Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-07-2006, 22:56   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Het kan altijd erger!

Het raam decoratie verhaal kwam velen al bekend voor
Aangevreten banken schijnen ook meerder mensen te kennen en zelf ben ik de eigenaar van de "waterbed hond" (zie artikel een inventieve wolfhond)

Maar het kan altijd nog erger; kijk maar even naar deze leuke plaatjes






Deze "verbouwde slaapkamer" is het resultaat van een Saarlooswolfhond die het er niet mee eens was dat zijn eigenaar even wegging (de geuren mag je er zelf bij verzinnen!)
Deze hond had overigens eerder nooit gesloopt, maar als ze op het sloop idee komen doen ze het ook grondig!!

Overigens lag de TV ook aan diggels op de grond, waar alle laatjes opengemaakt (en de inhoud versnipperd), en was ook de lattenbodem stukgebeten! De nodige poep en plas kleurden verder dit vrolijke plaatje!
En toch is ook deze wolfhond eigenaar nog steeds stapelgek op z'n hond!

Wolfhondeneigenaren weten dat hen ook altijd zo'n ramp boven het hoofd kan hangen als ze even niet opletten.
En natuurlijk krijg je als eigenaar wel een gebrek als je zoiets aantreft als je thuis komt!
Maar je weet dat het je ooit ook kan overkomen en je houd er zo veel mogelijk rekening mee om dit te voorkomen.

Maar voor alle geinteresserden in het ras is het ook best goed om al dit soort plaatjes eens te zien!!
Natuurlijk is het (gelukkig maar!) geen dagelijkse kost die je als eigenaar tegenkomt.
Maar als je dit allemaal ziet en leest, weet je gelijk dat fokkers echt niet overdrijven als ze je ook waarschuwen voor het sloopgedrag van wolfhonden!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2006, 23:53   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

OHHH, Mijke !!
een beetje herkenbaar

Onze logeerhond zat veilig in z'n eigen bench, in de woonkamer toen ik even weg was. Toen ik terugkwam had hij de bench opengebroken, en zichzelf toegang verschaft tot in de keuekn en bijkeuken
Gelukkig was het bij mij 'alleen maar' de drie-zits bank, enkele losse kussentjes, en een drol
O, ja en het zeil en de mat en een koffiezetapparaat


Voor de rest had deze logeerhond(tsjech) alles heel gelaten!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 29-07-2006, 14:10   #3
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default

Tjeetje zeg, ik zit met mijn mond open te kijken. Die twee van ons die lopen gewoon los binnen als we weg zijn en Will zegt constants. "Dat doen die van ons niet"
Nou ik zal het hem eens laten lezen en zien dan.

Hoop toch wel dat de Saarloos bij zijn baasje is gebleven?????

Wilma D+L
TeKaya jest offline   Reply With Quote
Old 29-07-2006, 19:25   #4
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ik weet ook niet warom dit gebeurde. Maar honden die altijd braaf alleen thuis blijven. Ze voelen zich niet onveilig
Maar wanneer er dan iemand om het huis loopt, kan alles zijn van buurman tot insluiper. Dan kan ook die brave wolfhond plotseling dit veroorzaken. Dit is mijn ervaring. Ik weet nog dat mensen me vertelden "ik ben nog bij je aan de deur geweest maar je was er niet" dat verklaarde meteen wat er gebeurd was.

gr Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 30-07-2006, 22:26   #5
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

De foto's betreffen jouw slaapkamer dus Jos?
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2006, 00:02   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Freddie,

Nee hoor, het was niet Jos z'n slaapkamer!

Deze foto's zijn van een andere SWH eigenaar die mij toestemming gaf om ze te gebruiken

En Wilma, de eigenaars zijn zoals ik al schreef, nog steeds stapelgek op deze hond!!
En geen haar op hun hoofd zou er aan denken om een hond daarom weg te doen

Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2006, 13:28   #7
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default

Gelukkig dan, want ondanks dat er gewaarschuwd wordt wat ze kunnen doen, slaat er toch wel even een stop door als je dit ziet.

Dus de schuld kun je dan niet aan de hond geven maar aan jezelf.

Wilma D+L
TeKaya jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2006, 06:54   #8
Casey
Junior Member
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 13
Default Re: Het kan altijd erger!

Quote:
Originally Posted by mijke
Maar voor alle geinteresserden in het ras is het ook best goed om al dit soort plaatjes eens te zien!!
Natuurlijk is het (gelukkig maar!) geen dagelijkse kost die je als eigenaar tegenkomt.
Maar als je dit allemaal ziet en leest, weet je gelijk dat fokkers echt niet overdrijven als ze je ook waarschuwen voor het sloopgedrag van wolfhonden!
Inderdaad. Dit soort verhalen heeft mij ervan overtuigd dat de TSW niet mijn hond is, voorlopig in ieder geval! Nu denk ik aan de andere kant dat ik het wel gered zou hebben (uiteindelijk) maar het heeft me dus wel een boel problemen bespaard.

Groetjes,

Kees
Casey jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2006, 17:27   #9
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default Het kan altijd erger!

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik geluk gehad!
Had Igor in zijn hok opgesloten en was weg.
Bij thuiskomst zie ik Igor naar de (glazen)voordeur komen.
Heel geïnteresserrd naar me uitkijkend!
Oei! Wat zal ik aantreffen?
Niets is kapot, alleen de deur van het hok is eruit gesloopt.
Hij was blijkbaar nog maar net uitgebroken! Pfffffffff!
Voortaan een slot op de deur!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2006, 18:44   #10
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Jolanda,

Gefeliciteerd dat het bij jou zo mee viel!!

Maar wie weet heb jij wel een hele keurige TsW , maar het lijkt me inderdaad een goed plan dat je dat niet uittest maar een slot neemt!

Mijn pups (6 wk oud) hadden van de week het deurtje van de kamer ren (waar ze 's nachts slapen) opengekregen
Het sloop gehalte viel erg mee en beperkte zich tot 1 plant en het leeghalen an 1 keukenla Maar als je dit combineert met alle verscheurde kranten en het nodige poep en plas gebeuren, kun je je voorstellen dat ik niet vrolijk opstond!
En ook hier zit nu een slotje op het deurtje!

mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 05-08-2006, 13:54   #11
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

en vergeet dan niet te controleren, of je het slot dan ook goed dicht hebt gemaakt, om dus gesloopte luxaflexen, banken, slaapkamers, etc etc te voorkomen

groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org