschien heeft hij komende donderdag meer geluk want dan is de rit toch weer 3 km langer.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Groeten,

Barry & Shadje
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 00:24   #26
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hartstikke leuk Barry, dat je ons met die ervarings/trainingsverslagen op de hoogte houdt!

groetjes
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 09:59   #27
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Barry,

Doe je Shadow dan een rood sjaaltje om?
Is wel zo spannend

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 14:29   #28
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wauw goed man met dat slechte weer van vorige week! Wij moeten eerlijk toegeven dat we vorige week niet zo heel veel gefiets hebben. Gisteren wel weer 7,5 km gedaan.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 14:45   #29
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo,
Smeer je iets op de zooltjes ? Ik heb uiteindelijk Heron zijn kussentjes moeten insmeren met hoeven-vet, hetgeen ze voor paarden gebruiken. Dit helpt echt de kussentjes soepel te houden. Bij Heron was ik te laat, waardoor ik de laatste 3 weken voor de test niets heb kunnen trainen
Ik had dit potje zelfs meegenomen tijdens zijn vz40km test in Duistland.(oct.06) Je moet toch alle 10 km stoppen voor de dierenarts, dus heb ik telkens ingesmeerd.

Beter voorkomen dan genezen.
patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 15:02   #30
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij smeren ze niet in, gebruik je daar de gewone hoefvet van paarden voor, want dat hebben we wel staan. Vorig jaar hebben we ze ook getraind voor het examen maar toen raakte Tuscani in de laatste week gewond aan een poot (openwond) toen hebben we het ook niet gedaan en dat ging toen goed. Maar wat je zegt is waar "beter voorkomen dan genezen!!"
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2007, 17:18   #31
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Patrick,

Ook ik smeer nix op de pootjes.
Mijn hond loopt de hele week eigenlijk op tegels (buitentegels)dus zijn poten zijn die harde en ruwe ondergrond inmiddels wel gewend. Maar ik houd het in de gaten na elke fietstocht door de poten te checken.

Tot nu toe zien ze er gelukkig nog puntgaaf uit.

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 20:08   #32
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo,
ik ben sinds deze week terug aan het trainen met Hero.
Elke dag 10 km.
Ik ga waarschijnlijk, alles Heron vlot traint, meedoen aan de 70 km in Duitsland. Dit is op 28 april in Rossdorf bij Frankfurt. Er is dan ook nog de 40 km. Alle info op www.twh-club.de/content/club/veranstaltungen.htm.
patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 20:41   #33
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Vandaag hebben we voor het eerst 10km gefietst, maar volgens mij hadden ze zonder probleem er zo nog 5 km achteraan gedaan

Wauw 70km wij gaan eerst maar eens voor de 20 km, heel heel heel misschien dat we dan nog eens verder gaan
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 16-02-2007, 22:42   #34
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

voordat ik aan zoiets (70 km) meedoe, moet ik eerst een fiets met hulpmotor hebben !
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 25-03-2007, 11:56   #35
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Vandaag 18,5 km gefietst. We gingen voor de 20km, maar ons rondje wat we in gedachten hadden bleek 18,5 km te zijn. Geen nood we hebben nog een maand te gaan dus die 20km komt er nog wel voor de examen datum.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2007, 14:06   #36
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi Patrick,

even een vraag wat betreft jou ervaringen met de fietstraining. Nu het weer warmer wordt beginnen de voetzooltjes een beetje te barsten en zijn we begonnen met hoefvet erop te smeren.

Maar doe jij dit normaal voor het fietsen of juist erna??
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2007, 14:23   #37
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Sandra,

Eigenlijk zou je hoeventeer of botenteer moeten hebben, dat verhardt de voetzooltjes maar ik zou het hoevenvet ervoor EN erna doen.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2007, 14:24   #38
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

PS.

Doe het teren wel buiten want wanneer je het binnen doet, krijg je het er niet meer af of althans heeeeel moeilijk.
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2007, 17:53   #39
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Hallo Sandra,

Eigenlijk zou je hoeventeer of botenteer moeten hebben, dat verhardt de voetzooltjes maar ik zou het hoevenvet ervoor EN erna doen.

Letty
Hoi,

het gaat bij onze honden er niet om dat de zooltjes hard moeten worden, want dat zijn ze wel. Ze moeten soepel blijven! Teer droogt uit en houdt niet soepel, vet daar in tegen houd ze soepel. Als je er eerst teer op doet dan sluiten we de zooltjes af en nemen ze geen vet/ vocht meer op.

Bij paarden doe je ook alleen maar teer op de onderkant van de hoeven om het vocht er juist buiten te houden.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2007, 23:15   #40
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Dan heb ik het verkeerd begrepen en om het soepel te houden zou ik het vet ook ervoor EN erna er op doen.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org